آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با همسرم حرف بزنم

چگونه با همسرم حرف بزنم ؟ شیوه صحبت کردن صحیح با همسر

حتما برای شما هم این سوال پیش اومده که چگونه با همسرم حرف بزنم ؟ یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر نداشتن مهارت های ارتباطی است. باید بدانید که صحبت کردن صحیح با همسر از تنش های زندگی مشترک می کاهد. همه ما میدانیم در عین برابری بین همه انسان ها بین زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد که برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت ها باشید و بیاموزید که چگونه رفتار کنید و چگونه صحبت کنید. قرار نیست همان گونه که با خواهرتان صحبت می کنید با همسرتان نیز حرف بزنید.

قبل از اینکه نکاتی را درخصوص چگونه با همسرتان صحبت کنید، مطالعه نمایید، بهتر است علت اینکه چرا باید این گفتگو را انجام دهید پیدا کنید :

آیا می‌خواهید این صحبت جدی را با همسرتان داشته باشید تا بهتر بفهمید نظر همسرتان در مورد این موضوع چیست؟ آیا می‌خواهید سوء تفاهمی را برطرف کنید؟ آیا لازم است درمورد یک رفتار ناراحت کننده یا دروغی که شنیده‌ اید با همسرتان بی‌ رو دربایستی و جدی حرف بزنید؟ آیا نگران فاصله‌ ای که بین شما افتاده هستید و علتش را نمی‌ دایند و می‌خواهید همه چیز را شفاف از همسرتان بشنوید؟

شما میتوانید با استفاده دوره روانشناسی آنلاین اصول گفتگو و ارتباط موثر ، مهارت داشتن یک گفتگوی مناسب با همسرتان را تقویت نمایید، کافیست برروی لینک کلیک کنید.

چگونه با همسرم حرف بزنم

نکاتی در خصوص اینکه چگونه با همسرم حرف بزنم :

نگویید “ما باید صحبت کنیم”

هیچ جمله ای برای شنیدن در یک رابطه نگران کننده تر از “ما نیاز به صحبت کردن داریم” نیست. اگر زمانی را برای گفتگو تنظیم کنید ، شریک زندگی شما ممکن است به دفاع بپردازد و رفتار تندی از خود بروز دهد. در عوض ، یک وقت عادی را انتخاب کنید تا مکالمه را دنبال کنید.

وقتی هر دو خسته اید موضوعی را مطرح نکنید

دایان اسپیر ، یک درمانگر در شهر نیویورک میگوید: وقتی همسرتان در خانه ساعت ها کار انجام داده یا وقتی شوهر شما بعد از یک روز طولانی به رختخواب میرود تا استراحت کند ، موضوع مهمی را مطرح نکنید.

به مسائل و اشتباهات گذشته ارجاع ندهید

سعی کنید در صحبت کردن، از ارجاع دادن صحبت‌ها به مطالب یا مشکلات قبلی پرهیز کنید. شما بازجو نیستید که از حرف‌های همسرتان علیه او استفاده کنید. در مورد هر مشکلی که حرف می‌زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن‌ها را به هم ربط ندهید.

توضیح دهید که چرا صحبت کردن برای شما مهم است

دبرا کمبل ، روانشناس و درمانگر زوج در ملبورن ، استرالیا ، میگوید: اگر شریک زندگی شما در تلاش برای صحبت درخصوص موضوعی می باشد ، توضیح دادن درباره ضرورت صحبت کردن با همسر، میتواند به شما کمک کند.

آرامش خود را حفظ کنید

اگر همسرتان به ظاهر از موضوعی عصبانیست یا خشم دارد، ممکن است با کمی عصبانیت به او پاسخ دهید. آرون اندرسون ، درمانگر ازدواج و خانواده در دنور ، کلرادو ، گفت: اگر هدف شما انجام یک مکالمه سازنده است ، وجود خشم هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

وی گفت: “عصبانیت با کسی که صحبت می کنید یک پاسخ جنگ یا گریز را ایجاد می کند. “همسر شما یا مقابله خواهد کرد یا خاموش خواهد شد” و هیچ یک از این موارد برای برقراری ارتباط مناسب نیست.” در عوض ، سعی کنید حوصله داشته باشید و از لحن آرامی هنگام صحبت کردن، استفاده کنید.

به همسرتان فعالانه گوش بدهید

آماندا دوریچ ، درمانگر ازدواج و خانواده در ویلیامزبورگ ، ویرجینیا ، گفت: هنگامی که همسرتان می خواهد در مورد موضوعی که او را آزار می دهد صحبت کند ، فعالانه گوش دهید. این بدان معناست که فورا با نظرات اطمینان بخشی مانند: “نگران نباش ، مشکلی نیست!” بتوانید در هنگام صحبت کردن به او نشان دهید که فعالانه به صحبت های وی گوش میدهید.

شما میتوانید برای یادگیری مهارت گوش دادن فعال به لینک راهکارهای گوش دادن فعال مراجعه نمایید.

سوالاتی را با پایان باز بپرسید

الیزابت ارنشاو ، یک درمانگر مستقر در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، گفت شما به احتمال زیاد با سوالاتی که پاسخ هایی مانند “بله” یا “نه” دارد پاسخ های مورد نظر خود را دریافت نخواهید کرد.

وی گفت: سوالاتی مانند” آیا ناراحت هستی؟ “جای زیادی برای برقراری ارتباط باقی نمی گذارد، چرا که جواب این سوال با بله یا نه پاسخ داده میشود. سعی کنید به جای آن از ” چه اتفاقی افتاده؟ “یا” از روزت برای من بگو” استفاده کنید.

حرف های همسرتان را فیلتر نکنید

از موانعی که سبب می شود حرف های همسرمان را درک نکنیم این است که ممکن است ما فقط به آن قسمت از حرف های همسرمان گوش دهیم که به نفع مان است.

چگونه با شوهرم صحبت کنم ؟

با زبان مخصوص یکدیگر، صحبت کنید

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. شاید زن ها بتوانند با یکدیگر در یک ساعت راجع به چند موضوع کاملا ساده و پراکنده حرف بزنند و لذت ببرند اما مردها معمولا این ‌گونه نیستند. آن ‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

درخواست های واضح از مردان داشته باشید

درخواست هایی مانند “بیا راجع به خانوادت حرف بزنیم” یا “ما باید راجع به رابطه مان حرف بزنیم” هیچ جهت خاصی را به همسر شما ارائه نمی دهد، این حالت مردها را معذب می کند. گویی که باید حتما آنچه را که از آنها می خواهید (و نمی دانند چیست) به شما بدهند و باید هم درک کنند خواسته واقعی شما چیست و آن را نیز برآورده کنند! در اینگونه موارد، مرد احساس می کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و احساس اجبار و فشار می کند اما قوانین بازی را هم نمی داند و این برایش ناامنی و عدم اطمینان به وجود می آورد.

خواسته های خود را به صورت تدافعی مطرح نکنید

کلماتی مثل «تو» و «چرا» مردها را وارد وضعیت تدافعی می کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوست دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می شوم وقتی که …» شروع کنید.

چگونه با همسرم حرف بزنم

چگونه با زنم صحبت کنم ؟

در هنگام صحبت با همسرتان، صمیمیت داشته باشید

به همسرتان ابراز علاقه کنید. هنگام صحبت‌هایی که خیلی بحرانی نیستند او را نوازش کنید و گاهی قربان صدقه او بروید. نشان دادن علاقه بسیار به افزایش محبت و توجه همسرتان کمک می‌کنید.

سعی داشته باشید تا در یک موقعیت زمانی و مکانی مناسب صحبت کنید

برای اینکه بحث های چالشی زندگیتان در مسیر صحیحی پیش برود و یک گفت و گوی همراه با آرامش را تجربه کنید، در یک موقعیت مکانی و زمانی مناسب شروع به صحبت نمایید.

در صحبت با همسرتان صداقت داشته باشید

صداقت و اعتماد اساس هر رابطه است بنابراین با همسر خود صادقانه صحبت کنید و در مقابل صداقت او، واکنش مثبت نشان دهید تا او از صداقت خود پشیمان نشود.

اعتماد کنید

اعتماد اهمیت یکسانی با صداقت دارد. باور نکردن حرف ‌های شریک زندگی و شک کردن به صحبت های او میتواند ناشی از دو جنبه باشد. اول اینکه ممکن است او در دفعات گذشته دروغ گفته باشد، دوم اینکه ممکن است شما بیش از حد مشکوک و بی اعتماد باشید که در این صورت همسرتان برای پیشگیری از کشمکش مجبور به دروغ گفتن شود و این چرخه معیوب همینطور ادامه پیدا کند. یادگیری مهارت‌ های زندگی و برطرف کردن این مشکلات با کمک یک متخصص مسائل خانواده قابل حل می باشد.

نتیجه گیری :

در این مقاله ما سعی کرده ایم به نکاتی درخصوص چگونگی صحبت با همسر بپردازیم اگرچه دانستن این نکات به تنهایی کافی نیست و برای ساختن رابطه ای بهتر ما نیاز داریم ، زمان بگذاریم و روی خود و شخصیت مان کار کنیم و در عین حال مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنیم.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *