آموزش‌ مهارت‌های زندگی

باور منفی چیست – باور منفی چه تاثیری در زندگی می گذارد؟

باور منفی چیست و چه تاثیری در زندگی می گذارد؟ سوالی است که شاید خیلی ها داشته باشند. به طور کلی باورها را میتوان به دو دسته باور های مثبت و باورهای منفی تقسیم بندی کرد. این بدان معناست که تمامی باورهایی که ما در زندگی داریم زیر مجموعه این دو دسته هستند. به طور مثال باور های محدود کننده جزء باور های منفی به حساب می آید و باورهای انگیزه ساز جزء باورهای مثبت محسوب میشود.

باور منفی چیست؟

باور به زبان ساده همان ذهنیتی است که در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد. باور انواع مختلفی دارد که برخی از آنان به شما برای موفقیت و پیشرفت کمک میکنند؛ و برخی دیگر نیز برعکس باعث پس رفت و شکست شما میشوند. باورها را به طور کلی میتوان به دو دسته باورهای منفی و باورهای مثبت تقسیم کرد. اگر از تأثیر باور بر زندگیتان با خبر شوید و بدانید که اساس اصلی قانون جذب باور است هر چه زودتر به دنبال راه هایی برای تغییر باور های غلط و یا همان منفی خود می گیرید، همینطور به دنبال راه های برای چگونگی شکل گیری باور ها درست یا همان مثبت می افتید.

یکی از دلایلی که باعث می شود قانون جذب به درستی برای تان عمل نکند بحث باورهای شما نسبت به خواسته‌ها و اهداف تان است. یکی از دلایلی که باعث می شود فرایند جذب برای تان متوقف شود و نتوانید به خواسته به اهدافتان برسید همین موضوع باورها است. دوره هایی که در این خصوص به شما کمک میکند عبارتند از تجسم خلاق، مدیریت اضطراب، تفکر عقلانی، هوش هیجانی می باشد.(کافیست برروی لینک کلیک کنید)

نقش باورهای منفی در هدف گذاری :

گاهی با همه تلاش ها و محاسباتی که انجام می شود نمی توان دستاورد مناسبی داشت. گاهی همه چیز مهیاست ولی در لحظه آخر کار رها می شود. اگر چنین است بدون تردید فردی منفی باف هستید و باورهای ذهنی زیادی را در ضمیر ناخودآگاه رشد داده اید. اهمیت باورهای منفی در هدف گذاری و شکست را نمی توان نادیده گرفت. باورهای منفی از گذشته شروع شده اند و آینده را ترسناک نشان می دهند.

  • من هرگز موفق نمی شوم!
  • من بد شانس هستم
  • اصلا هیچکس من را دوست ندارد
  • نه نمی توانم اقساط وام را بدهم
  • اگر شکست بخورم مردم چه می گویند؟
  • از من گذشته نوبت جوان ترهاست

اینها همان باورهای ذهنی مخرب هستند که در هدف گذاری مانع ایجاد می کنند. باورهای منفی در هدف گذاری همه راه ها را می بندد. شایدترین بدترین آسیبی که باورهای منفی ایجاد می کنند از بین بردن اعتماد به نفس و کشتن انگیزه فرد باشد. در این شرایط استرس عدم موفقیت و شکست چنان قوی می شود که هرگر تلاشی صورت نمی گیرد.

باور منفی

تأثیر باور های منفی بر زندگی:

  1. باورهای منفی پلی نامرئی به سمت شکست برای شما می سازند و تا لحظه شکست متوجه آن نخواهید شد.
  2. یک باور منفی یا اشتباه میتواند باعث ایجاد چندین باور منفی و غلط شود، این قانون باور است.
  3. باور های منفی باعث از دست دادن فرصت های زندگی می شود.

چگونه باورهای منفی خود را تغییر دهیم؟

  • تغییر باورها با جملات تاکیدی مثبت

یکی از ساده ترین روش های تغییر باورها استفاده از جملات تاکیدی مثبت است. با تکرار مکرر و مداوم جملات تاکیدی به مرور زمان می توانید باورهایتان را تغییر بدهید.  قدرت کلمات بسیار زیاد است. کلمات در زندگیتان باور ساز هستند. وقتی از کلمات منفی در جملات زمان استفاده می کنید به مرور زمان باعث ایجاد باورهای منفی در شما می شود. برای همین اگر بخواهید باورهای درست را در خودتان ایجاد کنید  می توانید روزانه از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید.

  • استفاده از تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق

استفاده از تصویر سازی ذهنی یا تجسم خلاق یکی دیگر از روش های تغییر باور است که باید هر روز انجام بدهید. تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی یکی از روش های تمرکز برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهاست.

باور ها چگونه ایجاد میشوند؟

برای اینکه به هر خواسته و آرزوی که دارید برسید باید ذهنتان باور کند که به آن خواسته و آرزو می رسید. برای این که ذهنتان باور کند شما باید به صورت مداوم ارتعاش خواسته و هدف تان را بفرستید. به مرور زمان ارتعاشات هدف تان را که ارسال می کنید باعث می شود باورهای تان شکل بگیرد. وقتی باورهایتان ایجاد شد شما به صورت ناخودآگاه ارتعاش هدفتان را آنقدر ارسال می کنید که کائنات به ساده ترین شکل ممکن شما را با خواسته و هدفتان می رساند.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *