آموزش‌ مهارت‌های زندگی

راز های قبل ازدواج

راز های قبل ازدواج که هر انسانی باید بداند تا خوشبختی را تجربه کند

راز های قبل ازدواج کدامند؟ ممکن است این پرسش ذهن هر انسانی را که قصد ازدواج دارد و یا در شرف ازدواج است درگیر کند. ازدواج یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر انسان است. اگر ازدواج ما موفق باشد باعث می شود در جهت رسیدن به اهداف و موفقیت و خوشبختی محکم تر گام برداریم. طبیعتا اگر ازدواج ناموفقی داشته باشیم این ازدواج مسائل زیادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

شناخت قبل از ازدواج به ما کمک می کند تا به شکلی صحیح ، از آسیب های احتمالی ازدواج ناموفق جلوگیری کنیم. به طور کلی زندگی در جوامع امروز نیازمند مهارت های زیادی است. برای این که رابطه بدون خیانت و مسائلی از قبیل طلاق عاطفی را تجربه نکنیم بایستی حل اختلافات زناشویی و جذابیت در رابطه و مسائلی کلی تر مثل افزایش عزت نفس را بیاموزیم.

به طور کلی انسان در تمام مراحل زندگی نیازمند مهارت هایی است. برای شرکت در دوره های غیر حضوری مهارت های زندگی کلیک کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد راز های قبل ازدواج بیشتر صحبت کنیم.

راز های قبل ازدواج

ازدواج خوب و موفق چیست؟

اولین نکته ای که لازم است در مورد ازدواج خوب و موفق بدانید این است که در این ازدواج زن و مرد هر دو در حال تلاش هستند. یکی از راز های قبل ازدواج این است که زن و مرد تقریبا به یک اندازه همدیگر را دوست داشته باشند و برای دوام و موفقیت رابطه شان تلاش کنند. زمانی که تمام بار و سختی های زندگی به دوش یک نفر می افتد نمی توان به طور کامل از آن ازدواج انتظار موفقیت داشت. در ادامه بیشتر در خصوص راز های قبل ازدواج صحبت می کنیم.

استقلال

با وجود ازدواج و تشکیل زندگی مشترک سعی کنید استقلال خود را حفظ کنید. زن و مرد هر دو نیاز دارند زمان هایی را بدون یکدیگر سپری کنند. گاهی ممکن است یکی از زوجین به تنهایی نیاز پیدا کند. خوب است زن مرد به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند. این استقلال در رابطه سبب می شود زن و مرد و به طور کلی تر رابطه آن ها در سلامت و شادابی بیشتری قرار داشته باشد.

منطقی باشید

عشق یکی از احساسات زیبا و لذت بخشی است که انسان تجربه می کند. در اوایل رابطه همه چیز ایده آل است و هنوز طرفین نقاط ضعف خود را نشان نداده اند. نکته مهمی که لازم است بدانید این است که هیچ انسانی کامل نیست. همه انسان ها دچار نقطه ضعف هایی هستند و این قضیه کاملا طبیعی است.

هر انسانی ممکن است اشتباه کند. به مرور زمان بیشتر شاهد اشتباهات و ضعف های طرف مقابل خواهیم بود. بایستی یاد بگیریم از بسیاری از این اشتباهات چشم پوشی کنیم. نکته ای که قابل تامل است این است که ما نیز انسان هستیم و مرتکب خطا می شویم و دانستن این موضوع هضم اشتباهات شریکمان را راحت تر خواهد کرد.

یک رابطه نیز از دو انسان ممکن الخطا تشکیل شده است پس نمی توان از آن انتظار بی نقص بودن داشت. زیبایی این رابطه همین جا است که هر دو طرف آن برای بهبودش تلاش کنند. با این تفاسیر شریک خود را به عنوان یک انسان با تمام نقطه ضعف هایش بپذیرید و از او انتظارات عجیب نداشته باشید.

با یکدیگر دوست باشید

یکی از راز های قبل ازدواج که لازم است بدانید این است که شریک زندگی شما علاوه بر این که همسرتان است می توانید بهترین دوست شما نیز باشد. سعی کنید علایق مشترکتان را پیدا کنید و روی این علایق مشترک مانور دهید. مثلا اگر هر دو شما از دیدن فیلم و سریال لذت می برید با یکدیگر به سینما بروید.

می توانید روز هایی از هفته را به دیدن فیلم و سریال اختصاص دهید و با یکدیگر خوش بگذرانید. این علایق مشترک و خوش گذرانی ها سبب می شود پایه های رابطه شما محکم تر از قبل شود و نسبت به شریک و رابطه تان احساس رضایت و علاقه بیشتری کنید.

از محبت کلامی غافل نشوید

سعی کنید احساساتتان را به راحتی بیان کنید. گاهی از علاقه همسرمان نسبت به خودمان آگاهیم اما نیاز داریم این را از زبان او نیز بشنویم. روزانه به همسرتان بگویید که دوستش دارید و برای شما ارزشمند و مهم است. اگر برای مدتی از شما دور می شود به او یادآوری کنید که دلتان برایش تنگ شده است. به او بگویید که زیباست و شما را به وجد می آورد. این جملات کوتاه معجزه می کنند.

گوش کنید

یکی از راز های قبل ازدواج که لازم است بدانید قدرت گوش کردن است. به صحبت های شریک زندگیتان به خوبی گوش کنید. زمانی که او صحبت می کند در ذهنتان به دنبال کلمه ها و جمله ها نگردید تا او را قانع کنید که اشتباه می کند. ممکن است شریک شما صرفا نیازمند دو گوش شنوا باشد و زمانی که شما خواسته او را برآورده می کنید به او احساس امنیت خاطر می دهید و این به ارتقا رابطه شما کمک خواهد کرد.

اهل سازش باشید

از بهانه های الکی برای قهر کردن دوری کنید. اگر اشتباهی کرده اید مسئولیت آن را بپذیرید و به راحتی عذرخواهی کنید. در مقابل عذرخواهی و ابراز پشیمانی شریکتان سخت گیر نباشید. به طور کلی شرایط را به سمت و سوی صلح و سازش با یکدیگر سوق دهید.

راز های قبل ازدواج

اگر در زمینه راز های قبل ازدواج یا به طور کلی مسائل مربوط به ازدواج نیاز به اطلاعات بیشتر و مطالعه دارید می توانید به لینک دوره های غیرحضوری زیر مراجعه کنید.

دوره طلاق عاطفی

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره عزت نفس

دوره رابطه بدون خیانت

دوره شناخت قبل از ازدواج

دوره جذابیت در رابطه

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *