آموزش‌ مهارت‌های زندگی

اصول روانشناسی کرونا ویروس

اصول روانشناسی کرونا ویروس

اصول روانشناسی کرونا ویروس و رعایت آن منجر می شود تا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی از تاثیر بیماری کرونا بر روان بکاهید و بر استرس و اضطراب کرونا غلبه کنید. شیوع ویروس کووید 19 موجب ایجاد نگرانی و افزایش اضطراب در افراد شده است. علاوه بر نگرانی از ابتلا به عفونت ، نگرانی در مورد بیماری عزیزان و نگرانی در مورد علائم مرتبط با آن عواملی است که برای همه استرس ایجاد میکند و برای مدیریت اضطراب و مدیریت استرس کلیک کنید.

روانشناسان اصولی را به همه افرادی که در زمان شیوع ویروس کرونا زندگی می کنند و با این ویروس دست و پنجه نرم میکنند، پیشنهاد می کنند:

  • رعایت اصول بهداشتی
  • حفظ ارتباطات اجتماعی
  • محدود کردن اطلاعات در زمینه بیماری کرونا
  • برنامه ریزی کردن برای اینکه احساس کنترل بیشتری داشته باشید
  • توجه به سلامت جسمی
  • ایجاد چالش
  • از متخصص طلب کمک کنید
  • احساسات خود را بنویسید

اصول روانشناسی کرونا ویروس

محدود کردن اطلاعات در زمینه بیماری کرونا که یکی از اصول روانشناسی کرونا ویروس است، چه تاثیری دارد؟

وقتی مدام به دنبال کسب اطلاعات در زمینه کرونا باشید، استرس شما را افزایش می دهد اگرچه آگاهی داشتن اهمیت بالایی دارد ولی وحشت شما بیشتر خواهد شد. خواندن مداوم، تماشای یا گوش دادن به اخبار رسانه ای می تواند نگرانی و اضطراب شما را افزایش دهد. مخصوصا زمانی که این اطلاعات را از شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام بدست می آورید.

حفظ ارتباطات اجتماعی چه تاثیری بر استرس کرونای ما دارد؟

برای کنار آمدن با چالش ها، بودن کنار خانواده و پشتیابی دوستان تاثیر بسیار زیادی دارد. شبکه های اجتماعی در به اشتراک گذاشتن احساسات و کاهش استرس شما مناسب است و با یک پیام کوتاه، گپ زدن و …. در شبکه های مجازی می توانید بدون افزایش خطر ابتلا به ویروس احساسات و چالش های خود را بیان کنید و راه های مفیدی برای تفکر یا برخورد با یک موقعیت استرس زا پیدا کنید.

 ایجاد چالش چیست و چه تاثیری دارد؟

اینکه هدف و چالشی جدید برای خودتان تعیین کنید چه در منزل و چه در محل کار باشید، فرقی ندارد. شما می توانید تصمیم بگیرید یک زبان جدید یا یک مهارت جدید یاد بگیرید که این موضوع به ایجاد اعتماد به نفس و مقابله با اضطراب و استرس کمک شایانی خواهد کرد. درواقع یادگیری ما را درگیر موضوعی میکند و مارا از حالت منفعل به صورت فعال در خواهد آورد.

 احساسات خود را نوشتن چگونه بر کم شدن استرس کمک میکند؟

داشتن استرس و اضطراب در شرایط بلاتکلیف و شیوع بیماری مانند کرونا کاملا طبیعی است. شما با نوشتن یک یادداشت و مقاله در خصوص احساسات خود می توانید احساسات خود را مثل ناراحتی، اضطراب و … تخلیه کنید.

برنامه ریزی کردن چگونه بر کم شدن استرس کمک میکند؟

افرادی که مضطرب می شوند می خواهند شرایط را کنترل کنند و اگر در زمینه بیماری آمادگی پیدا کنید و برای شرایط مختلف آماده باشید، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. اگر منفعل باشیم و این فکر رو داشته باشیم که نمی توانیم در صورت بیماری کاری کنیم قطعا استرس شما را بیشتر خواهد کرد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *