آموزش‌ مهارت‌های زندگی

شک به همسر - ازدواج موفق

تصمیم گیری قسمت اول

 

تصمیم هراسی به این بر می گردد که شما از پیامدهای منفی که احتمالا می تواند در تصمیم هایتان خودش را نشان بدهد ترس دارید. گاهی از کسی مشورت می گیرید به نوعی می خواهید مسئولیت پیامدهای آن را با کسی شریک شوید.

والتر کافمن فیلسوفی است که افرادی را وصف می کند که شجاعت یا اراده ی لازم در دسته بندی اطلاعات و تحلیل برای پیدا کردن حقیقت را ندارند و تصمیم نهایی را به یک فرد یا یک گروه، سازمان، یا خانواده ی خود می سپارند.

نشانه های تصمیم هراسی چیست؟ اگر جرات انتخاب یک گزینه را از بین گزینه های موجود ندارید بدانید که شما دچار تصمیم هراسی هستید این در حالی است که خیلی از آدمها می توانند به سادگی آن گزینه را انتخاب کنند.

اگر از تصمیمات بزرگ اجتناب می کنید و سعی می کنید تصمیم بزرگ را به تصمیم کوچک خرد کنید شما دچار تصمیم هراسی هستید. که یکی از راههای پنهان کردن ترس از تصمیم گیری است. با این کار شما عملا آن تصمیم را کنار گذاشته اید و خودتان را سرگرم کارهای دیگر کرده اید.

اگر دوست دارید تصمیمات مهم را به تعویق بیندازید نشانه ی دیگری از آن است که دچار تصمیم هراسی شدید.

عموما فراموش می کنیم که تصمیم نگرفتن هم یک تصمیم گیری است.

تاثیر مخرب این فوبیا نه تنها در زندگی شخصی شما بلکه در روابطتان خودش را نشان می دهد.

راهکارهایی بای مواجهه با تصمیم هراسی:

1) برای تصمیماتتان ضرب العجل لازم را تعریف کنید و اقدام لازم را انجام دهید.

2) با افرادی که دل و جرات بیشتری دارند و به راحتی تصمیم می گیرند ارتباط بیشتری برقرار کنید و ببینید آنها چطوری فکر و عمل می کنند.

3) برای تصمیم هایی که در زمان لازم گرفتید به خود جایزه بدهید به هر حال شما نیاز دارید که وقت بگذارید و به اهمیت تصمیم گیری در زمان لازم فکر کنید و تغییر ایجاد کنید.

 

برای اطلاعات یشتر به دوره تفکر عقلانی مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *