آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه خود را تغییر دهیم

چگونه خود را تغییر دهیم – تغییر خود

اگر دوست دارید بدانید که چگونه خود را تغییر دهیم و به دنبال آن وضع زندگی و سرنوشت و آینده خودمان را تغییر دهیم دراین مقاله با ما همراه شوید. تغییر شخصیت به هر دلیلی که باشد سخت و چالش بر انگیز است. در ابتدا به چرایی تغییر شخصیت باید پرداخت و اینکه چرا تصمیم گرفتید به دنبال شخصیت دیگر و جدیدی باشید و بعد اینکه چگونه شخصیت خود را تغییر دهید.

بدانید که تغییر خود و تغییر شخصیت یک کار تدریجی است.یعنی به مرور زمان تغییر می کند. اگر می خواهید شخصیت شما از تتبل به فعال و تلاشگر بودن تغییر کند و مرحله ، مرحله این اتفاق می افتد. دوره اصول تغییر خود، تجسم خلاق، مدیریت اضطراب و دوره ساخت شخصیت سالم را برای رسیدن به شخصیت دلخواهتان پیشنهاد می کنیم.

شخصیت چیست؟

شخصیت یعنی مجموعه‌ دریافت ‌ها، هیجان‌ ها، ذهنیت‌ ها، انگیزه ‌ها و اقدام ‌های یک فرد در تعامل با شرایط محیطی مختلف. درواقع شخصیت شامل رفتارها، سبک فکر‌ها، شیوه‌ حرف زدن، درک محیط و تعامل‌ های بین فردی است که پیوسته [بر اساس یک الگوی قابل تشخیص] در یک فرد مشاهده می‌شود.

آیا شخصیت قابل تغییر دادن هست؟

هر کسی می تواند شخصیت دلخواه خود را داشته باشد، اما رسیدن به آن بسیار سخت خواهد بود. او معتقد است برای تغییر شخصیت نباید فقط به طور سطحی اخلاقی خاص را در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر شخصی می خواهد خجالتی بودن خود را ترک کند باید علت این اخلاق را بشناسد و سپس برای تغییر آن تلاش کند، اساسا زمینه بسیاری از اخلاق ها با درونگرا یا سازگاری بودن افراد ارتباط دارد.

چگونه خود را تغییر دهیم

 

گام هایی در جهت چگونه خود را تغییر دهیم :

برنامه تان برای تغییر شخصیت را بنویسید :

شخصیت طراحی شده جدیدتان چگونه به رشد شما به عنوان یک انسان کمک می کند؟ بسیاری از افراد در این مرحله به این نتیجه می رسند که نیازی به تغییر شخصیت نیست، بلکه مسئله فقط یک عادت کوچک است که بر تعاملات شما با دیگران تأثیر می گذارد. ممکن است فقط یک تلنگر کوچک شما را به نتیجه مطلوب برساند؟

اگر شخصی وجود دارد که می خواهید بیشتر شبیه او شوید، تشخیص دهید که دقیقا از چه چیزی می خواهید تقلید کنید یا با چه چیزی می خواهید برابری کنید. فقط اینطور نباشد که به شخصی نگاه کنید و بگویید “آره، من می خوام مثل اون باشم”. دقیقا بفهمید چیست که شما تحسینش می کنید و روش کنترل موقعیت توسط اوست؟ طرز حرف زدنش است؟ طرز حرکت کردن و راه رفتنش است؟ مهم تر از همه اینکه بفهمید این ویژگی چطور به سعادت و رفاه او کمک کرده است؟

منشا اخلاق و شخصیت خود را بشناسیم :

یکی دیگر از گام هایی که بدانیم چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم این است که به این موضوع پی ببریم که اخلاق به چه طریقی شکل می گیرد. آیا عامل ژنتیکی در اخلاق نقش دارند، یا با توجه به تجربه و تربیت حاصل می شود؟ فلاسفه غالبا بر این عقیده هستند که طبیعت و تجربه تاثیر به سزایی در شکل گیری اخلاق دارد.

تغییرات خود را تجسم کنید :

همان طور فکر کنید که دوست دارید باشید. اگر در دنیای ذهنتان خود را آدم خوشحال یا موفقی ندانید که می تواند از زندگی لذت ببرد، خیلی سخت می توانید در دنیای واقعی چنین آدمی باشید. پس پیش از هر کار در رویاهایتان هم خود را فردی خوشحال، موفق و روبه رشد تصور کنید.

تغییر محیط اطرافتان :

محیط تان را تغییر دهید. محیط اطرافتان را با توجه به طرز تفکر مورد علاقه تان بسازید. فضایی را خلق کنید که شما را به سمت تغییر سوق دهد. یک گلدان به اتاقتان اضافه کنید، رنگ دیوارها را تغییر دهید، یک کتابخانه یا میز کوچک برای خودتان بخرید.

روی تغییر عادات خود تمرکز کنید :

روانشناسان کشف کرده‌ اند که افرادی که ویژگی‌ های شخصیتی مثبت (مانند مهربانی و صداقت) دارند، با پاسخ های همیشگی درگیر می شوند. عادت را می توان آموخت، پس تغییر پاسخ‌ های معمول خود در طول زمان یک راه برای تغییر شخصیت است. البته ایجاد یک عادت جدید و یا شکستن یک عادت قدیمی هرگز آسان نیست و مستلزم زمان و تلاش جدی است. با تمرین کافی، این الگوهای جدید رفتاری سرانجام به ماهیت دوم تبدیل می شوند.

درست است که تغییر خود و شخصیت کار آسانی نیست و تغییر برخی ویژگی‌ های گسترده ممکن است هرگز به طور کامل امکان پذیر نباشد. اما محققان بر این باورند که کارهایی وجود دارند که می ‌توانید انجام دهید تا قسمت‌ های خاصی از شخصیت خود، جنبه ‌هایی که در زیر سطح آن ویژگی‌ های گسترده وجود دارند را تغییر دهید. روشی که شما عمل می ‌کنید، فکر می کنید و در زندگی روزمره خود اعمال می کند، می تواند موجب تغییرات واقعی شود.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *