آموزش‌ مهارت‌های زندگی

مخالفت خانواده برای ازدواج

 

آقایی پرسیدند: پسری هست 30 ساله، عاشق دختری هستم 35 ساله، سه سال است که آشنا شدیم و هیچ اختلافی نداریم به جز سن. ما هر دو راضی هستیم ولی خانواده ی من این اختلاف سنی راقبول ندارند و بیشترین مخالفت از سمت مادرم است که اصلا راضی نمی شود. پنج بار اقدام به جدایی کردیم ولی نشد لطفا کمکم کنید.

دکتر فلاح: فاصله سنی در عرف و فرهنگ های مختلف تعریف می شود و دلائل مختلفی هم دارد ولی یکی از فاکتورهای تعیین کننده است در عین اینکه بعضی اوقات سن پسر کمتر است ولی سن عقلی بالایی دارد. رفتار بالغانه ی این دو نفر است که می توانند سالها کنار هم قرار بگیرند و برعکس این قضیه هم زیاد دیده شده و از لحاظ عقلانی به آن پختگی که لازمه ی سن هست نرسیده بودند.

سن یک فاکتور است که خانواده ی پسر می تواند نسبت به آن معترض باشد. اینکه این آقا تک فرزند پسر هستند اثرات بیشتری روی مادر دارد، اینکه شغل شما چیست، تحصیلات شما چه میزان است و چقدر استقلال مالی و استقلال کاری دارید و یا وابسته به حمایت پدر و مادر هستید این هم می تواند مسئله باشد بنابراین در تصمیمات شما اثر می گذارد.

نکته ی بعدی اینکه دختر خانم ناپخته عمل می کند برای رسیدن به شما باید راهکار های بالغانه  داشته باشد و مشورت بگیرد.

پیشنهاد من این است که به یک مشاور مراجعه کنید تا شما را ارزیابی کند بدون ذکر سن. و ببیند از لحاظ ارتباطی چقدر بالغ هستید و می توانید گفتگو کنید و مسائلتان را حل کنید. بعد از اینکه همه جوره ارزیابی شد و شما اطمینان حاصل می کنید که کنار همدیگر یک زندگی خوب را بسازید بعد از آن متقاعد کردن خانواده هاست که احتمالا مشاور می تواند کمک کند که آنها را متقاعد کنید.

به مواردی که گفتم فکر کنید. اینکه استقلال مالی دارید و می توانید به تنهایی تصمیم بگیرید.

صرف اینکه ما همدیگر را دوست داریم برای یک ازدواج موفق کافی نیست. پس بررسی کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر به دوره شناخت قبل از ازدواج مراجعه کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *