آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ترس از ازدواج در زنان

ترس از ازدواج در زنان و بررسی علت های آن

برخی از دختران و زنان به دلایل متعددی از ازدواج کردن می‌ترسند و آن را به تعویق می اندازند. البته این ترس مقداری طبیعی می‌باشد و ممکن است افراد فکر کنند که پس از ازدواج امنیت و آسایش خود را از دست می‌دهند. ولی فرار از ازدواج و به تعویق انداختن آن کار درستی نیست چرا که ازدواج باید در زمان مناسب خود انجام شود.

کاربر گرامی دوره هایی چون مدیریت اضطراب، مدیریت اسنرس، رهایی از ترس، جذابیت در رابطه به شما در حل ترس ازدواج و داشتن رابطه ای جذاب کمک خواهند کرد. کافیست برروی لینک هر دوره کلیک کنید.

ترس از ازدواج یا گاموفوبیا (Gamophbia) یعنی چه؟

ازدواج هراسی یا گاموفوبیا نوعی ترس غیرواقعی از پیمان بستن، تعهد دادن و پذیرا شدن التزام برای باقی ماندن در یک ارتباط ثابت و صادقانه در کنار یک شخص دیگر برای همیشه است. گاموفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس‌ های غیرعادی از تعهد و ازدواج به کار می‌رود. برای خلق یک ارتباط اطمینان ‌بخش و صمیمی با شریک زندگی، فرد باید با ترس‌ های مختلفی روبرو شود و خود را پذیرای ریسک‌ های عاطفی نماید.

دلایل متعدد ترس از ازدواج در زنان :

  • ترس از دست دادن دوستان
  • انتظار برای مورد های بهتر
  • ترس از مسئولیت
  • ترس از تجربه تلخ خود یا دیگران
  • ترسیدن از طلاق

ترس از ازدواج در زنان

چرا بیشتر زوج ها بعد از ازدواج احساس پشیمانی می کنند؟

ازدواج، پیوندی مقدس است که دو نفر با هم تصمیم می گیرند زندگی مشترکی را بر اساس علاقه، احترام متقابل و عشق تشکیل دهند. برای انجام این کار، هر دو طرف باید به سطحی از بلوغ فکری، جسمی و عاطفی رسیده باشند و توانایی مواجهه با مسائل گوناگون زندگی را کسب کرده باشند، در غیر این صورت در شروع و تداوم زندگی مشترک مشکل خواهند داشت.

یکی از علت های ترس از ازدواج در زنان ترسیدن از تجربیات ناموفق دیگران است :

خیلی وقت‌ ها به علت شنیدن خاطرات تلخ دیگران در زندگی مشترک یا دیدن زندگی ‌هایی که دچار تنش‌ ها و مشکلات زیادی است و درنهایت هم به جدایی می‌رسد، افرادی که در آستانه ازدواج قرار دارند نظر منفی‌ای نسبت به ازدواج و زندگی زناشویی پیدا می‌کنند. سعی کنید دیگران و تجربیات‌ آنها را مبنای قضاوت و تصمیم‌گیری ‌تان قرار ندهید. با مطالعه کتاب‌ ها و مطالب مربوط به ازدواج و کمک گرفتن از متخصصان مشاوره و روانشناسی، اطلاعات و آگاهی‌تان را نسبت به مقوله ازدواج افزایش دهید.

شاید شما جزو آن دسته باشید که علت ترس از ازدواجشان، ترسیدن از زمین خوردن باشد :

همه زن ها به یک شکل به شکست عاطفی پاسخ نمی دهند. برخی زود فراموش می کنند و سرگرم کار و زندگی می شوند اما برای بعضی ها فراموشی کار سختی است. آنها روی نام عشق برچسبی منفی می چسبانند و تصمیم می گیرند دیگر سراغش نروند. شاید شما به انتخابی نامناسب دست زده بودید و شاید هم در زمان نامناسب و در مکان نادرست در یک رابطه قرار گرفته بودید. از قانون همه یا هیچ استفاده نکنید و با تعمیم دادن تجربه هایتان به موقعیت های دیگر، خود را از لذت عاشق شدن و زندگی در کنار فردی که می تواند به شما آرامش دهد محروم نکنید.

راه های مقابله با ترس از ازدواج در زنان :

  • متعهد بودن را یاد بگیرید
  • تغییر نگرش خود نسبت به ازدواج
  • معیارهای ازدواجتان را مشخص کنید
  • نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید
  • اگر در گذشته در رابطه تان تجربه تلخی داشته اید که بیش از 6 ماه از این جدایی گذشته و هیجان های منفی تان تا حدودی فروکش کرده می توانید با مشاوره و واکاوی ارتباط قبلی،
  • نقش خودتان را در بحران هایی که پشت سر گذاشته اید پیدا کنید.

 

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *