آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ویژگی افراد باهوش

ویژگی افراد باهوش را بیشتر بشناسید – ویژگی هایی که اغلب افراد باهوش دارند (بخش 1)

ویژگی افراد باهوش موضوعیست که در دهه‌های گذشته تا حد بسیار زیادی مورد مطالعه قرار گرفته است. افراد باهوش برای تمامی بخش های کار و زندگی خود دقیق می شوند برای همین اجازه نمی دهند برخی از عادات و خصوصیات که در بسیاری از افراد مانع پیشرفت و آرامش درونی می شود مانع آنها باشد.  انواع گوناگونی از هوش وجود دارد که از جمله آنها می توان به هوش هیجانی، هوش کلامی و هوش منطقی اشاره کرد. در این مقاله منظور ما از افراد باهوش، افرادی نیستند که هوش تک بعدی دارند بلکه منظور افرادی هستند از انواع گوناگون هوش به خوبی بهره می‌برند. دوره هوش هیجانی در شناخت و کنترل احساسات و هوش هیجانی در شما کمکتان خواهد کرد کافیست کلیک کنید.

ویژگی افراد باهوش :

  • ساکت هستند
  • معمولا شب زنده دار هستند
  • دوستان باهوش و خلاق دارند
  • افرادی شوخ طبع هستند
  • افرادی با احساس مسئولیت هستند
  • افرادی هستند که کارهای خود را به تعویق می اندازند
  • افرادی درون گرا هستند
  • افراد باهوش به احساسات دیگران توجه دارند
  • بی نظم هستند
  • عاشق یادگیری هستند
  • به شانس اعتقادی ندارند
  • افرادی کنجکاو هستند
  • افرادی ریسک پذیر هستند
  • افرادی کمال گرا هستند
  • افرادی استرسی هستند (برای مدیریت اضطراب و مدیریت استرس خود می توانید از دوره های آنلاین دکتر ویدا فلاح استفاده کنید. )

ویژگی افراد باهوش

افراد باهوش کارهای خود را به تعویق می اندازند :

آدم‌های خیلی باهوش نسبتا مستعد به تعویق انداختن کارها هستند. شاید آنها عاشق این هیجان هستند که کاری را در آخرین لحظه به پایان برسانند یا بی‌نهایت مطمئن هستند که می‌توانند این کار را بکنند. این احتمال هم وجود دارد که آنها کاری را که برایشان کسل‌کننده است عقب می‌اندازند تا زمانی که دیگر نمی‌توانند آن را عقب بیندازند. پژوهشگران فکر می‌کنند به تعویق انداختن کارها می‌تواند به نوآوری و فکر کردن در لحظه‌ی آخر بینجامد، که فکر بیش از حد نیست. افرادی که کارها را به تعویق می‌اندازند به جای این‌که کارهایشان را زودتر به اتمام برسانند، ممکن است وقت‌شان را صرف فکر کردن به نوآوری یا ایده‌ جدید بعدی بکنند. لازم به ذکر است همه‌ی کسانی که کارها را به تعویق می‌اندازند خیلی باهوش نیستند. برخی از آنها فقط تنبل هستند.

شوخ طبعی نیز از ویژگی افراد باهوش می باشد :

خندیدن برای سلامتی مفید است و افرادی که می خندند و می خندانند باهوش تر هستند. محققان بررسی هایی روی تست هوش 400 دانشجوی روانشناسی انجام دادند. آنها متوجه شدند دانشجویانی که نمره بالاتری کسب کرده اند، همگی جزو افراد خوش اخلاق، شوخ طبع و خوش ذوق دانشگاه بوده اند.

افراد باهوش به احساسات دیگران توجه دارند :

افراد باهوش می‌توانند افکار و احساسات دیگران را حس کنند. برخی از روان‌شناسان معتقدند همدلی، آگاهی از نیازها و احساسات دیگران و واکنش نسبت به آنها از مولفه های هوش هیجانی است. افرادی که به لحاظ احساسی باهوش هستند، به صحبت با افراد جدید و آشنایی با آنها علاقه ‌مندند.

شب زنده داری از ویژگی افراد باهوش بالاست :

آدم‌ هایی که تا دیروقت بیدار می‌مانند و دیرتر می‌ خوابند احتمالا خیلی باهوش‌تر از کسانی هستند که ساعت خواب منظمی دارند. احتمالا این جمله شعار تمام دانشجویانی است که بعد از یک شب جشن و پایکوبی، می‌خواهند کمی بیش‌تر بخوابند. پژوهشگران باور دارند کسانی که دیرتر بیدار می‌شوند، کم‌تر احتمال دارد به سرعت کسی که با کمک زنگ ساعت خیلی زود بیدار می‌شود، خسته شوند. شاید خستگی ناشی از کم‌خوابی یکی دلایل این باشد که کسانی که تا دیروقت بیدار می‌مانند معمولا پول بیش ‌تری هم در می ‌آورند.

مسئولیت پذیری در افراد باهوش زیاد است :

افراد باهوش به سرعت به فرصت ‌های به‌دست آمده و مردم اطراف خود واکنش نشان می‌ دهند. عمل و عکس العمل آنها بسیار سریع است و توجه به نیازهای خود و اطرافیان‌ شان و احساس مسئولیت در قبال آنها اولین اولویت ‌شان است.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *