آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه شاد بمانیم

چگونه شاد بمانیم – چگونه زندگی شادی داشته باشیم

اینکه چگونه شاد بمانیم و زندگی شادی داشته باشیم به خودمان بستگی دارد. شاد زندگی کردن حق همه افراد است و داشتن یک زندگی شاد و آرام می تواند بزرگترین نعمتی باشد که خداوند به یک نفر عطا می کند. دوره هایی که به شما در داشتن زندگی شاد کمک میکند عبارتند از مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، مدیتیشن می باشد.

زندگی شاد و بی دغدغه، برای بسیاری از افراد آرزوست. آرزویی که نه تنها دست نیافتنی نیست، بلکه حق هر انسانی به حساب می‌آید. این افراد معمولا به دنبال راه کارهای عجیب و غریب می‌گردند تا بتوانند زندگی شاد را تجربه کنند و به موفقیت برسند. غافل از اینکه داشتن حال خوب و آرامش، نه تنها نیاز به تکنیک های عجیب ندارد، بلکه با راه کارهایی کاملا ساده به دست می ‌آید.

چگونه شاد بمانیم :

  • در حال زندگی کردن
  • مثبت اندیش بودن
  • هر روز حداقل چنددقیقه ای برای خانواده وقت بگذارید.
  • تمرکز به آرامش درونی
  • غذای سالم و تا جایی که امکان دارد، تازه بخورید.
  • دیدی جدید داشته باشید
  • هر روز برای خودتان یک لیست قدردانی بنویسید.
  • زود قضاوت نکنید
  • ترس را درک کنید اما نگذارید شما را در چنگش اسیر کند. (دوره ای در خصوص رهایی از ترس وجود دارد که در این خصوص به شما کمک میکند)
  • به خدا نزدیک تر باشید
  • داشته هایتان را بپذیرید.
  • با آدم های مثبت وقت بگذرانید.
  • روزی چند دقیقه تنها باشید.
  • درباره اینکه مردم درباره شما چه فکر می کنند کمتر کنجکاوی کنید.
  • هدفی مشخص داشته باشید
  • بدون هیچ توقع پاداش و تشکری برای کسی جز خودتان کاری انجام بدهید.
چگونه شاد بمانیم
چگونه شاد بمانیم

در حال زندگی کنید راهی برای چگونه شاد بمانیم :

می‌دانید دلیل اصلی بسیاری از شاد نبودن ها و افسردگی های غالب افراد چیست؟ این است که در زمان حال نیستند! یعنی یا دائما در حال افسوس خوردن برای کارهایی که در گذشته انجام داده یا نداده اند هستند، یا دائما خودشان را از آینده می‌ترسانند! به نظر شما، آیا فردی با این خصوصیات، اصلا می‌تواند زندگی شاد را تجربه کند؟

مسلما جواب منفی است. برای این که زندگی شاد داشته باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که در زمان حال زندگی کنید. یعنی همان طور که گفتم مدام به فکر دیروز و فردایتان نباشید. فقط سعی کنید بهترین ها را در لحظه برای خودتان رقم بزنید و از زمان حال لذت ببرید.

برای شاد بودن مثبت اندیش باشید :

بهتر است در زندگی مثبت اندیش باشید و افکاری مثبت داشته باشید. افکار منفی انرژی را از شما می‌گیرند و افکار مثبت به شما انرژی می‌دهند. پس اینکه چگونه خوشحال باشیم، در داشتن افکاری مثبت و دیدی مثبت است.

هر وقت افکاری منفی به سراغتان آمد، علت را بررسی کنید و آن را با افکاری مثبت جایگزین کنید. باید همیشه سعی کرد تا انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش داد. فراموش نکنید که برای خود و دیگران همیشه بهترین‌ها را بخواهید زیرا آثار نیت بد و منفی ما در مورد دیگران، گریبانگیر خودمان خواهد شد.

برای شاد بودن هدف داشته باشید :

افرادی که هدف مشخصی دارند، همیشه انگیزه و انرژی بالاتری هم نسبت به سایر افراد برای رسیدن به موفقیت دارند. زمانی که هدف داشته باشیم، ناخودآگاه ترغیب می‌شویم که برای رسیدن به آن تلاش کنیم و همین تلاش کردن و شوق رسیدن به هدف، حال بسیار خوبی را برای ما ایجاد می‌کند و زندگی شادتری را تجربه خواهیم کرد.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

41 پاسخ

  1. شادمانی بستگی به نوع نگاه ما به وقایع داره به این معنی که این ماهستیم که وقایع را تفسیر می‌کنیم اگر برداشت ما برداشت صحیحی باشه میتونیم از دل وقایع زندگی خوبی ها و درس های آن را استخراج کنیم با ایمان به منشأ هستی و معنا دادن به همه اتفاقات از رسیدن به پوچی یا بی حوصلگی یا افسردگی جلوگیری کنیم.

  2. سلام .ممنون از شما بخاطر لایوهای صبحگاهی و پیج خوبتون .با شما از طریق اقای دکترابوالبشری اشنا شدم و از این بابت بسیار خوشحالم . در مورد شادمانی میتونم بگم همیشه نکات مثبت هر اتفاقی رو در نظر میگیرم و همون نکته هر چند ریز و کوچک باعث خوشحالی من میشه اما بعضی ها بهم میگن این سطحی نگری و زودباوریه که هر چیزی رو اینجوری میبینی ولی خودم چنین حسی ندارم چون هر جریانی بنظرم خوبیش قبل از بدیهاش جلوی نظرم میاد .مثلا وقتی هوا الوده س و بیرون هستیم همه غر میزنن که چقدر هوا کثیفه اما من میگم خوب هوا کثیفه ما هم مجبور بودیم از خونه بیاییم بیرون پس حالا از چیز دیگه ای حرف بزنیم تا در مورد الودگی هوا . از نظر اونها فکر میکنن من حقیقت رو انکار میکنم .

  3. سلام استاد عزیز .من مدتی هست که اینکارهارو میکنم و دستاوردهای خوبی داشتم . از مرحله جدایی به مرحله یک زندگی جدید با رفتار و عملکردهای جدید رسیدم . روی خودم تمرکز کردم .من آدمی هیجانی هستم البته الان شدت هیجانم رو کنترل میکنم .بیشترین کمکی که بمن شد برای رشد شخصی ام موسیقی بود که باعث شادی و نشاط من میشد .هر روز با آهنگ شاد و مثبت ورزش میکنم . سپاسگزارم از پروردگارم که شمارو در مسیر رشد و حرکت من قرار داد .

  4. سلام استاد
    وقتی به این اعتقاد دارم پروردگاری هست که مرا به این کره زمین اورده و همه چیز رابرایم مهیا کرده است دیگر حایی برای غصه و غم نمی ماند پس چرادشاد نباشم که او مرا پذیرا هست
    بقول خانم امیلی برونته هر شب در آغوش پروردگارم می خوابم

    و اری زندگی ما هدفی داشته برای بودن ما .بودن مامعنا دارد
    پس بالهایمان را باز کنیم و به سوی معبود ازلی لبخند بزنیم و هر لحضه شکر گزار او برای این همه نعمت باشیم

    خداوندا از تو سپاسگزارم که مرا اماده شنیدن سخنان زیبا برای رسیدن به رشد ونعالی قرار داده ای.
    از تو میخواهم من ومردمان سرزمینم را یاری کنی که هر روز گامی برای شناخت خودت بردارم که میدانم این گامی چیزی بجز عشق تو برای افرینش ما نبوده

  5. اینکه شاد بودن به خودمون بستگی داره خیلی نکته جالبیه نه به عوامل بیرونی نکته بعدی زندگی درلحظه حال و رابطه گرفتن با داشته ها و سپاسگزاری بابت اونهاست هدفی رادنبال کردن وزمانی رابه خوداختصاص بدیم و خلوت کنیم با تشکراز استادعزیز

  6. درود بر شما الان که مطالب رو خوندم خیلی خوشحال شدم چون از چند سال پیش خیلی نکاتش رو روی خودم کار کردم و نکاتی رو از الان پیگیر خواهم شد یکی درک ترس و اینکه اسیر ان نشم و داشتن دیدی جدید و اینکه مردم درباره من چی میگن و در حال زندگی کنم تلاشم رو میکنم و سعی بیشتر میکنم بقیه نکات رو در خودم بالا ببرم ممنون از شما

  7. با دود وسپاش فراوان برای آگاهیهایی که در اختیار ماقرارمیدین نظر من با توجه به آنچه در مورد شادمانی بیان کردید این هست که داشتن حس اررشمندی و حرمت نفس در داشتن حس شادی عمیق تاثیر گزاره وهمین طور خودگویی هامون والبته تاکیدی که شما برای تغییر خودگوییها دارید ومن از شما آموختم خودگوییهای مثبت قضاوت نکردن سرزنش نکردن والبته ارتباط با طبیعت وموسیقی ومدیتیشن نقش مهمی در شادی قلب ماداره

  8. شادمانی و شاد زیستن یکی از کلیدیترین کارهایی هست که ما برای داشتن یک زندگی خوب و آرام و موفق و سالم احتیاج داریم. انسان شاد نگرش مثبت داره. زود ناراحت و عصبانی نمیشه. وقتی ذهن آگاه هستیم یعنی نه به گذشته فکر میکنیم که افسوس و حسرط بخوریم و نه به آینده فکر میکنیم که هیجاناتمون و نگرانیهامون رو بالا ببریم در واقع در شادمانی هستیم و داریم با آنچه که در حال حاضر داریم و هستیم و انجام میدیم رابطه برقرار میکنیم. وقتی به مسائل و موضوعات زندگی با دید مثبت نگاه کنیم در واقع خودمون رو آماده و قدرتمندتر میکنیم برای حل اون موضوع. داشتن که حالت شاد و شادمانی در ما انسانها باعث میشه که ما هم برای خود و هم برای دیگران و جامعه انسانی موثرتر و مثبتتری باشیم. ممنون از توضیحات زیباتون.

  9. سلام خانم دکتر خیلی مطلب خوب وپرازمهارت ست دوست داشتم این مطلب به همه عزیزان بگم تابتونند شادبشوند
    ممنون سپاسگزارم تصمیم گرفتم چندین برابرشادباشم تابتونم شادی هایی که نداشتم جبران کنم اگرنتونستم قبلا شادباشم حالا ازلحظه الان هایم استفاده کنم وشادی وبه همه بدهم بخصوص خانواده ام

  10. شادی و شادمانی، درونی است و در درون همه انسانها وجود داره. فقط کافیه اونو پیدا کنیم… چون بعضی‌ها گمش کردن….. و بدونیم که با چه چیز و چطور میتونیم شاد باشیم… شادی از بیرون نمیاد….. گاهی یه لبخند ساده می‌تونه دل کسی رو شاد کنه و همینطور دل خودمونو….
    و همون‌طور که در مطلب بالا هم گفتید،، واقعا برای شاد بودن کار عجیب غریبی نمیخواد انجام بدیم ☺️♥️

  11. خانم دکتر فلاح عزیز و دوست داشتنی، من از وقتی که با شما آشنا شدم به آدم شادتری تبدیل شدم. همیشه رقص و ورزش رو در زندگیم داشتم که انرژی خودم رو بالا ببرم و شاد بمونم ولی بعد با شما و کلاسهای شما متوجه شدم که چقدر من میتونم زندگیم رو شادتر و مثبت تر کنم وقتی ذهنم رو از هر موضوع منفی آزاد کنم و مثبت و شادتر باشم. از وقتی بهتر فهمیدم که اتفاقات گذشته رو ببخشم و نگران آینده نباشم و امروز و الان رو دریابم. از چیزی که هستم و دارم خوشنود و شکرگذار باشم. و ایمان داشته باشم که هر رویدادی در زندگی من درسی هست برای رشد و پیشرفت من دیگه دلشوره و ناراحتتیم خیلی کمتر شده و از اون زمان تا به امروز با شما و کلاسهای شما پیش می رم و احساس شادی بیشتری در خودم و در زندگیم و با فرزندانم و خانوادهام حس میکنم. خوشحال و شادمانم که شما رو در زندگیم دارم.

  12. سلام ،
    بنظرم شاد بودن یعنی شناخت خودمون ،ارتباط عمیق با خودمون ،،یا همون معنا داری زندگی ،،از چیزهای خیلی کوچیک تو زندگی لذت بردن ،،شکر گزاری ،در لحظه رندگی کردن ،،،من خودم از وقتی که تلاش کردم روی خودم کار کنم و ضعف های خودم را ببینم و اونا را تقویت کنم به گذشته و آینده فکر نکنم ،، خیلی شادتر زندگی می کنم .البته ارتباط با شما و اومدن شما در زندگی من هم این شادی را دوچندان کرده چون با اموزه های شما دارم هر روز قوی تر عمل میکنم .

  13. داشتن زندگی شاد حق هر فردی است ، و مانند هر حق دیگری خود فرد باید مهارت شاد زیستن را بیاموزد بدون در نظر گرفتن شرایط بیرونی و محیطی، من فکر میکنم شاد بودن با صلح درونی هارمونی دارد ،زمانی که در پذیرش و صلح باشیم قدرت لذت بردن رو هم حتی از چیزهایی به ظاهر کوچک پیدا میکنیم ، مثل تغییر فصل، شکوفه های زیبا و …این مهارت یعنی شاد زیستن با داشتن هدفی مشخش، در لحظه حال زیستن ، مثبت اندیشی و نیک خواهی و اگاهی به خود اکنون چه چیزی باعث شاد ی من میشود ماندگار میشود .

  14. ممنونم بسیلر عالی بود . کسانی که شادی رو انتخاب میکنن راه حلهانو و اثر بخش بکار میبرند .و رایطه خلاقانه بوجود می آورند . شادمانی بابت همه موهبتها یی که داریم .و شادمانی بابت موفقیت های دیگران یکی دیگر ار کرها برای رسیدن به موفقیت است.شادمانی باعث میشه با کودک درونمون در ارتباط باشیم . سپاسگزارم از شما استاد عزیز که این مقاله رو در اختیارمون گذاشتید .

  15. سلام بانو فلاح عزیز.ممنون به خاطر اموزش های خوبتون بالاخص مبحث امروز.
    شاد زیستن کار مشکلی نیست ما انسان ها مشکلش کردیم وقتی به حضور وقدرت دهی غم اجازه زیادتر از حدش رو دادیم .
    واقعا درست گفتید در فرهنگ های بسته شرایط غالب غم پروری است واین غم پروری همیشه جذب غم رو هم به دنبال داشته

  16. به نظرم شادی از آرامش درونی میاد و حال خوب ؛ایجاد شادی میکنه ؛ نه حالت خوش ؛چون حالت پایدار نیست و دائم در حال تبدیله مثل مایعات و گازها ودرمورد شادی باید حال خوب داشت و دنبال حال خوب بود نه حالت خوش
    مثلأ کسی که با خوردن مشروب میخواد شاد باشه نمیتونه چون اون یه حالته و تغییر میکنه و پایدار نیست.

  17. یکی از موارد کارا برای من لیست قدردانی است.وقتی هر روز صبح حداقل از سه مورد نعمت همان روز قدردانی و سپاسگزاری می کنیم خود به خود تا پایان روز دید مثبتی خواهیم داشت .هدف گذاری هم مهم است.وقتی هدفی نداریم پیدا کردن شادمانی برایمان سخت تر است: از طرفی دقیقا نمی دانیم چه چیزی ما را شاد می کند پس به دنبال اتفاقات بیرونی خواهیم بود نه اقدامات و احساسات درونی و از طرفی با نداشتن اشتیاق برای تلاش کردن و مفید بودن در راه هدف، زندگی یکنواختی را تجربه خواهیم کرد….

  18. با سلام،،وقتی مقاله رو خوندم،،به خیلی از نادانسته ها آگاه شدم،،اینکه شادمانی به من انرژی میده و تمام سلول های بدنم با سلامتی بدنم را شارژ
    میکنند،تا،با روحیه و انگیزه به جلو پیش برم و برای رسیدن به اهدافم شور و هیجان داشته باشم،،و شاید بعضی اوقات که شادی کم رنگتر میشه به علت اینه که به گذشته میریم و حسرت کارها ی نکرده و یا اشتباه کردن ها و حتی به آینده ای که نیومده و نگران اینکه چه خواهد شد ،،هستیم که دوای این درد در حال و همین حالا زندگی کردنه،، و به نعمت هایی که داریم فکر کردنه!!!!خدایا شکر که سلامتی دارم،،بچه هام خوب و خوشند و سقفی هست که در زیر اون احساس امنیت و آرامش و شادی داشته باشم،، کنار همیم،،،و خیلی چیزای دیگه… و حیف نیست این حال خوبو به شادی طی نکنیم و به چیزی که رفته و یا نیومده تلف کنیم،، خانم دکتر عزیز ممنون برای انتخاب موضوع شادمانی در هفته آخر سال ۹۹

  19. سلام خانم فلاح عزیز،
    در پاسخ به سوال شما،
    تا قبل از امروز،شادمانی را حال خوب، رضایتمندی، لبخند واقعی به لب داشتن، اثرگذاری مثبت می دانستم.
    و راههای شادمان بودن را، دیدن نیمه پر لیوان، توانمندی فردی، دیدن جنبه های مثبت در دیگران، یادآوری گذشته مثبت، تلاش برای اثرگذاری مثبت و الگو برداری از آدم‌های موفق وراضی می دانستم.

  20. سلام و درود خدمت خانم دکتر عزیزم و معلم دلبندم من از حدود یک سال پیش بعد از رویداد یا تجربه دردناک طلاق با شما آشنا شدم خیلی از دوره های شما رو شرکت کردم خدا را شاکرم و شادم که انسانی مثل شما سر راه من قرار گرفت الان روحیه و جسمم بسیار نسبت به سال گذشته بهتر شده خوشحالم عمیقاً خوشحالم ،،،اینکه مدام افسوس و حسرت گذشته رو نخوریم و نگران آینده نباشیم و در لحظه حال زندگی کنیم خیلی نکته مهمیه و اینکه اجازه ندهیم افکار منفی اتوماتیک ذهنمان را فرسوده کند سریع هوشیار بشیم و به خودمون بگیم آیا این فکر کمکی به وضعیت موجود من میکنه یا نه، برای دیگران دعا کنیم و طلب خیر و برکت و شادی داشته باشیم تا اثرات اون رو در زندگی خودمون هم ببینیم سعی کنیم مهربان باشیم و روابط خانوادگی دلچسبی را فراهم کنیم از داشته هامون لذت ببریم و مدام قدردان و سپاسگزار خداوند و انسان های عزیز اطرافمان باشیم همه انسان ها را دوست بداریم و آنها را قضاوت و ارزش گذاری نکنیم سعی کنیم با رویدادها به شیوه اعتراض آمیز و سرزنش گونه و با ناسزا نگاه نکنیم و در دل آن رویداد و یا در ارتباط با فرد خاصی دنبال محبت موجود در آنها بگردیم ،،متشکرم از شما

  21. اطرافیان همیشه از من به عنوان یک فرد شاد یاد می کنند و دوست دارند که در جمعشان باشم. از وقتی با کلاسهای شما آشنا شدم یاد گرفتم تا شاد و هدفمند باشم و شادی را هوشمندتر از قبل انعکاس بدم و این خیلی برای من با ارزشه

  22. گفتن و شنیدن کلمه ی شادمانی برایم نشاط اور است.قدردانی موهبت های الهی بودن شکرگذاری داشته هایم داشتن هدف و فکر کردن به نتایج مثبتی که برایم در پی خواهد داشت و آن لحظه است که شادمانی را تجربه میکنم و حال دلم خوب خوب میشود.

  23. ﻣﻦ ﺑﺘﺎﺯﮔﻲ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﻓﺎﻟﻮ ﻣﻴﻜﻨﻢ و ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ اﻡ ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﻭ ﻓﺎﻟﻮ ﻛﻨﻦ. ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻴﻦ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻦ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩ اﺯ,ﺯﻧﺪﮔﻴﻢ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺻﺤﺒﺘﻬﺎ ﻧﻴﺎﺯ ﺩاﺭﻡ. ﻣﻦ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺵ ﺑﻴﻦ و ﻣﺜﺒﺘﻲ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﻟﻲ ﺷﺮاﻳﻄ ﺯﻧﺪﮔﻴﻢ ﻳﻜﻤﻲ ﻣﻨﻮ اﺯ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﻭﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ و اﻻﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺩاﺭﻡ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺮﻣﻴﮕﺮﺩﻡ و اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺑﻌﺘﺮ اﺯ,ﻗﺒﻞ ﻫﻢ ﺑﺸم. ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﺟﺎﻟﺐ و ﻣﺘﻨﻭﻋﻲ ﻛﻪ ﻣﻂﺮﺡ ﻣﻴﻜﻨﻴﻦ

  24. سلام
    وقتتون بخیر
    من چند ساله تلاش می کنم از زندگی لذت ببرم، مشکلات و سختی‌های زیادی رو توی زندگیم تجربه کردم، البته اگه آگاهی الانم رو داشتم نمیزاشتم روی سلامت جسم و روانم اثر بزاره ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه س سعی می کنم از زندگی لذت ببرم و شاد باشم مشکلات و سختی‌ها وجود دارن ولی سعی می کنم ناظر بر مشکلات باشم یعنی مشکلات رو ببینم ولی اجازه ندم اختیار زندگیم رو بدست بگیره.
    بخاطر فرکانس منفی که قبلا داشتم بیماری سختی رو 20 سال جذب کردم ولی تصمیم گرفتم آگاهانه سلامتی رو بدست بیارم و میدونم خدا کمکم میکنه.
    هر گاه خداوند ترا به لبه پرتگاه برد به او اعتماد کن چون یا ترا از پشت خواهد گرفت یا به تو پرواز کردن را می آموزد و باور دارم قراره پرواز کردن در مسیر سلامتی و رسیدن به خواسته های دیگرم رو یاد بگیرم.

  25. سلام ممنون از شما خانم دکتر عزیز
    زندگی شستن یک بشقاب است
    زندگی فهم نفهمیدن هاست
    زندگی پنجره ای باز به دنیای وجود
    تا که این پنجره باز است جهانی با ماست
    آسمان ،نور،خدا،عشق،سعادت،باماست
    شاد باشیم و شاد زندگی کنیم

  26. سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر عزیز من دارم روی شاد بودن کار میکنم و میدونم برای شاد بودن باید ذهن آروم و در زمان حال بلشیم مثبت اندیشی و اینکه سرمان به زندگی خودمان بودن هم خیلی تاثیر دارد و جلوی اخبار منفی رو میگیره.هدف داشتن و هر روز به امید رسیدن به هدف تلاش کردن خودش شادی و اترژی زیادی به زندگی آدم میاره مرسی از اینکه در حال رشد دیگران فعالیت میکنید سپاس.

  27. سلام خانم فلاح عزیزم.شاد بودن با داشته هایمان باعث میشه حال خوبی داشته باشیم و شکرگذار باشیم و در عین حال کمتر ناامید شویم و بتوانیم با انرژی بیشتری به سمت اهداف حرکت کنیم.اما برای اینکه زودتر از نا امیدی و نگرانی به سمت شادمانی برویم باید چه کنیم؟

  28. سلام روزتون بخیر و شادی.
    اقداماتی که من هر روز برای شادمانی خودم انجام میدم با شما به اشتراک میزارم.
    ١.اول صبح مدیتیشن انجام میدم،بعد مناجات صبحگاهی.
    ٢.هر روز یه کار خوب برای دیگران انجام میدم که نفع شخصی برای خودم نداره مثلا :دانه و اب به پرنده ها میدم. اب به گلها و درختان کوچه میدم. کمک به فرد مسن هنگام ردشدن از خیابون و….
    ٣.لباسهای مرتب و رنگهای شاد تو خونه برای خودم میپوشم انگار تو مهمونی هستم.
    ۴.موزیک گوش میدم و هر روز نیم ساعت میرقصم.
    ۵.هنگام ورزش و کار کردن لبخند به لب دارم.
    ۶.هر روز اهدافمو مرور میکنم و اقداماتی کوچک اما مستمر برای رسیدن به أهداف انجام میدم.
    ٧.برای خود قانون گذاشتم برای هر فکر منفی ١٠ هزار تومان پول از حسابم کسر کنم. اینکار باعث میشه از فکرکردن به چی های منفی جلوگیری کنم.

  29. شادمانی وابسته به مثبت اندیشی است زمانیکه مثبت فکرکنیم مثبت به همه چیزنگاه کنیم دیدمون به زندگی واطرافیان عوض میشه ودرنتیجه بامسائل ومشکلات زندگی بهتر کنارمیایم وقتی به گذشته فکر نکنیم ودر زمان حال زندگی کنیم ونگران آینده نباشیم ولی برنامه ریزی داشته باشیم بزای آیندمون قطعا شاد هستیم وقتی ارتباطمدن باخالقمون خوب باشه ودر زمانهایی بااوخلوت کنیم حالمون خوبه وقتی ارتباط خوبی باخودمون داشته باشیم وعاشق خودمون باشیم همیشه شادیم وقتی وابسته به دیگران نباشیم وباخودمون بتونیم ارتباط بگیریم شادیم وقتی حس حسادت به دیگران نداشته باشبم وبا داشته های خودمون لذت ببریم اونوقته که شادمان هستیم

  30. سلام خانم دکتر من تازه باشما آشنا شدم چند وقتی ست ترس هنوز و هنوزه ولم نمیکنه ولی همیشه شاد بودم و اطرافیان من را آدمی شاد می‌دانند ومشکلات زیادی دارم ولی از موقعه ای که با شما آشنا شدم سعی کردم هیجانات را مراقبه کنم و شادیم را نگه دارم و شروع به شناخت هدفهای کنم و روی برنامه هایم فکر کنم سعی کنم در حال زندگی کنم و به ترسهای غلبه کنم.. البته کم کم هنوز آماده کامل نشدم

  31. سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر فلاح عزیز،
    به قول دکترالهی قمشه ای عزیز ، شادمانی هرانسانی در انجام وظیفه ست ، یعنی هر کسی وظیفه ای که نسبت به هدف و مسئولیت های خودمون داریم ویک وظیفه انسانی در مقابل خدمت به مردم ،
    که انجام این کار باعث لذت و آرامش درونی میشود.

  32. شاد بودن یعنی در لحظه حال زندگی کردن . افسوس دیروز را نخوردن. دلنگران فردا نبودن . توکل کردن . عشق ورزیدن به عزیزان . هدفمند زندگی کردن . تغذیه سالم داشتن . شکرگزار داشتهایمان باشیم. قضاوت نکردن. مثبت اندیش بودن. مطالعه کردن . در راستای هدف تلاش کردن . خلوت داشتن . تمرکز به خود و داشته ها . با دوستان خوب ارتباط داشتن .

  33. نگرش مثبت در زندگی باعث‌شادمانی می‌شود باید درحال زیست واز حال لذت برد انسان‌های شاد قلبی بزرگ دارند که نیک بختی رابرای همگان آرزومندند شادمانه زیستن هنری است که باید بیاموزیم

  34. با تمام مطالبی که در بالا ذکر شده بود کاملا موافقم…
    بقول حافظ
    با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام نی گرت زخمی رسد آیی چو نی اندر خروش. سهل گیر کارها را از روی طبع سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت کوش…
    ناراحتی را بزرگ نکنیم و کنترلش کنیم

  35. زندگی زمانی معنا دارد که در نغمه ها منتشر شویم.ما شبیه غنچه های بسته زندگی می کنیم.باید مانند گل ها بخندیم.وقتی که همچون گل بشکفیم، زندگی معنا پیدا می کند.اگر کسی وجود خویش را با هستی سهیم نشود، زندگیش معنا نخواهد داشت.هر کس که به این دنیا پا گذاشته، آمده است تا ترانه ای را بخواند؛ ترانه زندگی خودرا.پس زندگی را با شادی آواز بخوان.

  36. من اوایل ساعت 1399 دوره آموزش شادمانی شما رو شرکت کردم خانم دکتر خیلی کاربردی بود و از همون وقت دارم تمرین ها رو انجام میدم و خیلی راضی هستم کلن امسال با تمام داستانهاش برای من سال عالیه بود چونکه از اول سال 99 تصمیم گرفتم یه آدم جدیدی رو تو خودم پرورش بدم و همون وقت کلاس های عرت نفس و پذیرش شما رو شرکت کردم و خیلی روی خودم کار کردم و خیلی سال خوبی داشتم واقعن به آرامش درونی رسیدم و یه زندگی پاک برای خودم فراهم کردم و خیلی عادتهای خوبی رو تو خودم پرورش دادم و خواستم از شما ویژه تشکر کنم من با اینکه سالها شاگرد شما بودم و کلاس های شما رو می اومدم ولی امسال بطوری ویژه برای درون خودم وقت گذاشتم و نتایج عالی دیدم که مهمترینش آرامش درونی بوده و اینکه خیلی راضی هستم از همه چیز و کلا برنامه زندگیم رو مبنی بر شکرگزاری و قدردانی و پذیرش و در لحظه حال زندگی کردم گذاشتم باز هم متشکرم ازتون خیر و برکت باشه براتون :*

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *