آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با فرزند طلاق رفتار کنیم

چگونه با فرزند طلاق رفتار کنیم ؟

چگونه با فرزند طلاق رفتار کنیم ؟ سوالی است که همه مردان و زنانی که تجربه جدا شدن داشتند از خود می پرسند. با ما همراه باشید. زنان یا مردانی که طلاق را تجربه می‌کنند، به خصوص در اوایل معمولا دچار احساس ترس از تنهایی می‌شوند. وابستگی عاطفی که در روابط زوج ‌ها بوجود می ‌آید باعث می‌شود تجربه جدایی، برای فرد ترسناک و دلهره آور باشد. این ترس و نگرانی می ‌تواند خود را در مسائل مختلف نشان دهد. فرد ممکن است احساس کند نمی‌تواند تنها زندگی کند.

اینکه چگونه با فرزند یکی از افرادی که در این زمینه می تواند کمک حال خانواده باشد، مشاور و روان شناس است. نقش  مهم روان شناس کودک در جدایی زن و شوهر این است که حامی کودک باشد. روان شناس نباید جانب زن و شوهر را بگیرد، بلکه باید اطلاعات بدهد و مصالح را مشخص کند. او باید والدین را در جریان تاثیرات احتمالی طلاق بگذارد و بهترین راه های به حداقل رساندن اثرات منفی طلاق را به آن ها نشان دهد. روان شناس به زن و شوهر می فهماند فرزند برای سازگار شدن با وضعیت پیش آمده چه نیازهایی دارد.

طلاق به هر دلیلی که صورت گرفته باشد، همچنان والدین وظیفه دارند به دنبال راهی برای حفظ سلامت فرزند خود باشند. بنابراین چگونگی رفتار با کودک طلاق برای حفظ آرامش و رشد مناسب او اهمیت ویژه ‌ای دارد. آسیب های طلاق والدین، خواه ناخواه به کودک نیز منتقل می‌ شود. دوره هایی چون رهایی از ترس،رفتار صحیح والدین با فرزندان در سن بلوغ، مدیریت اضطراب، رابطه بدون خیانت و سبک های فرزندپروری در خصوص موضوع مقاله می تواند شما را کمک کند. (کافیست برروی هر دوره کلیک کنید)

چگونه با فرزند طلاق رفتار کنیم

مشکل هویت فرزندان از آسیب های طلاق می باشد؟

افرادی که پس از سال‌ ها جدایی را تجربه می‌کنند، ممکن است در حفظ هویت خود پس از طلاق دچار مشکل شوند. معمولا زن یا مرد شخصیت خود را بر اساس روابط با همسر، فرزند، یا دوستان اجتماعی مرتبط با خانواده تعریف کرده‌ اند. فرد نقش‌ های مشخصی را به عنوان هویت منسجم خود در زندگی پذیرفته‌ است. از هم پاشیدگی خانواده و جدایی زوج‌ ها می‌تواند هویت او را متزلزل کند، و فرد را در ایجاد هویت جدید با مشکل مواجه کند.

در چگونه با فرزند طلاق رفتار کنیم باید بدانید که فرزند را «نامه بر» نکنید:

ارتباط به عنوان یکی از جنبه های مهم زندگی، به بچه ها درس زندگی، محبت و بازی با پدر و مادری که « جدا از هم زندگی می کنند» می دهد. ارتباط زن و مردی که از هم جدا شده اند، کمک می کند بدون آنکه فرزندان را «قاصد» کنند، در مورد فرزند تبادل نظر کنند. همچنین از تجارب فرزندان مطلع شوند. و در تجارب او سهیم شوند.

در این ارتباطات باید مسائل مهم زندگی کودک حتما رد وبدل شود. این مسائل مهم عبارتند از: مسائل و مشکلات بهداشتی، مسائل مربوط به مدرسه، روابط اجتماعی و دوستان، فعالیت های فوق برنامه، نگرانی های خاص مثل از دست دادن یک دوستی یا تغییرات مدرسه و خانه، تغییرات مهم خانه مثل تغییر محل سکونت یا مسافرت ها، خواسته ها مثلا کودک تقاضای خرید یک چیز خاص و… دارد، درخواست تغییر برنامه و…دارد همه و همه باید مطرح شود.

درباره احساسات خودتان صحبت کنید :

نیاز ندارید که جزییات مشخص و واضحی درباره طلاق بدهید یا اینکه درباره نگرانی های مالی خود بحث نمایید بلکه فقط درباره احساسات تان صحبت نمایید تا شاید او نیز راغب شود احساساتش را بازگو نماید.

برای کمک به فرزندانتان با آنها همراه شوید:

بحث ها و دعواهای خود را از چشم و گوش فرزندانتان دور نگه دارید. آنها نیازی ندارند که در جریان دعواهای شما در طول طلاق و پس از طلاق باشند.برخی از زوج ها گزارش می دهند که رابطه آنها پس از طلاق با همسر سابقشان بهتر شده است. متاسفانه، این چیزی نیست که بیشتر زوجها تجربه کنند. پس از انحلال ازدواجتان، فرایندی دیگر را می گذرانید.
از فرزندانتان به عنوان مشاور و فرد معتمد شخصیتان استفاده نکنید ، به دنبال کمک حرفه ای ها باشید، باید کسی را داشته باشید که به او اعتماد داشته باشید و به شما مشاوره عاقلانه ارائه دهد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *