آموزش‌ مهارت‌های زندگی

زمان مناسب طلاق

چه زمانی متوجه می شویم زمان مناسب طلاق رسیده است؟

تصمیم برای طلاق و جدایی در رابطه دشوار است. این انتخاب همیشه با احساس گناه، شکست، شرمندگی و ناامیدی و یاس همراه است. زمان مناسب طلاق مسئله ای پیچیده می باشد که باید جوانب زیادی را بررسی کنید. برای اینکه بتوانید با حقیقت زندگی‌تان رو به رو شوید و مطمئن شوید تصمیم‌تان اشتباه نبوده باید نشانه‌ هایی که دلیل کافی برای ترک رابطه هستند را جستجو کنید. واقعیت این است که ماندن در رابطه ‌ای که با مشکلات زیادی همراه است و نتوانسته ‌اید اوضاع را بهبود بدهید یعنی دریغ کردن فرصت و امکان یک زندگی خوب از خودتان و شریک زندگی‌ تان‎!‎

توجه : کاربر گرامی دوره هایی چون رابطه بدون خیانت، رهایی از ترس، جذابیت در رابطه، مدیریت اضطراب، طلاق عاطفی، حل اختلافات زناشویی به شما در خصوص انتخاب بهتر، بدون ترس و اضطراب (چه تصمیمی برای جدا شدن داشته باشید و چه نخواهید جدا شوید) کمک خواهد کرد.

وقتی مشکلی در زندگی زناشویی ‌تان پیش می ‌آید، این افکار و سوال‌ها به ذهنتان هجوم می ‌آورند. گاهی‌ اوقات وقتی آن مشکل حل می‌شود، فکر طلاق ناخودآگاه از بین می‌رود.
اما اگر این افکار ناپدید نشدند و به ‌طور مداوم فکرتان را مشغول کردند چه؟

زمان مناسب طلاق

چگونه متوجه شویم که زمان مناسب طلاق رسیده است؟

از خودتان بپرسید که به خاطر فرزندان حاضر هستید به زندگی مشترک ادامه دهید؟

آسیب دیدن ، احساس افسردگی، ترسیدن و تنها شدن نباید دلیل بر ادامه زندگی باشد . گاهی ماندن در رابطه های ناسالم فقط به این دلیل که به آن عادت کرده اید.

گاهی حل کردن مشکلات اساسی به اندازه ای غیر ممکن می شود که یک یا هر دو طرف نمی توانند آن را برطرف کنند.

از انتخاب اشتباه خود مطمئن هستید و از اینکه هرگز نمی توان به نقطه مشترکی در زندگی با او به دست آورید اطمینان دارید.

دور شدن بیش از حد بسیار ناخوشایند است که شما احساس کنید دیگر هیچ احساس و وابستگی به همسر خود ندارید. این مسئله زمانی حاد می شود که شما نشانه های این دور شدن را در ابتدای مسیر جدی نگیرید و منتظر باشید که خودش اصلاح شود.

در رابطه بودن به دلایل اشتباه مانند ترس از تنهایی، عادت کردن به شریک زندگی، مجرد نبودن و … خیلی ‌ها ممکن است به خاطر فرزندان، امنیت مالی و … به زندگی ادامه دهند. اما به مرور زمان حقیقت خودش را نشان خواهد داد و همسر شما در نهایت خواهید فهمید که او را دوست ندارید.

  • امید نداشتن به اصلاح رابطه و مسائلی که وجود دارد
  • مطمئن شدن از اشتباه بودن انتخاب
  • عدم نتیجه دادن راهکار های ممکن

نکته : زمانی که اطرافیان فرد و دیگران نیز دچار آزار و اذیت شوند و برای متخصصان و مشاوران محرز شود که آن‌ ها قادر به زندگی در کنار یکدیگر نیستند، می توانید مطمئن شوید که زمان مناسب طلاق فرا رسیده است. یادتان باشد هرگز زوجین نمی‌توانند تنها با تفکر و تصمیم خود یا تذکر والدین و اطرافیان شان برای جدایی یا طلاق تصمیم بگیرند.

نکاتی که باید قبل از طلاق بدانید :

به کارهایی که شاید بهتر بود به نحو دیگری انجام می دادید، فکر کنید.

تاثیری که طلاق برروی فرزندان می گذارد.

برای مشاوره در خصوص طلاق و جدایی از دوستان یا خانواده مشورت نگرفتن

یک شریک زندگی جدید باعث تغییر رابطه شما با شوهر سابقتان خواهد شد.

تقسیم مسئولیت فرزندان

تصمیم نهایی برای طلاق فقط توسط خودتان گرفته می‌شود و این شما هستید که باید ببینید میل شما به کدام طرف است. اگر هنوز همسرتان را دوست دارید و می‌خواهید که زندگی‌تان درست شود، دست نگهدارید. ممکن است برای جدایی از همسرتان دلایل قابل‌ توجیهی داشته باشید.

راهکار های مناسب برای شما که احساس میکنید دارای رابطه ای متزلزل و نزدیک به طلاق می باشید، استفاده از دوره های آنلاین روانشناسی زیر می باشد :

دوره رابطه بدون خیانت

دوره رهایی از ترس

دوره جذابیت در رابطه

دوره مدیریت اضطراب

دوره طلاق عاطفی

دوره حل اختلافات زناشویی

نکته : برای بررسی بیشتر و استفاده از دوره مد نظرتان کافیست برروی لینک دوره مورد نظر کلیک کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *