آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت (رفتار با مرد بی مسئولیت)

در زندگی زناشویی اگر یکی از طرفین چه زنان و چه مردان، بی مسئولیت باشند، داشتن زندگی شاد و مسالمت آمیز کمی دشوار می شود. می خواهیم به بررسی نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت بپردازیم پس با ما در این مقاله همراه باشید.

زندگی مشترک زمانی لذت بخش و موفق خواهد بود که هر دو طرف یعنی زن و مرد مسئولیت پذیر بوده و با مشارکت و همکاری یکدیگر مسیر را طی کنند و به کمک هم با مشکلات زندگی روبرو شوند و در این راه در کنار یکدیگر باشند دراین صورت هر دو طرف زندگی شاد و مسالمت آمیزی را پیش رو خواهند داشت. برای حل مشکلات زناشویی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

اما در صورتی که یکی از طرفین از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند آن موقع است که تمام یا بیشتر بار مسئولیت زندگی بر دوش یک نفر افتاده و او را از پا در خواهد آورد. به طور کلی حس بی مسئولیتی در زندگی مشترک اساس بنیاد خانواده را سست و ضعیف کرده و رابطه عاطفی زوجین را به خطر می اندازد.

مردان بی مسئولیت معمولا نمی‌‌توانند در یک کار و فعالیت برای مدت طولانی دوام بیاورند و اگر علت را جویا شوید مواردی همچون درآمد کم، ساعت کاری زیاد و …. را بیان می‌کنند. در واقع آنان معتقدند که هیچ کاری به قدر کافی برایشان خوب نیست و اگر نظرشان را در مورد شغل مناسب بپرسید، کاری با ویژگی‌ های بسیار عالی را معرفی می‌ کنند.

حواستان باشد عدم مسئولیت پذیری همسرتان را خیلی بی اهمیت تلقی نکنید، البته نمی گوئیم از این که این مشکل مهم است، هراسی به دل راه دهید بلکه فقط باید آن را جدی بگیرید و به فکر چاره کار باشید. چون اگر دلیل عدم انجام وظایف، مسئولیت پذیر نبودن همسرتان باشد، بی شک در مراحل بعدی زندگی و حتی در تربیت فرزندانتان با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت

نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت :

نباید با همسرتان مانند یک کودک رفتار کنید حتی اگر همسرتان وظایف خودش را نمی‌شناسد،. به عنوان مثال اگر همسر شما در مواجه با انجام کارهای خود دائما ابراز میکند که انجام دادن این کارها سخت است، سریعا به جای او کارهایش را انجام ندهید. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید، همدلی و همراهی با همسرتان است. شما با گفتن جمله هایی چون “درک می‌کنم که واقعا شرایط سختی است” می‌ توانید همدلی و همراهی خود را به او نشان دهید. اما این فرصت را به او بدهید که خود عهده دار وظایفش باشد.

جا به جایی وظایف با همسر ، ممنوع!

هرگز از سر دلسوزی وظایفتان را با همسر خود جابه جا نکنید بهتر است هر کس نقش خود را در زندگی به خوبی ایفا نماید. مثلا اگر همسرتان از شما خواست تا با درآمدی که دارید برای نیازهای خودتان از او پول نخواهید و به تنهایی مایحتاج خود را تامین کنید نباید این درخواست او را از روی محبت و دلسوزی به او قبول کنید بلکه تامین نیازهای شما به عهده شوهرتان است و نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

به همسر خود حس قهرمان بودن بدهید

به او بگویید کارهایی هست که فقط او می تواند برای شما انجام دهد. از او بخواهید در برخی کارها با شما همکاری کند بگذارید احساس نیاز کند، حتی اگر واقعا لازم نباشد. او را از همه تغییرات مثبت که تنها می تواند با کمی کمک انجام دهد، آگاه کنید.

همه کارها را انجام ندهید

اگر تصور میکنید می کنید که می توانید با برعهده گرفتن مسئولیت همه کارها، همسرتان را اصلاح کنید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! این روش نه تنها مفید نیست بلکه باعث وخیم تر شدن شرایط تان می شود. وقتی زن یا مرد، انجام کارهای همسرش را بر عهده می گیرد، ناخواسته تصور می کند کار بسیار بزرگی انجام داده و طرف مقابلش برای همیشه باید مدیون محبتهای او باشد. به بیان دیگرهر دو نسبت به هم طلبکار می شوند. برای جلوگیری از این حس، بهتر است هر یک از زن و شوهرها به انجام وظایف خودشان در زندگی بپردازند.

اگر میخواهید رابطه ای صمیمی و راضی کننده داشته باشید دوره های زیر به کمک شما می آیند :

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

تله بی ارزشی - دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *