آموزش‌ مهارت‌های زندگی

همکار بودن با همسر

همکار بودن با همسر چه مزایا و معایبی دارد / نکاتی درخصوص زن و شوهر همکار

همکار بودن با همسر مزایا و معایب خود را دارد و هنگامی که با همسرتان کار می کنید، لازمست بدانید که چطور در عین حال که وظایفتان را انجام می دهید، زندگی تان را با مشکل روبرو نکنید. موضوع مهم همکار بودن زن و شوهر را باید از ابعاد مختلفی بررسی کرد. یکی از نکات حائز اهمیت در زندگی زناشویی، بلوغ فکری زن و شوهر در رابطه با همکاری با یکدیگر است، چرا که فضای کار, اقتضای خودش را دارد و هر یک از زوجین، در فضای کاری و ارتباط، شرایط و ارتقا‌هایی دارند که در طول زندگی با آن‌ها سر و کار دارند. زن یا مردی که بلوغ فکری ندارد، ممکن است نسبت به هر رفتار همسر خود حساس شود.

توجه : کاربر گرامی گذراندن دوره هایی چون جذابیت در رابطه، عزت نفس، حل اختلافات زناشویی، رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج را برای داشتن رابطه ای جذاب و صمیمی به شما پیشنهاد می دهیم! برروی لینک هردوره که میخواهید کلیک کنید.

همکار بودن با همسر

درصورتی که با همسر خود همکار هستید برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی زناشویی از راهکارهای زیر استفاده کنید :

جدا کردن فضای کار : این کار برای جلوگیری از دخالت های یکدیگر می تواند مناسب باشد باید بدانید که تا زمانی که همسرتان از شما مشورت نخواسته در کارها و وظایف او دخالتی انجام ندهید.

انجام وظایف هرکس به عهده خود اوست : همکاری زوجین نباید منجر به این شود که وظایف یکدیگر را انجام دهند. هرکس باید مسئولیت خود را انجام دهد و نباید مسئولیت خود را به دوش همسرتان بیندازید.

حفظ استقلال و هویت فردی : وقتی با نسبت زن و شوهری در یک محیط کاری هستید حفظ استقلال فردی شاید کمی دشوار به نظر برسد. حذف وابستگی در تصمیم گیری، توانایی اخذ تصمیمای شخصی و داشتن ایده های مجزا از راهکارهای موثر می باشد.

فراموش نکردن عشق : طولانی شدن رابطه تان با همسر، شاید سبب کمرنگ شدن عشق شما نسبت به هم شود که برای دوام عشق و علاقه نیاز به تلاش دارید. اگر به دنبال حفظ عشق در زندگی مشترک خود هستید روابط زناشویی خود را تقویت کنید.

مسائل کاری را در خانه نبرید : در محیط خانه که فضایی برای آرامش است نسبت شما زن و شوهر است و نباید مسائل استرسی کار را وارد محیط زندگیتان کنید.

 به پیشرفت فکر کنید

مزایای همکار بودن با همسر :

  • ایجاد صمیمیت بیشتر بین زوجین
  • درک بهتر از مسائل کاری و مالی یکدیگر
  • شناخت بهتر یکدیگر
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش انرژی برای کار

معایب همکار بودن با همسر :

  • وارد شدن مشکلات کاری به محیط خانه
  • ایجاد یکنواختی در رابطه
  • به خطر افتادن آینده شغلی
  • ایجاد حساسیت در روابط بین همکاران دیگر

برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی شخصی باید مرزهایتان را مشخص کنید :

اگر با همکارتان ازدواج نمایید ممکن است با محدودیت هایی در محیط کاری روبرو شوید. مثلا وقتی می بیند همسرش ارتباط صمیمی با همکار جنس مخالفش دارد و با او گرم صحبت یا خنده است ، ناراحت می شود حال آنکه همین فرد قبل از ازدواج درباره نحوه ارتباط با همکاران آقا یا خانم خود حساسیتی نداشته است پس قبل از ازدواج با همکارتان مرزهای تان را مشخص کنید و در این رابطه با هم صحبت کنید.

همچنین در زندگی مسائل و مشکلاتی مانند تفاهم نداشتن بر سر یک مساله و گاهی بحث کردن در مورد آن ، اتفاق می افتد و در چنین شرایطی ممکن است زوج همکار اختلاف نظر و قهر و دعواهای خود را به محل کار بکشند و تمام همکاران از مسایل زندگی خصوصی آنها با خبر شوند پس قبل از ازدواج در این خصوص نیز صحبت کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *