آموزش‌ مهارت‌های زندگی

طلاق عاطفی

طلاق عاطفی چیست؟ عوامل به وجود آمدن طلاق عاطفی را بیشتر بشناسید!

شاید بتوان گفت طلاق عاطفی شکل امروزی و شیک بسوز و بساز قدیم است. به گفته برخی کارشناسان روانشناسی در طلاق پنهان عاطفیه هرچند زن و شوهر ممکن است با هم بودن را مانند یک گروه اجتماعی ادامه دهند، اما جاذبه و اعتماد آنها نسبت به یکدیگر از بین رفته است. برای حل این مشکل بعد از مطالعه کامل این مقاله توصیه میکنیم دوره طلاق عاطفی و رابطه بدون خیانت را بگذرانید. کافیست کلیک کنید.

طلاق عاطفی چیست؟

طلاق عاطفی آشکار که در آن زوجین به طور قانونی با ابطال سند ازدواج از یکدیگر جدا می‌شوند. طلاق پنهان (عاطفی)، طلاقی است که بسیاری از ویژگی‌های طلاق آشکار را دارد، اما به دلیل موانع فرهنگی، معنوی و … بدون ابطال ازدواج رخ می‌دهد. درواقع جدایی عاطفی بین زن و مرد به شکل زندگی در یک منزل بی هیچ ارتباطی به جز از مکالمات ضروری، طلاق عاطفی نامیده می شود.

طلاق عاطفی در رابطه زناشویی از کجا شروع می شود؟

طلاق عاطفی معمولا از شکایت و گله گذاری زوج ها نسبت به هم شروع می شود، انتظاراتی که به زبان آورده می شود ولی تحقق نمی یابد. در واقع طرفین این رابطه به نیازها و خواسته های دیگری اهمیت نمی دهند طوری که انگار زن و شوهر یکدیگر را می بینند ولی صدای هم را نمی شوند و به وجود یکدیگر تنها عادت کرده اند. مانند کتابی که بارها آن را خوانده اند و دیگر از خواندن آن لذت نمی برند. این مرحله آغازین شروع طلاق پنهان است.

طلاق عاطفی

علت طلاق عاطفی زوجین چیست ؟

بی اعتمادی زوجین به مروز زمان، چند پیشگی زن و شوهر که باعث دوری فیزیکی و خستگی است، پرخاشگری و کم نیاوردن مقابل یکدیگر که گاه بین بگو مگو حرفی گفته می‌شود که جبرانش دشوار است، خاطرات تلخی از خود برای زوجین به جای می‌گذارد.

کاهش ابراز علاقه از جمله علل طلاق است و در بسیاری از خانواده‌ها تصور غالب بر این است که بعد از گذشت چند سال و تولد چند فرزند به اصطلاح از آن‌ها گذشته که به هم بگویند «دوستت دارم»، این دوری که در خانواده‌ های ایرانی بسیار دیده می‌شود، عامل موثر در سردی روابط عاطفی بین زوجین است.

نشانه هایی که به شما می گوید شما وارد مرحله طلاق عاطفی شده اید:

  • با دوستام قرار دارم
  •  افزایش تفریحات برون زناشویی و تمرکز بر مسائل بیرون از خانواده
  • فرار از خانه
  •  گذراندن وقت زیاد با فرزندان و غافل شدن از روابط بهینه زناشویی که موجب تشکیل ائتلاف علیه همسر می گردد
  • کناره‌ گیری جسمی
  •  عدم استفاده از روشهای حل مسئله
  • تمرکز روی نقاط ضعف
  • اهمیتی ندارد چه فکری می‌کنی
  • خالی شدن زندگی از هیجان
  •  سرزنش یکدیگر، به رخ کشیدن اشتباهات، فاجعه آمیز کردن مسائل کوچک
  • بی اعتمادی به یکدیگر
  • کم شدن شور و هیجان در زندگی
  •  کاهش بسیار گذاشتن زمان برای همدیگر

رفع نیاز های مردان و زنان برای جلوگیری از طلاق عاطفی :

به طور کلی می توان گفت نیازهای اساسی که برای مردان تعریف شده است عبارتند از: حمایت خانوادگی، تحسین، همراهی در تفریحات و… در مقابل نیازهای اساسی که برای زنان تعریف می شود عبارتند از: محبت، گفت وگو، صداقت و روراستی، حمایت مالی و تعهد خانوادگی. حال و با توجه به این که تفاوت زیادی در نیاز های مردان و زنان دیده می شود، لذا به وجود آمدن مشکل و سازگاری میان آن ها زیاد تعجب آور نیست.

شاید مردی به راستی به همسرش علاقه داشته باشد و فکر کند که نیازهای همسرش را برآورده کرده است، اما مشکل اینجاست که او تصور می کند نیازهای همسرش مانند نیازهای خودش است و لذا در این مسیر ناکام می ماند. این مطلب درباره زنان نیز صدق می کند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *