آموزش‌ مهارت‌های زندگی

خیانت به همسر – چرا همسرم بهم خیانت کرد؟

یکی از عوامل اصلی خیانت به همسر نداشتن رابطه خوب زن و شوهری است. خیانت انواع و جنبه های مختلفی دارد. خیانت می تواند رفتاری، کلامی، نگاهی و … باشد و بسیاری از افرادی که به مشاوره خانواده مراجعه می‌کنند از بی ‌اعتمادی به همسر خود رنج می‌برند و به دنبال پیدا کردن دلایل و نشانه‌ های خیانت به همسر هستند تا بتوانند میزان وفاداری او را بسنجند. دوره هایی که به شما در این خصوص کمک میکند عبارتند از رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج، طلاق عاطفی می باشد که کافیست برروی هر لینکی که میخواهید کلیک کنید.

خیانت به همسر یعنی :

در فرهنگ اخلاقی و اجتماعی ما خیانت در روابط زناشویی یعنی خروج از چارچوب های اخلاقی و موازین ارزشی به نحوی که فرد مرتکب، چه زن و چه مرد هم از نظر اخلاقی و رسمی مرتکب تخلف شده و هم از نظر عاطفی ممکن است، دیگر قابل اعتماد نباشد.

انواع خیانت :

  • رفتاری
  • کلامی
  • ذهنی

خیانت رفتاری به همسر چیست؟

منظور از خیانت رفتاری این است که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند که بخش اعظم آن را ارتباط های جنسی تشکیل می دهد و در جامعه ما نیز رایج است.

خیانت کلامی به همسر چیست؟

مرد یا زن در این مرحله به صورت تلفنی یا اینترنتی در موقعیت های فراهم شده با همدیگر صحبت می کنند. فرد از صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن افکار و علایق عاطفی خود با شخص دوم لذت می برد و کم کم به این نتیجه می رسد که اوقات فراغت خود را به جای اینکه با همسر بگذراند، با دیگری سپری کند.

خیانت به همسر

خیانت ذهنی به همسر چیست؟

افرادی که در فکر و تخیلاتشان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که زاده ذهنشان است، آن فرد شخصی ایده آل به شمار می آید و در این موقع است که برای زندگی مشترک خطر می آفریند چرا که آن شخص دایما شریک زندگی اش را با فرد ایده آل ساخته ذهنش مقایسه می کند و چون در حال قیاس است، در ارتباط با همسرش به مشکل برمی خورد و رابطه سرد می شود.

بعد از خیانت همسرم چه کار کنم؟

نباید به سرعت واکنش نشان دهید و از همسرتان جدا شوید ابتدا باید درباره این موضوع کمی فکر کنید و زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بدهید و همه فکر خود را به خیانت همسر معطوف نکنید بلکه مسایل دیگر را نیز بسنجید.

مقداری از اوقات خود را صرف دیدن فیلم های خنده دار تلویزیونی کنید و با افرادی بگذرانید که خنده بر لب شما می آورند زیرا زندگی هنوز ادامه دارد و خندیدن طبیعی و نشانه سلامتی فرد است.

هنگامی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، علاوه بر مشکلات روحی دچار مشکلات جسمی مانند :1 حالت تهوع و استفراغ، 1 اسهال، مشکلات مربوط به خواب (1 بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی نیز می گردید که باید در این شرایط از خود بیشتر مواظبت کنید.

چرا همسرم بهم خیانت کرد؟

  • داشتن اختلالات و مشکلات روانشناختی
  • اعتماد به نفس پایین
  • عزت نفس پایین
  • سردی روابط
  • انتقام گرفتن
  • کنجکاوی
  • تنوع طلبی غیر قابل کنترل

ازدواج هایی که منجر به خیانت یکی از زوجین می شود آیا قابل حل است؟

پاسخ این سوال به دلایل خیانت کردن بستگی دارد. مثلا اگر دلیل خیانت سرد شدن روابط نسبت به هم باشند می توانند با کمک مشاور، رابطه را بهتر کنند. به هر حال خشم و عصبانیتی که در افراد قربانی خیانت ایجاد می شود با تامل حل و فصل خواهد شد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *