آموزش‌ مهارت‌های زندگی

برای حل مشکلات خانوادگی باید بدانید که بهترین درمان پیشگیری است. مشکلاتتان را هرچند جزئی، حل نشده رها نکنید. . حل مسائل و اختلاف نظرها را بالاترین اولویت در زندگی مشترک قرار دهید. با احترام متقابل و شکیبایی همه مشکلات قابل حل هستند. یادگیری اصول گفتگو ، مدیریت استرس و مدیریت اضطراب در بهتر حل شدن مسائلتان به شما کمک خواهد کرد کافیست برروی لینک کلیک کنید.

مرگ عزیزان، اعتیاد، مشکلات مالی، بیماری ‌های روانی و طلاق، می‌تواند همه‌ اعضای یک خانواده را تحت شعاع خود قرار دهد. در زمان‌هایی که استرس شدید بر جو خانه حاکم می‌شود و یا یکی از مشکلات بالا به سختی بر خانواده اعمال می‌شود، ممکن است که حتی کوچک‌ترین مشکل خانوادگی به سادگی حل نشود.

قدرت و تأثیرگذاری کلمات بسیار زیاد است. خیلی وقت ‌ها کلمات روابط خانوادگی را ویران می‌کنند. بنابراین اعضای خانواده باید مراقب آنچه به یکدیگر می‌گویند و چگونگی بیان آن باشند. در رویارویی با مسائل خانوادگی حساسیت ‌برانگیز همیشه گوشه‌چشمی به آینده داشته باشید!

روان‌ شناسان و مشاوران خانواده توصیه می‌کنند که جلسات گفتگوهای خانوادگی را به ‌طور منظم برگزار کنید. چرا که این روش باعث می‌شود درباره‌ مشکلات صحبت کنید و بسیاری از این مشکلات قبل از وقوع شناسایی و حل شوند. همچنین صحبت کردن با اعضای خانواده باعث قوی ‌تر شدن ارتباطات و پیوند های خانوادگی می‌شود.

حل مشکلات خانوادگی

راه هایی برای حل مشکلات خانوادگی :

خود را جای دیگران بگذارید :

برای درک دیگران باید خود را جای آنها بگذارید. افرادی که تنها از زاویه دید خودشان به مسائل نگاه می‌کنند، معمولا پیش‌داورانه با اعضای خانواده برخورد می‌کنند. دید باز و حساسیت در بررسی وضعیت از نگاه طرف مقابل بسیار موثر و راهگشاست. اعضای خانواده باید احترام و محبتی را که شایسته است، نثار یکدیگر کنند و تلاش کنند مسائل را از دید دیگران ببینند. بی‌توجهی به این امر می‌تواند به رابطه‌ خانوادگی آسیب بزند.

مشارکت خانواده :

مشکلات خانواده ناکارآمد فقط به دست یک نفر حل نمی‌شود. هر کدام از اعضای خانواده نقشی در تغییر وضعیت نابسامان دارند. به عبارت دیگر برای حل مشکلات باید دست به یک اقدام جمعی بزنید. از اعضای خانواده بخواهید در رفع تنش‌ها همراهی کنند. اگر خانواده ‌ای قصد اصلاح داشته باشد دعوت شما برای حل مشکلات با استقبال روبه رو خواهد شد.‏

استفاده از مشاوره خانواده :

اگر دعوا و تعارض بین اعضای خانواده شما به موضوعی دائمی و تکراری تبدیل شود، به مرور زمان شاهد تحلیل رفتن سلامت روان تک تک اعضای خانواده خواهید بود. در این شرایط به تدریج صمیمیت بین شما کم می‌شود و هر روز افراد فاصله عاطفی بیشتری از یکدیگر می‌گیرند. یکی از راه‌هایی که در این وضعیت می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند، استفاده از خدمات مشاوره خانواده درمانی است.

رودررو مشکلات را حل کنید :

همه در این شرایط بوده ایم. پیام یا ایمیلی را فرستاده ایم که دوست داشتیم می توانستیم آن را برگردانیم. شرح دادن مشکلات خانواده با ایمیل یا پیامک یکی از بدترین انتخاب هاست. در مکالمات حضوری شما هشیاری، توانایی و تمایل بیشتری به فیلتر کردن بعضی حرف ها خواهید داشت.

اشتباهات همه را ببخشید :

شاید انجام این کار خیلی سخت باشد. بخشیدن کسی که در مورد شما کار نادرستی انجام داده است اصلا ساده نیست، چه یک عضو از خانواده ی شما باشد یا نه. در مورد اعضای خانواده این حس گاهی عمیق تر می شود.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *