آموزش‌ مهارت‌های زندگی

رفتار مناسب با خانواده همسر

رفتار مناسب با خانواده همسر چگونه است؟

خانواده همسر شما بخشی مهم از زندگی‌ او هستند و همین قضیه باعث می‌شود تا در داشتن رفتار مناسب با آنها تلاش خود را کنید. نحوه ارتباط با خانواده شوهر یکی از سخت ترین رابطه هایی که خانم ها پس از ازدواج برقرار می کنند. اگر این ارتباط به شکل صحیح برقرار نشود موجب بروز اختلافاتی در زندگی زوجین می شود و می تواند زندگی آنان را تلخ کند.

کاربر گرامی دوره هایی چون اصول گفتگو، رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج به شما در داشتن رفتار مناسب با خانواده همسر ، کمک میکند کافیست برروی لینک کلیک کنید.

باید بدانید که هر خانواده ‌ای به نوبه خود یک دولت کوچک است‌ با روش خاص خود، با قوانین منحصر به ‌فرد، با شیوه ‌های تربیتی و شیوه ‌های مقابله ‌ای ویژه در برخورد با مشکلات. به یقین طبیعی است وقتی اعضای دو خانواده ‌ای که قوانین‌ شان از زمین تا آسمان با هم متضاد و متفاوت است‌ بخواهند با هم وصلت کنند، مشکلاتی ایجاد شود. اما با داشتن رفتاری مناسب می توان از ایجاد مشکل و کدورت بین اعضای خانواده طرفین جلوگیری کرد در ادامه به چند راهکار ساده می پردازیم:

رفتار مناسب با خانواده همسر

برای داشتن رفتار مناسب با خانواده همسر باید خشت اول را درست بچینید

برای اینکه بتوانید زندگی خوبی در کنار خانواده ی جدیدتان داشته باشید، باید با آنها درست رفتار کنید. درست رفتار کردن صرفا در مهربانی و احترام بیش از حد و مسائلی از این دست خلاصه نمی شود. شما باید بدانید با آدم هایی که تازه قرار است دنیای آنها را کشف کنید و آنها را بشناسید چطور رفتار کنید. چیزهایی که در ادامه مرور می کنیم رفتارهای بنیادین است که روی هر آدمی با هر اخلاقی جواب می دهد.

مسائل مالی زندگیتان را خصوصی کنید

بسیاری از خانواده ها همسر سعی می کنند که به فرزند و یا عروس و دامادشان کمک کنند یا زوج را از لحاظ مالی حمایت کنند اما اگر آنها به این طریق در نحوه خرج کردن پولشان، یا پس انداز کردن آن و یا حتی مقدار درآمد ماهیانه شان دخالت کنند و مدام آنها را مورد عیب جویی قرار دهند و بخواهند روش زندگی خودشان را بر زندگی فرزندشان پیاده کنند، عاقلانه تر آن است که زوجین در صورت نیاز از افراد دیگری پول قرض بگیرند و برخی مسائل زندگیتان را بین خود و همسرشان خصوصی کنند تا در خانواده های همسرتان نفوذ نکند.

خود را جای خواهرشوهر یا عروستان بگذارید!

تقریبا بیشتر زوج ها در اوایل ازدواج دوست دارند که رابطه شان با خانواده همسرشان خیلی گرم و صمیمی باشد اما از بس از خواهر شوهر بازی ها در گوشمان خوانده اند که قبل از اینکه خواهر همسرمان را خوب بشناسیم سریع موضع می گیریم و همیشههمه چیز آنطور که دوست داریم پیش نمی رود و داستان همیشگی عروس و خواهر شوهر تکرار می‌شود اما چرا همیشه آنطور به خواهر شوهر نگاه می‌کنیم که انگار قصد برهم زدن زندگیمان را دارد ؟شما خودتان در چه جایگاهی قرار دارید، روزی خواهر شوهر نمی‌شوید؟

خودتان باشید

شکسپیر چند قرن پیش سخنی گفت که همچنان زنده است: «سعی نکن خودت را تبدیل به فردی کنی که خانواده‌ همسرت می‌خواهند.» برای مثال فرض کنید آنها به‌دنبال خانمی کدبانو باشند و شما وکیل شرکتی بانفوذ باشید: لازم نیست روزهای تعطیل نان برنجی بپزید و خودتان کره بگیرید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *