آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با تغییر و زندگی به صلح برسیم و واقعا زندگی کنیم؟

ضرورت تغییر و فواید تغییر چیست؟
باورها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌‌کنند. باورهای ما زندگی ما را شکل می‌دهند. عادت‌های ما نیز نقش پررنگی در زندگی ما بازی می‌کنند. عادت‌های ما مسیر زندگی ما را تعیین می‌کنند و به شکلی آهسته و پیوسته ما را به سمت و سویی می‌برند که شاید آگاهانه تصمیم به رفتن به آنجا را نداشته باشیم. برای مثال، شما ممکن است دوست داشته باشید که به شکلی سالم پا به دوران سالمندی زندگی بگذارید. برای این هدف، لازم است عادت ‌ها و باورهای سالمی را در طول زندگی خود داشته باشید و اگر امروز آنها را ندارید، از همین امروز سعی کنید تا در خود تغییری اساسی ایجاد کنید و مسیر زندگی را آنچنان که مطلوب شماست رقم بزنید.

مهم نیست چند سال دارید، بدانید که هیچگاه برای تغییر دیر نیست. ما هر لحظه از هر روز زندگی، به واسطه محرک های درونی و بیرونی، به واسطه رویدادهایی که در اطرافمان اتفاق می افتند و به واسطه نتیجه گیری هایی که از این رویدادها می کنیم کمی تغییر می کنیم. این تغییرات، معمولا تدریجی و بسیار جزئی هستند. و فقط در طول زمان قابل تشخیص اند.

همچنین، این تغییرات عموما ناهوشیار و ناخواسته هستند و ما زمانی نسبت به آنها هوشیار می شویم که آنها در اعماق وجود ما جای گرفته اند. اما ما می توانیم مسیر تغییرمان را هوشیارانه انتخاب کنبم و به جای اینکه شرایط و محیط ما را تغییر بدهند، ما مسیر رشد و استعلا را برگزینیم و در آن قدم بگذاریم. در این صورت، لازم است که با اصول و روش های تغییر آشنا شویم تا بتوانیم این روش ها را در سطح افکار،باورها و عادت ها به کار ببندیم.

درادامه به شما دوره اصول تغییر را پیشنهاد میدهیم.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *