آموزش‌ مهارت‌های زندگی

جذابیت در ارتباط, چگونه جذاب باشیم, راهکارهای جذابیت,جذاب بودن,جذابیت

انتخابگرهای خوبی باشید.

چه نوع دوستانی را انتخاب کنیم؟
رابین دانبار، انسان‌شناس و روان‌شناس تکاملی بریتانیایی از دانشگاه آکسفورد می گوید:« ما در طول زندگیمان، زمان و سرمایه عاطفی محدودی داریم که تنها می توانیم پنج جایگاه را به روابطمان اختصاص بدهیم» از طرفی گفته می شود که شما شبیه به پنج فردی می شوید که با آن ها در ارتباط هستید. همه ما دوست داریم افرادی در اطرافمان باشند که از حضورشان لذت ببریم و باعث رشد و پیشرفت ما شوند. از آن جا که زمان ما محدود است، می بایست انتخاب کنیم که چه کسانی را در کنارمان داشته باشیم. بنابراین، لازم است که انتخابگرهای خوبی باشیم. در ادامه، دوست هایی که با انتخاب آن ها، می توانید هم اوقات خوشی را سپری کنید و هم در اجتماع بزرگ و پرهیاهوی امروز پیشرفت کنید، آورده شده است. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
دوست شنونده
دوست شنونده، همان دوستی است که وقتی چیزهای زیادی در ذهن دارید و به کسی نیاز دارید که بدون قضاوت کردن فقط به شما گوش بدهد، به سراغش می روید. بیشتر اوقات ما به تنها چیزی که نیاز داریم دوستی است که بتواند بدون قضاوت کردن حرف های ما را بشنود. دوست شنونده می داند که چگونه این کار را انجام بدهد. زمانی که واقعاً نیاز دارید قلب و روح خود را بیرون بریزید، او گوش می دهد و نظرات خود را کنار می گذارد.
دوست الهام بخش
شما هیچ وقت از معاشرت با دوست الهام بخش خسته نمی شوید. پای حرف هایش می نشینید و اجازه می دهید که قلبتان را با ایده ها و احساس امکان انجام کارهای بزرگ پر کند. او با گفتگوهای عمیق همیشه وضعیت موجود را به چالش می کشد تا خودتان و جهان را به شیوه ای جدید ببینید.هر مکالمه ای که با دوست الهام بخش دارید، مهم است و شما همیشه با افکار جدید و قلبی پر از امیدهای تازه از کنارش بر می گردید. این دوست شما را تشویق می کند تا کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، درستان را تمام کنید و خودتان را باور داشته باشید.
همه ما به دوستی نیاز داریم که الهام بخش ما باشد تا انسان های بهتری باشیم، بدون اینکه احساس بی کفایتی کنیم. به علاوه، بودن در کنار چنین فردی ما را به چالش می کشد تا خودمان را هر روز بهتر کنیم.
دوست سرگرم کننده
دوست سرگرم کننده، همان دوستی است که وقتی می خواهید بی خیال باشید و خوش بگذرانید با او تماس می گیرید. او پر انرژی است، همیشه خنده بر لب دارد و به شما یادآوری می کند که زندگی سرگرم کننده است و باید زندگی کرد.
ممکن است لزوماً عمیق ترین رازهای خود را با این شخص در میان نگذارید، اما می توانید برای یافتن بهترین مهمانی ها در شهر یا انجام دادن کارهای سرگرم کننده به او اعتماد کنید. او مایل به ریسک است و می تواند شما را از منطقه راحتیتان خارج کند.
دوست با محبت
دوست با محبت، کسی است که در هر شرایطی، شما را دوست دارد. برای اکثر مردم، دوست با محبت معمولاً والدین شما یا یکی از اعضای خانواده هستند که می توانید کاملاً با آنها واقعی باشید. این شخص زمانی که نیاز به حرف زدن، مشاوره گرفتن یا فقط فریاد زدن دارید، ورشکسته شده اید یا با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنید، شما را می پذیرد و از شما مراقبت می کند. آن ها در قبال این توجه، از شما انتظاری ندارند و می توانید امیدوار باشید که بعدها از اعتمادی که به آن ها کرده اید، پشیمان نخواهید شد.
دوست دانا
دوست دانا کسی است که وقتی به دنبال گرفتن راهنمایی یا مشاوره هستید، به سراغش می روید. این فرد از آن دسته افرادی است که زندگی غنی و جالبی پر از سفر و ماجراجویی داشته اند و از به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران خوشحال می شوند. دوست دانا دوستی است که می داند چگونه گوش کند و همچنین می داند که در زمان مناسب چه چیزی را بگوید. آنها علایق زیادی دارند و همیشه در مورد چیزهای منحصر به فردی که یاد می گیرند بینش جدیدی ارائه می دهند. دوست دانا کسی است که در زندگی چند قدم جلوتر از شماست و به اندازه کافی خرد و صبر دارد تا شما را در مسیر درست راهنمایی کند.
دوست همکار
با یک شغل تمام وقت، حداقل 50 درصد از ساعات بیداری خود را در محل کار می گذرانید . نه تنها این، بلکه زمان های دیگری نیز صرف رفت و آمد به محل کار، فکر کردن به کار، اضافه کاری و پیشبرد شغلتان می شود. آمار نشان می دهد که هر چه بیشتر در محل کار منزوی شوید، بیشتر افسرده می شوید. همکارتان کسی است که بیشتر از سایر دوستانتان با او وقت می گذرانید. شانس بزرگی است که بتوانید در میان همکارانتان دوستی را انتخاب کنید، زیرا در ارتباط میانتان، احترام متقابل زیادی وجود دارد و می‌دانید که می‌توانید به یکدیگر اعتماد کنید. در محل کار می توانید رابطه خوبی داشته باشید. برای گذراندن روز همدیگر را بخندانید و همچنین گاهی اوقات یکدیگر را خارج از محل کار ببینید.
دوست ماجراجو
ما در دنیای بزرگی زندگی می‌کنیم که در آن مکان‌های زیادی برای دیدن، افراد زیادی برای ملاقات و تجربیات فراوانی وجود دارد، با این حال بسیاری از ما در روال‌های معمول خود گیر کرده‌ایم و فراموش می‌کنیم که خوب زندگی کنیم. همه ما به یک دوست ماجراجو نیاز داریم که ما را از پوسته روزمرگی هایمان بیرون بکشد و با ایده ها، فرهنگ ها، فلسفه ها و فعالیت های جدید آشنا کند.
دوستی با تفکرات مخالف
اگر تنها با افرادی که فرهنگ، باورها ، ارزش ها و آداب رسوم مشابه با شما دارند، دوستی برقرار کنید، به احتمال زیاد از بقیه دنیا جدا شده‌اید و جهان بینی شما در مورد افرادی که عقاید متفاوتی دارند، کلیشه ای خواهد بود. به جای اینکه دائماً خود را با افرادی که همفکرتان هستند، محاصره کنید، سعی کنید از منطقه امن خود خارج شوید و با افرادی که نظر های مخالف دارند دوست شوید. آنها کمک می کنند چشمانتان به روی نظر های مختلف جهان باز شود و یاد بگیرید با افرادی که دنیا دقیقاً آن طور که شما می بینید نمی بینند، سازگار باشید.
دوست صادق
موقعیت‌های خاصی در زندگی وجود دارد که لازم است حقایق تلخی را بشنویم. در این شرایط، شما به دوستی صادق و معتمد نیاز دارید تا عینک خوش بینی که به اشتباه روی چشمان شما وجود دارد، بردارد و به شما کمک کند تا واقعیت ها را بپذیرید و راه جدیدی را برای حل مشکلاتتان امتحان کنید.
اگر کسی را پیدا کردید که به روشی سازنده، با شما صادق است، قدردان حضورش در زندگیتان باشید، چرا که این روزها به سختی می توان چنین افرادی را پیدا کرد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *