آموزش‌ مهارت‌های زندگی

کنترل خشم نوجوان

کنترل خشم نوجوان از طریق چه راه هایی میسر است؟

کنترل خشم نوجوان یک مهارتی است که با کمک و آگاهی والدین یادگیری آن آسان تر می شود. اگرچه عصبانیت یک احساس طبیعی و سالم است اما مهم است که بدانید چگونه با آن کنار بیایید و دانستن اینکه چگونه با خشم کنار بیایید و چگونه آن را به روشی مناسب، بیان کنید، مهارت مهمی می باشد که نوجوانان می بایست یاد بگیرند. راه هایی برای کنترل کردن عصبانیت و خشم نوجوانان چه پسر و چه دختر وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

توجه : کاربر گرامی برای یادگیری مهارت کنترل خشم در نوجوانان کافیست از دوره هایی چون  مدیریت اضطراب، مدیریت استرس، شیوه برخورد با افراد پرخاشگر، اصول گفتگو استفاده کنید. (برای شروع کافیست روی هر دوره که میخواهید کلیک کنید)

راه های کنترل خشم نوجوان عبارتند :

قوانینی برای بروز خشم نوجوان تعیین کنید :

هر خانواده انتظارات متفاوتی از نحوه کنترل خشم نوجوان دارد. تحمل بعضی از خانواده ها در برابر داد و فریاد بسیار کم است در حالی که در خانواده های دیگر ، داد زدن وسیله ای طبیعی برای برقراری ارتباط است. قوانینی در مورد رفتارهای قابل قبول ایجاد کنید و توضیح دهید که چه رفتارهایی قابل تحمل نیستند در خانه خود اجازه فریاد زدن، خشونت جسمی یا تهدید را ندهید و پیامدهای روشنی را برای نقض قوانین تعیین کنید.

عصبانیت با پرخاشگری متفاوت است :

تفاوت بین احساس عصبانیت و رفتار پرخاشگرانه را به نوجوان خود بیاموزید. احساس عصبانیت کاملا طبیعی و قابل قبول است. رفتار پرخاشگرانه درست نیست. روشن کنید که هرگز پرتاب کردن چیزها ، ضربه زدن به درها یا شکستن عمدی اشیا جزو رفتارهای پرخاشگرانه است و نوجوانان باید بدانند که رفتار پرخاشگرانه حتی اگر فقط یک حمله کلامی باشد می تواند پیامدهای جدی داشته باشد. برای مثال اظهارنظر های تهدیدآمیز از طریق شبکه های اجتماعی می تواند منجر به عواقب قانونی شود.

بعضی اوقات رفتارهای پرخاشگرانه نوجوان از عدم قاطعیت وی ناشی می شود. به نوجوانان بیاموزید که چگونه به شیوه ای مناسب از حقوق خود دفاع کنند. درباره اهمیت صحبت کردن بدون نقض حقوق دیگران صحبت کنید. برای مثال یاد بدهید اگر شخصی در صف از آنها جلوتر ایستاد چه کاری باید انجام دهد یا اگر احساس می کند توسط شخص دیگری مورد سو استفاده قرار گرفته است چگونه باید پاسخ دهد.

کنترل خشم نوجوان

علائم جسمی خشم را به نوجوان بیاموزید :

نوجوانان اغلب نمی توانند تشخیص دهند که چه زمانی عصبانیت آنها در حال افزایش است. از نوجوان خود بپرسید: “بدن شما وقتی عصبانی می شوید چه حسی دارد؟” به آنها بیاموزید که علائم هشدار دهنده فیزیولوژیکی خشم را مانند ضربان قلب سریع ، مشت های گره کرده یا صورت برافروخته تشخیص دهند. وقتی متوجه می شوند عصبانیت آنها در حال افزایش است ، آنها را تشویق به اقدامی مناسب در جهت رفع خشم کنید. حال می تواند استراحت چند دقیقه ای باشد یا چند نفس عمیق کشیدن یا شمردن تا 10 در ذهن

آموزش مهارت های مقابله ای قابل قبول به نوجوان :

نوجوانان باید راه های مناسب اجتماعی را برای کنار آمدن با احساس عصبانیت بدانند و نوجوانانی که فاقد مهارت های مقابله ای هستند احتمالا از نظر کلامی یا جسمی پرخاشگر می شوند. به نوجوان خود کمک کنید تا مهارت های مقابله ای برای کنار آمدن با احساسات ناراحت کننده مانند ناامیدی را شناسایی کند و والدین می بایست کارهایی مانند نقاشی کردن، پیاده روی و … که برای هر نوجوان متفاوت است و می تواند در آرام کردن عصبانیت نوجوان کمک کنند را شناسایی کنند.

توجه : کاربران گرامی برای یادگیری مهارت کنترل کردن خشم کافیست از دوره هایی چون  مدیریت اضطراب، مدیریت استرس، شیوه برخورد با افراد پرخاشگر، اصول گفتگو استفاده کنید. (برای شروع روی هر دوره که میخواهید کلیک کنید)

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *