آموزش‌ مهارت‌های زندگی

پاک سازی ذهن

پاک سازی ذهن چیست ؟ رهایی از افکار مزاحم

پاک سازی ذهن ، روح و زندگی فیزیکی، مانند خانه ‌تکانی می باشد. برای رسیدن به آرامش و رهایی از افکار منفی و مزاحم و دور شدن از استرس و اضطراب و همچنین کمرنگ شدن خاطرات ناخوشایند و تلخ گذشته باید ذهنتان را پاک سازی کنید. دوره مدیتیشن انرژی جذب و تفکر عقلانی و ذهن آگاهی شما را در داشتن ذهنی پاک کمک خواهد کرد.

ذهن ما با اطلاعات بی فایده، با اندیشه هایی که باعث خوشبختی ما نمیشود آشفته میگردد. به دلیل آشفتگی ذهن مان، شفافیت درونی ما نیز کم میشود و گرد و غبار هوش ذاتی ما را میپوشاند و در نتیجه ارتباط خود را با قسمتی از ذهنمان که پاک ومقدس، فرزانه، آرامش بخش و جاودانه است از دست میدهیم.

پاک سازی ذهن

چرا یافتن آرامش و لذت دشوار است؟

اگر به مشکلاتتان نگاه کنید متوجه می شوید که ریشه بسیاری از مشکلات در ذهن شماست. قضیه این است: یک سری وقایع بیرونی اتفاق می افتد، ما تصمیم میگیریم که تنها بخشی از داستان را ببینیم، سپس موقعیت را به گونه ای تفسیر میکنیم که باعثیک سری تضاد ذهنی در ما می شود و نتیجه آن شکلی از ناراحتی درونی است.

اگرچه گفتن این جمله که ” مشکلاتت را دور بریز ” آسان است اما ما و شما میدانیم که به این سادگی هم نیست. ما سال های سال شرایط را برای جذب مشکلات و کشمکش ها فراهم کرده ایم. آنقدر که راهکار ساده ” فکر نکردن در مورد مشکلات ” خیلی در ما موثر نیست. ما به ابزاری نیاز داریم که به ریشه مشکلات ضربه بزنیم.

مراحل رسیدن به پاک سازی ذهن :

  • گذشته را با همه‌ ابعاد آن بپذیرید، تمام درس‌ هایی که گرفته‌ اید، تمام نعمت ‌هایی که دریافت کرده‌اید، تمام دردهایی که کشیده‌اید، و همه آن چیزهایی که شما را به موقعیت امروزتان رسانده ‌اند. (مقاله ای جامع در خصوص پاک کردن ذهن ازافکار مزاحم وجود دارد که اطلاعات خوبی در این خصوص به شما می دهد کافیست کلیک کنید.)
  • در وسایل و دارایی ‌های خود جستجو کنید و از دست چیزهای ناقص، خراب و ناکارآمد خلاص شوید.
  • یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید
  • تمرین تنفس و انجام روزانه مدیتیشن
  • به خودتون یاد بدهید چگونه مثبت فکر کنید

شکرگزاری خود را به جهان نشان دهید و از هستی برای تمام نعمت‌هایی که تا به امروز به شما داده است، قدردان باشید. به قلمروی خوبی بازگردید و در آن بمانید. مراقبه کنید. زندگی خود را آنچنان که می‌خواهید، تجسم کنید، آن را ببینید، لمس کنید، بچشید و احساسش کنید. نقشه ‌ای ذهنی از آینده را در نظر داشته باشید و هدفی را برای روح تا به جستجوی آن بپردازید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *