آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تفکر مثبت

تفکر مثبت چیست و چه تفاوتی با تفکر منطقی دارد؟

تفکر مثبت و داشتن تفکری منطقی و عقلانی موضوعی است که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم که پس از بررسی داشتن فکر مثبت به تفاوت های آن با فکر منطقی می پردازیم. اگر می خواهید از تفکر منطقی اطلاعات بیشتری کسب کنید بهتر است برروی لینک کلیک کنید. ضمن اینکه در خصوص رسیدن به تفکری مثبت و منطقی دوره های چون رهایی از ترس، تفکر عقلانی تهیه کرده ایم تا بتوانید با استفاده از این دوره های به آرامش و رفتار دلخواه خود برسید.

برای بسیاری از افراد،‌ حفظ آرامش هنگام وقوع اتفاقات ناخوشایند رؤیایی دست‌نیافتنی به ‌نظر می‌رسد. شاید دیدن کسی که در شرایط بحرانی لبخند می‌زند، دور از تصور عموم باشد، اما واقعیت این است که همه می‌توانند به این تفکر مثبت دست یابند. فقط کافی است برخی عادت‌ها را در خود نهادینه کنید تا از این نعمت بهره‌مند شوید.

تفکر مثبت چیست؟

شما احتمالا در طول زمان پرسش های زیادی شنیده اید پاسخ شما ارتباط مستقیمی با تفکر مثبت دارد. اینکه آیا شما نگاه مثبت به زندگی دارید یا نگاه منفی. مثبت اندیشی نقش مهمی را در روانشناسی مثبت بازی می کند. یک زیرشاخه، برای مطالعه اینکه چه چیزی مردم را خوشحال و راضی می کند، ایجاد شده است. محققان دریافته اند که تفکر مثبت می تواند به مدیریت استرس کمک کند و حتی می تواند درمجموع، نقش مهمی را در سلامتی و خوب بودن شما بازی کند.

در واقع داشتن تفکر مثبت یعنی چشم پوشیدن از جنبه های منفی که در زندگی وجود دارد و افرادی که مثبت می اندیشند، نگاه خود به زندگی را طوری تنظیم کرده اند که شاد تر باشند. افرادی که مثبت می اندیشند از چالش های زندگی فرار نمی کنند. بلکه با دید و نگاه مثبت به سمت آن ها حرکت می کنند. چشم پوشیدن از جنبه های منفی به این معنا نیست که از واقعیت های موجود باید چشم پوشی شود، بلکه باید با دید مثبت به سمت آن ها حرکت کرد.

بهترین استفاده از تفکر منطقی یا تفکر احساسی چه زمانی است؟

برای اینکه بتوانید از تفکر چه احساسی و چه منطقی بهترین استفاده را ببرید، به هنگام بروز مشکل بلافاصله تصمیم نگیرید، در صورتی که برایتان مقدور است تصمیم گیری را کمی به تعویق بیاندازید، ذهن قدرتمند شما، راه‌ حل ‌های زیادی را پیدا خواهد کرد، راه‌حل‌هایی که ممکن است منشأ آن تفکر احساسی و یا تفکر منطقی باشد.

ویژگی های محتوایی تفکر منطقی :

فرد دارای توانایی بیشتری در حل مسایل خواهد بود. وافع ‌بینی، کل‌نگری، درک روابط بین پدیده‌ها، درک عمیق از موضوعات و… برخی از ویژگی‌های محتوایی یک تفکر منطقی است. شما اگر خودتان را عادت دهید که در همه مسایل حتی مسایل پیش‌ پا افتاده و عادی زندگی، این نکات را رعایت کنید، فطعا نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد و با مرور زمان به طور کلی شخصیت شما متحول می‌ شود.

تفکر مثبت

تاثیر تفکر مثبت در داشتن زندگی سالم تر :

  • بهبود سلامت روانی
  • کاهش خطر وقوع مشکلات قلبی عروقی
  • کاهش استرس و مدیریت آن
  • افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری هایی چون سرما خوردگی
  • کاهش افسردگی
  • افزایش طول عمر

چگونه به دنبال نیمه پر لیوان باشید؟

یکی از قشنگی‌ های زندگی این است که ما هم جنبه ‌های مثبت را تجربه می ‌کنیم هم جنبه ‌های منفی را، زندگی ما بدون داشتن تضادهای بی معنی میشود.

  • خوب با بد معنی پیدا میکند
  • روز با شب معنی پیدا میکند
  • امید با ناامیدی معنا پیدا می‌کند

پس تضادهای مختلف در زندگی خیلی هم میتواند مفید باشد اما اینکه ما چه نگاهی به تضادهای زندگیمان داریم باعث میشود که بتوانیم از آنها نتیجه و خروجی مثبت و منفی بگیریم، ما باید در تضادهایی که در زندگی داریم نیمه مثبت آن و نیمه پر لیوان را ببینیم تا بتوانیم یک خروجی مناسب را از زندگیمان بگیریم.

تفکر مثبت چه تفاوتی با تفکر منطقی دارد؟

تفکر منطقی یعنی عالی‌ ترین سطح تفکر که حاصل تجزیه و تحلیل عقلی و منطقی است درحالی که تفکر مثبت یعنی چشم پوشیدن از جنبه های منفی که در زندگی وجود دارد و افرادی که مثبت می اندیشند، نگاه خود به زندگی را طوری تنظیم کرده اند که شاد تر باشند و همچنین افرادی که مثبت فکر میکنند از چالش های زندگی فرار نمی کنند بلکه سعی میکنند تا با فکر عقلانی خود و در نظر گرفتن شرایط بهترین راه حل را پیدا کنند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *