آموزش‌ مهارت‌های زندگی

بعد از طلاق چه کنیم

بعد از طلاق چه کنیم ؟ چگونه می توانیم بعد از طلاق خود را بازیابی کنیم؟

بعد از طلاق چه کنیم ؟ ممکن است اکثر افرادی که درگیر مسئله طلاق شده اند به دنبال پاسخ این پرسش باشند. زمانی طلاق اتفاق می افتد که ما از یک زندگی مشترک دو نفره به زندگی مجردی قبل از ازدواج باز می گردیم. زندگی قبل از ازدواج با زندگی بعد از طلاق تفاوت هایی دارد که باعث ایجاد سردرگمی ما خواهد شد.

بعد از طلاق احتمالا برای این که برای حل اختلافات زناشویی تلاش کرده ایم و یا ممکن است درگیر طلاق عاطفی بوده باشیم طبیعی است که کمی احساس خستگی کنیم و یا به عبارتی عزت نفس ما دچار لغزش شود. اما اگر در پی راه حل برای نجات خود از برخی مسائل احتمالی باشیم به راحتی می توانیم از پس بحران های بعد از طلاق بر بیاییم.

به طور کلی هر کاری در زندگی نیازمند مهارت است. طلاق  و زندگی بعد از طلاق نیز نیازمند مهارت است. برای شناخت این مهارت و سایر مهارت ها روی لینک مهارت های زندگی کلیک کنید. در ادامه بیشتر در مورد راه حل های پیشنهادی بعد از طلاق صحبت می کنیم با ما همراه باشید.

بعد از طلاق چه کنیم

به خود اجازه ناراحت بودن بدهید

بعد از طلاق چه کنیم ؟ زمانی که یک فرد ازدواج می کند طبیعتا به طلاق فکر نمی کند. یعنی کسی با تصور طلاق وارد زندگی مشترک نمی شود. حتی ممکن است در زندگی مسائلی پیش بیاید که فرد کاملا خواهان طلاق باشد اما باز هم طبیعی است که بعد از طلاق احساس ناراحتی و درماندگی کند.

زمانی که طلاق اتفاق می افتد پرسش های زیادی ذهن فرد را درگیر می کند. پرسش هایی از این قبیل که چرا زندگی من دچار این مشکل شد؟ ، آیا اشتباه از من بود؟ و … این مسائل در فرد احساس غم و درماندگی ایجاد می کند که کاملا طبیعی است.

ممکن است بقیه یا حتی خودتان از خود انتظار محکم بودن داشته باشید. اما بدانید که اشکالی ندارد که ناراحت باشید. به خود فضا و فرصت بدهید. گریه کنید. ناراحتی خود را بیرون بریزید. این مسائل به شما کمک می کند محکم تر از قبل روی پای خود بایستید. خود را بابت ناراحت بودنتان سرزنش نکنید اما به این نکته نیز توجه کنید که زیاد از حد خود را در غم و اندوه درگیر نکنید.

خود را از غم رها کنید

زمانی که دوران ناراحتی و بیرون ریزی پایان یافت تلاش کنید خود را از غم و ناراحتی دور کنید. سعی کنید راهی را پیدا کنید که زمان ناراحتی حال شما را خوب می کند. یک راه مثبت برای تخلیه احساسات خود پیدا کنید.

یکی از این راه ها صحبت کردن با یک تراپیست است. مراجعه به تراپیست به معنای وجود مشکل حاد نیست. یک تراپیست به ما کمک می کند خود را بهتر بشناسیم و از بیرون خودمان را مشاهده کنیم. در این شرایط می توانیم تصمیمات بهتری برای خودمان بگیریم.

راه های دیگری برای پاسخ به پرسش بعد از طلاق چه کنیم و نیز برای خوب کردن حال ما وجود دارند مثل ورزش کردن ، کوهنوردی و لذت بردن از مناظر و … . مهم ترین نکته در این خصوص این است که راه مثبت و تاثیر گذار برای رهایی از اندوه را پیدا کنیم.

عاشق خود شوید

یکی از مهم ترین پاسخ ها به پرسش بعد از طلاق چه کنیم این است که عاشق خود باشید. بعد از طلاق لازم است عزت نفس خود را ترمیم کنیم. در واقع عزت نفس همان عشق ورزیدن به خود است.

از آن جایی که ممکن است بعد از طلاق خود را مقصر بدانیم باعث می شود کمتر خود را دوست داشته باشیم. بایستی اهمیت و اولویت خودمان را به خودمان یادآوری کنیم. برای خود ارزش و محبت قائل شویم و فراموش نکنیم که باید خودمان را دوست داشته باشیم تا بتوانیم به دیگران نیز محبت کنیم.

خودتان را کشف کنید

ممکن است شما نیز مانند بعضی از افراد عادت داشتید که در زندگی مشترک ، خود را زیر پا بگذارید. از علایق خود گذشتید. خودتان را فراموش کردید. ممکن است تا قبل از طلاق خود را تماما وقف زندگی خود کرده باشید. الآن خوب است بیشتر برای خودتان وقت بگذارید به کشف جنبه های مختلف وجودی خود بپردازید. ممکن است بسیاری از افراد تفریح تک نفره را بلد نباشند. به پیاده روی بروید. خود را به نهار دعوت کنید. به خرید بروید. این مسائل باعث می شود برای شما یاداوری شود که چقدر ستودنی و لایق محبت هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پاسخ پرسش بعد از طلاق چه کنیم و سایر پرسش هایی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد ، شرکت در دوره ها و … می توانید از طریق لینک های شرکت در دوره های غیر حضوری زیر اقدام کنید.

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره طلاق عاطفی

دوره عزت نفس

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *