آموزش‌ مهارت‌های زندگی

افزایش علاقه به مطالعه

افزایش علاقه به مطالعه – چگونه خودم را به مطالعه علاقه مند کنم؟!

افزایش علاقه به مطالعه و خواندن کتاب های متعدد مزایای زیادی دارد یکی از این مزیت ها بالا رفتن سطح سواد و فرهنگ هر فرد می باشد. چگونه می توانید خود را به مطالعه علاقه مند کنید؟ در این مقاله به شما راه هایی در خصوص افزایش این علاقه مندی ارائه می شود که امیدوار هستیم با خواندن این مقاله، علاقه شما به خواندن کتاب افزایش یابد. از دوره هایی که در این خصوص به شما می تواند کمک کند عبارتند از تجسم خلاق، نوشتن روزانه و … است که کافیست کلیک کنید.

چه در مورد کودکان، با وجود افزایش توجه به وسایل ارتباط جمعی مذکور، میزان مطالعه عمومی کاهش نیافته است. اگر امکان داشته باشد موضوع مورد مطالعه شما با مکانی که انتخاب می کنید هماهنگی و سنخیت داشته باشد، به افزایش قبل از انتخاب محل مطالعه خود، چند خصوصیت عمده و ایده آل برای مکان مطالعه در ذهن خود لیست کنید تا راحت تر در مکان مطالعه شما راهی برای خیره شدن به دور دست وجود داشته باشد.

در فصل تابستان فرصت های تازه ای برای مطالعه و تفکر مهیا می شود و همزمان با گشایش اوقات فراغت، در دستان پرنشاط و پرانرژی جوانان کتاب و نشریه جای تازه ای باز می کند. به قول آدریل جانسون، مطالعه خواه مفید و خواه مضر یکی از موضوعات بسیار وسیع برای فعالیت است . درس هایی که می توان از آن آموخت هیچ گاه پایان نمی پذیرد و به عبارتی همیشه می توان چیزی راجع به آن گفت.

افزایش علاقه به مطالعه

راه های افزایش علاقه به مطالعه عبارتند از:

  • مطلبی که انتخاب می‌کنید مناسب شما باشد
  • روالی را دنبال کنید که برایتان لذت بخش باشد، سوم: کاری کنید کودکان به مطالعه علاقمند بشوند. در این دوره و زمانه، دیگر کسی به هدف لذت بردن مطالعه نمی‌کند. دلایل بسیاری برای این مسئله وجود دارد. بعضی ‌ها ممکن است با خودشان فکر کنند که مطالعه کردن خیلی وقت می‌خواهد و زحمت دارد.
  • هیچ گاه کاری را که دوست ندارید از حجم زیاد آغاز نکنید. برای پیدا کردن علاقه به مطالعه کافیست یک برنامه روتین و ساده و راحت را در پیش بگیرید.
  • هدف ‌های خود را بنویسید و تمام تمرکز خود را بر روی رسیدن به هدف و لذت بردن از آن بگذارید.
  • از تمام اصول تلقین و تجسم خلاق استفاده کنید.

زبان گردانی یکی از راه های افزایش علاقه به مطالعه است، این روش یعنی چه؟

وقتی شما چند دوست دارید، دوستی را که به شما بیشتر شبیه است، عاطفه و روحیه شما را دارد و به زبان شما سخن می گوید، بیشتر دوست دارید. به حرفهایش بیشتر توجه می کنید و حتی بیشتر او را به خاطر می سپارید. زبان کتاب، بک زبان ساده، عمومی و همگانی است و باید همچنین باشد. این شما هستید که باید پس از مطالعه، کتاب و متن و نمودار فرمولها را به زبان خود بیان کنید. زبان گردانی، یکی از اصول مطالعه است. فرمول انیشتین را به زبان خود تعریف کنید. ببینید که آن در زبان شما چه مفهومی دارد؟

یادتان می آید که وقتی سال اول دبستان بودید، باران را چگونه برای خود زبان گردانی کردید؟ نعلبکی را در لوله کتری برگرداندید و برای خود ابر و باران ساختید. پیچیده ترین مطالب علمی را همین طور که مطالعه می کنید و جلو می روید به زبان ساده، قابل فهم و بیان خوشایند خودتان برگردانید. از خود مثال بزنید و حتی آن متن را یک بار دیگر به زبان ساده خودتان بنویسید. اگر بخواهید عینا مطالب کتاب را بخوانید و حفظ کنید عملاً نمی توانید یادگیری عمیقی داشته باشید. اما اگر با زبان گردانی مطالب را یاد بگیرید، خیلی راحتتر عین مطالب کتاب را بیان خواهید کرد و به خاطر خواهید سپرد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *