آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تغییر شخصیت خود

تغییر شخصیت خود چگونه میسر می باشد؟

برای دانستن راه هایی جهت تغییر شخصیت خود کافیست این مقاله را تا انتها بخوانید. این موضوع که افراد مختلفی بخواهند قسمتی از اخلاق و شخصیت خود را تغییر دهند، مسئله ای کاملا عادی است. در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که با شروع سال جدید افراد لیستی از اخلاق های خود تهیه می کنند و البته اخلاق ایده آل خود را هم در لیست می نویسند.

توجه : کاربر گرامی دوره هایی چون تغییر خود، تجسم خلاق، مدیریت اضطراب و دوره ساخت شخصیت سالم را برای رسیدن به شخصیت دلخواهتان پیشنهاد می کنیم.

تغییر شخصیت خود

راه هایی برای تغییر شخصیت خود :

بر روی اعتقادات و باورهای خود تمرکز کنید

یکی از مراحل ابتدایی برای آن که بدانیم چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم این است که باورها و اعتقادات خود را به خوبی بشناسیم. باور و اعتقاد هر کسی به زندگیش مسیر می دهد، این که در رابطه با خود چه فکر می کنیم یا عملکرد ما برای مقابله با مسائل مختلف زندگی چگونه است از مهم ترین عواملی به حساب می آید که به عقیده و باور هر کسی بستگی دارد. تغییرات در باورها منجر به تغییر در شخصیت ما می شود، زیرا باور و شخصیت با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ دارند.

برنامه‌ هایتان را بنویسید

باید ببینید اکنون چگونه هستید و دوست دارید چگونه باشید. با دانستن این موضوع و شناخت خواسته‌هایتان، با قوت بیشتری به جنگ تغییرات خواهید‌ رفت. باید بدانید که تغییرات شخصیتی شما به چه شکل خواهد‌ بود. بیشتر افراد به عمق مسئله‌ی تغییر، واقف نیستند و فکر می‌کنند تنها با تغییر عادت‌های بد مشکلات آنها رفع می‌شود.

در حالی‌که ایجاد تغییرات شخصیتی، زمینه و آمادگی وسیعی می‌طلبد. اگر دوست دارید شبیه فرد خاصی شوید، در رفتار او کاملا دقیق شوید. دریابید چه چیزی را در او تحسین می‌کنید. نوع واکنش‌های او و مدیریت حرکات و اخلاقش در شرایط گوناگون چگونه است. حالت صحبت کردن، نشست و برخاست او چگونه است و از همه مهم‌تر رفتارهای مختلفش در کل او را چگونه نشان می‌دهد. با یادداشت‌برداری از نکات مورد علاقه‌تان آنها را منسجم کنید.

افکار منفی را دور بریزید

کنترل ذهن شما تنها و تنها به دست خودتان است. اگر با خود تکرار کنید که نمی‌توانید، قطعا ناتوان خواهید بود و مغز فرمان شما را با جان و دل می‌خرد. پس افکار منفی را جدی نگیرید. ذهن به شکل عجیبی در برابر فرمان‌هایی که می‌گیرد مطیع است. ورودی‌های مثبتی به آن بدهید و مطمئن باشید تنیجه‌ای خیره‌کننده دریافت‌ خواهید کرد. بهتر است روی مهارت‌های مثبت اندیشی بیشتر کار کنید.

مشکل را شناسایی کنید

شما تصمیم خود را گرفته اید که تغییر کند ، اما چگونه و چرا؟ شناسایی واضح مسئله یا جنبه ای از خود که شما را به سمت تغییر سوق می دهد ، تنها راه حل آن است. تغییر چه نتیجه ای خواهد داشت؟

بهتر است شروع مثبت باشد. لیستی از آنچه راجع به خودتان دوست دارید بنویسید. اگر این دشوار است ، دیگران می گویند در مورد شما چه چیزی دوست دارند؟ دانستن خصوصیات خوب شما باعث می شود بعدا بتوانید از آنها استفاده کنید تا از شر عادتهایی که می خواهید آنها را کنار بگذارید راحت تر شوید. در یک جمله دقیقا همان چیزی را که می خواهید بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که آن چیزی است که شما می خواهید و آن چیزی نیست که دیگران فکر می کنند شما باید آن را بخواهید. اگر در واقع تمایل به تغییر نداشته باشید ، این اتفاق نخواهد افتاد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *