آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نشانه های بلوغ عاطفی

نشانه های بلوغ عاطفی در آدم ها چگونه است ؟

نشانه های بلوغ عاطفی به شما کمک میکند تا با استفاده از آن متوجه شوید شما فردی هستید که به این بلوغ رسیده اید یا خیر. بلوغ عاطفی دوره ای از زندگی همه افراد است که منجر به شناخت احساسات و هیجانات فرد و مدیریت آن می شود. این مدیریت باعث می شود در زندگی احساس رضایت بیشتری کنید و درواقع بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید.

توجه : کاربر گرامی دوره هایی چون هوش هیجانی، مدیریت استرس و مدیریت اضطراب و تفکر عقلانی شما را در پرورش بلوغ عاطفی و کم کردن تنش ها کمک خواهد کرد، کافیست کلیک کنید.

از نشانه های بلوغ عاطفی در آدم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبول مسئولیت :

بدست آوردن حالت دفاعی و انکار مسئولیت ، یا غرق شدن در شرمندگی برای عمل یا ناآگاهی ، بسیار آسان تر است. این که بتوانیم تصدیق کنیم که در اشتباه هستیم ، فروتنی و شجاعت می خواهد.

تشخیص می دهید و اعتراف می کنید که مغرض هستید :

همه ما تعصبات ذاتی داریم. بنابراین آنچه مهم است ، یادگیری پرورش آگاهی فعال از این سوگیری ها و تعصبات همچنین بررسی چگونگی تأثیر آنها بر تصمیمات و اقدامات ما می باشد. از خود بپرسید که در کجا ممکن است تبعیض را انجام دهید و چگونه می توانید با این رفتارهای ریشه ای مقابله کنید.

احساسات و نیازهای خود را شناختن و آنها را پذیرفتن

مرزهای سالم تعیین می کنید :

بالغ بودن به معنای بیان مواردی است که برای شما قابل قبول است و آنچه را که اجازه نخواهید داد. هنگامی که آن خط را تعریف کردید ، از آن دفاع کنید. اجازه ندهید کسی از آن عبور کند. مرزها مهم هستند زیرا وقتی تنظیم می شوند ، شخصیت ما نیز تنظیم می شود.

بین احساس و عکس العمل مکث میکنید :

به جای اینکه بلافاصله به احساسات خود توجه کنیم و به طور غریزی واکنش نشان دهیم ، یاد می گیریم که چگونه ابتدا مشاهده کنیم و سپس با دقت و بهره وری بیشتری واکنش نشان دهیم.

شما روح فروتنی دارید :

به جای اینکه از شرایط خود شکایت کنید ، عمل گرا می شوید. ممکن است بپرسید ، “برای بهبود این وضعیت چه کاری می توانم انجام دهم؟”

همدلی نشان دادن :

افرادی که به بلوغ عاطفی رسیده اند با انجام کار خوب و حمایت از اطرافیان زندگی می کنند و این افراد می دانند که چگونه خود را جای دیگران بگذارند. به این معنا که اغلب نسبت به دیگران بیشتر احساس نگرانی می کنند و سعی می کنند راه های کمک را پیدا کنند.

شناخت و پذیرش نیازها :

کسانی که بلوغ عاطفی دارند می توانند در مواقعی که به کمک نیاز دارند به راحتی اعتراف کنند. به عنوان مثال ، شما هنگامی که به استراحت نیاز دارید تأیید خواهید کرد و می دانید چه وقت از رئیس خود یک روز تعطیل بخواهید. همچنین می توانید برای کمک بیشتر در خانه با شریک زندگی خود به وضوح ارتباط برقرار کنید.

آیا سن ارتباطی در زسیدن به بلوغ عاطفی دارد؟

رسیدن به بلوغ عاطفی فاکتورهای متعددی دارد. هنوز سطح بلوغ فرد بیشتر از سن و سال مربوط به هوش هیجانی وی است – یا روشی که برای پاسخگویی به یک موقعیت چالش برانگیز انتخاب می کند. حتی افراد بالغ کامل نیز می توانند از بلوغ کمی برخوردار باشند. به همین دلیل ممکن است شما با فردی بسیار جوانتر که به نظر می رسد عاقل تر از سالهای خود است ملاقات کنید.

آیا راهی برای مشخص شدن وجود بلوغ عاطفی در شما وجود دارد؟

تعداد زیادی آزمون آنلاین به شما کمک می کند تا سطح بلوغ خود را تعیین کنید. بسیاری از اینها برای سرگرمی هستند و از نظر بالینی قابل اعتماد و معتبر نیستند. همچنین می توانید با پرسیدن چند سوال اساسی از خود شروع به کار کنید تا درک کنید که در کجا هستید. چگونه به شرایط استرس زای اخیر پاسخ دادید؟ وقتی در محل کار خود در یک مهلت پیش رو هستید ، چگونه نیاز خود را به تعطیلات ابراز کرده اید؟

نشانه های بلوغ عاطفی

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *