آموزش‌ مهارت‌های زندگی

علائم اضطراب

علائم اضطراب و استرس را بشناسید – نشانه های اضطراب شدید

علائم اضطراب و استرس را همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کرده اند. اضطراب، احساسی طبیعی است که تقریبا همگی ما آن را تجربه می‌کنیم و علی ‌رغم تصور نادرستی که وجود دارد، گاهی ‌اوقات، اندکی اضطراب واقعا لازم و ضروری است؛ مثلا داشتن اندکی اضطراب به خاطر آزمونی که پیش‌ رو دارید، شما را مجبور میکند تا با احساس مسئولیت بیشتری درس بخوانید، کمی نگرانی پیش از تصمیم ‌های حساس زندگی، مثل انتخاب شغل یا ازدواج، شما را به هوشیاری و تمرکز بیشتری به هنگام تصمیم‌ گیری مجهز می‌ کند.

استرس و اضطراب چه تفاوتی دارند:

دو واژه استرس و اضطراب معمولا در یک معنا و مترادف با یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند در حالی که از نظر علمی به دو شرایط متفاوت اطلاق می‌گردند. استرس واکنش طبیعی بدن به یک خطر است که بدن را برای مبارزه یا فرار از موقعیت آماده می‌کند. در صورتی که اضطراب یکی از پیامدهای استرس و یک احساس درونی است که ممکن است هیچ نوع عامل حقیقی برای آن وجود نداشته باشد. دوره هایی درخصوص مدیریت اضطراب و مدیریت استرس وجود دارد که شما را در مهار و کنترل کردن استرس کمک میکند؛ کافیست برروی لینک کلیک کنید.

علایم عمومی اضطراب عبارتند از :

  • ترس دائم از این که اتفاق بدی در حال وقوع است و یا احساسی مبنی بر این که دنیا به آخر رسیده است.
  • احساس ناراحتی، بی قراری و تحریک پذیری
  • خشک شدن دهان
  • نفس تنگی و افزایش ضربان قلب
  • سردرد و کمردرد
  • هراس و فرار از موقعیت
  • احساس عدم راحتی در به خواب رفتن و بیدار شدن
  • گرفتگی عضلات

علائم اضطراب

نگرانی مفرط از علائم اضطراب :

یکی از شایع‌ ترین علایم استرس و اضطراب، وجود نگرانی مفرط است. نگرانی مرتبط با استرس و اضطراب به رویدادهای ایجادکننده آن مربوط نیست و به طور طبیعی در پاسخ به شرایط عادی و روزمره رخ می‌دهند. با در نظر گرفتن معیارهای تشخیص علایم استرس و اضطراب فراگیر، این نوع نگرانی باید در بیشتر روزها و حداقل به مدت شش ماه رخ دهد و کنترل آن نیز دشوار باشد تا بتوان آن را از علائم اختلال به شمار آورد.

دردهای عصبی از نشانه های استرس و اضطراب است :

استرس و اضطراب همچنین می‌تواند دردهای عصبی ایجاد کند. این دردهای عصبی، هم جسمی و هم روانی هستند. در هنگام اضطراب و استرس، دردهای موسوم به دردهای روانی، سنسورهای درد را به طور خودکار در مغز فعال می‌سازد. این دردها حتی اگر از لحاظ علمی هیچ علتی غیر از اضطراب نداشته باشند، اما تجربه درد کاملا واقعی است. درواقع این موضوع به بیماری های روان تنی ربط پیدا می کند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید کلیک کنید.

علت اضطراب را بشناسید :

فعال شدن مکانیسم ‌های دفاعی بدن‌ برای مبارزه یا فرار، باعث افزایش ترشح آدرنالین از غدد فوق‌کلیوی می‌شود. موادی که از تجزیه آدرنالین در بدن جمع می‌شوند (کاتکول آمین‌ها)، بخش‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. تلاش برای پرهیز از اضطراب، خود موجب اضطراب بیشتر می‌شود. بسیاری از بیماران احساس اضطراب، عصبانیت و حساسیت خود را در تمام طول زندگی خویش به همراه دارند و این مشکل می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. برای کسب اطلاعات بیشتر از علت اضطراب می توانید برروی لینک کلیک کنید.

احساس بیقراری از علائم اضطراب را بیشتر بشناسید:

بیقراری به ویژه در کودکان و نوجوانان یکی دیگر از علایم استرس و اضطراب است. هنگامی که شخصی بیقرار است، اغلب آن را به عنوان احساس “بی‌تابی” یا “دلیلی ناخوشایند برای تحرک” توصیف می‌کند. در مطالعه ‌ای بر روی 128 کودک مبتلا به استرس و اضطراب مشخص شد که 74 نفر از آن‌ها بیقراری را به عنوان یکی از علایم استرس و اضطراب خود گزارش کرده ‌اند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *