آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه قهر را تمام کنیم

چگونه قهر را تمام کنیم ؟ چه راه حل هایی برای اتمام قهر وجود دارد؟

چگونه قهر را تمام کنیم ؟ ممکن است یکی از پرسش های متداول افراد باشد. فرقی نمی کند که یک فرد در چه رابطه ای قرار دارد. این رابطه دوستانه ، خانوادگی یا عاشقانه است. قهر در تمام اقسام رابطه می تواند اتفاق بیفتد. نکته مهم در این زمینه این است که ما چگونه قهر را تمام کنیم . این موضوع نقش تعیین کننده ای در ادامه و کیفیت رابطه دارد.

ما در نقطه نقطه زندگی نیازمند مهارت برای ادامه صحیح راه هستیم. برای بهره مند شدن از لینک دوره های غیرحضوری طلاق عاطفی ، حل اختلافات زناشویی ، عزت نفس ، کنترل خشم و … به به طور کلی دوره های مهارت های زندگی کلیک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد قهر و پرسش چگونه قهر را تمام کنیم صحبت کنیم.

چگونه قهر را تمام کنیم

 

مفهوم قهر کردن

همه ما در زندگی با شرایط دشواری رو به رو می شویم. ممکن است در زندگی احساس کنیم که به ما توهین شده است. ممکن است از رفتار کسی برداشت ناخوشایندی داشته باشیم. شرایط متعددی به وجود می آید که ما نسبت به اطرافیان خود دلسرد می شویم و نسبت به آن ها احساس دلخوری و ناراحتی داریم. در این شرایط افراد وابسته به روحقهر یه خود واکنش های متعددی نشان می دهند.

بعضی افراد در مقابل انرژی های منفی دیگران فورا عکس العمل نشاد داده و حرف خود را به راحتی و صراحت بیان می کنند. بسیاری از افراد نیز نظر مشابه دارند اما صبر می کنند تا در زمان مناسب و به آرامی صحبت و خواسته خود را مطرح کنند. نوع سوم که در این مقاله با عنوان ” چگونه قهر را تمام کنیم ” مدنظر ماست افرادی هستند که قهر کردن را انتخاب می کنند.

در واقع قهر به نوعی نشانه ضعف شخصیتی فرد است. فرد زمانی که قادر نیست مسائل را به راحتی بیان کند و آن ها را ریشه یابی و حل کند ناخودآگاه قهر کردن را انتخاب می کند. همه ما ممکن است زمانی که از کسی دلخور می شویم نیاز به فضا و زمان داشته باشیم تا بتوانیم مسئله را حل کنیم اما این موضوع با قهر کردن متفاوت است.

قهر کردن باعث پدید آمدن کینه در دو طرف شده و مسئله را پیچیده تر می کند. در این شرایط به جای ریشه یابی و حل موضوع طرفین نسبت به یکدیگر نفرت پراکنی می کنند. این موضوع برای یک رابطه بسیار آسیب زننده است.

قهر در زنان

برای پاسخ دادن به پرسش ” چگونه قهر را تمام کنیم ” لازم است با قهر در زنان به صورت جداگانه آشنا شویم. زنان زمانی قهر کردن را انتخاب می کنند که می خواهند نارضایتی خود را نشان دهند. در واقع زنان مهر و محبت و اهمیت دادن خود را با صحبت کردن و واژگان احساسی نشان می دهند. زمانی که یک زن قهر می کند می خواد چنین محبتی را از اطرافیان دریغ کند. عموما زنان در پی قهر کردن به دنبال یک سری مسائل هستند.

اولین قصد زن ها از قهر کردن احتمالا جلب توجه است. در واقع بر خلاف تصور زمانی که زن ها قهر می کنند عموما خواهان پایان رابطه و یا محدود کردن رابطه نیستند. زنان در چنین شرایطی نیاز به توجه دارند و می خواهند امتیازات بیشتری در رابطه به دست بیاورند.

قهر در مردان

برای پاسخ به پرسش ” چگونه قهر را تمام کنیم ” خوب است با مسئله قهر در مردان نیز آشنا شویم. عموما مردان زمانی روش قهر کردن را انتخاب می کنند که نیاز به فضا و زمان داشته باشند. برخلاف زنان که مشکلات خود را با صحبت کردن حل میکنند مردان برای حل مشکلات خود نیاز به تنهایی ، سکوت و خلوت دارند.

مردان معمولا در روابطشان نقطه میانی ندارند. آن ها یا شما را برای یک رابطه می خواهند و یا شما را کاملا کنار می گذارند. مردان نیاز به صحبت و گفت و گو ندارند به همین دلیل نمی توان به این واسطه با آن ها آشتی کرد. در واقع زمانی که مردان تن به قهر کردن می دهند اگر دچار لجبازی شوند آشتی کردن با آن ها دشوار خواهد بود.

چگونه قهر را تمام کنیم ؟

زمانی که اتفاقی میفتد سعی کنید قبل از قهر کردن به جوانب مختلف قضیه بیندیشید. اگر مسئله ای شما را ناراحت کرده است در مورد آن صحبت کنید. علل ناراحتی خود را بیان کنید. در مورد این که دوست دارید چگونه با شما رفتار شود صحبت کنید. اگر نیاز به فضا و زمان دارید این نیاز را بیان کنید. در واقع قهر کردن پاک کردن صورت مسئله است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص پرسش ” چگونه قهر را تمام کنیم ” و سایر موضوعاتی که احتمالا به آن ها نیاز دارید می توانید از لینک های دوره های غیر حضوری زیر بهره ببرید.

دوره طلاق عاطفی

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره عزت نفس

دوره رابطه بدون خیانت

دوره جذابیت در رابطه

دوره کنترل خشم

چگونه قهر را تمام کنیم

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      در همه ی مواقع رفتارهای شما باید بالغانه و با احترام باشد نه فقط با دوست پسرتون، بلکه با دیگران. یعنی دوست پسرتون شاهد رفتارهای شما با دیگران باشد و من پیشنهاد میکنم اگر واقعا میخواهید این مسئله را حل کنید از دوره مدیریت خشم و پرخاشگری استفاده کنید. زیرا در این دوره روش برخورد با افراد پرخاشگر را کاملا توضیح دادم که چطور میتوانید رفتار کنید و وقتی پرخاشگری میکنند و یا زمانی که پرخاشگری آنها تمام میشود این دوره خیلی به شما کمک خواهد کرد اگر عمل کنید کل رابطه و روابطتان تغییر خواهد کرد.

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *