آموزش‌ مهارت‌های زندگی

داشتن زندگی سالم

داشتن زندگی سالم – چگونه زندگی سالم داشته باشیم

چگونه زندگی سالم داشته باشیم ؟ مهم نیست در چه سن و موقعیتی هستیم، برای داشتن زندگی سالم باید مراقبت از خودمان را بلد باشیم. همه ما در هرشرایطی می توانیم سبک زندگی سالمی را در پیش بگیریم و بدانید زندگی سالم با ذهن سالم رابطه مستقیمی دارد. باید بتوانید خود را دوست داشته باشید و اضطراب و استرس های زندگی را از خود دور کنید. برای کسب اطلاع بیشتر از دوست داشتن خود، مدیریت اضطراب و مدیریت استرس می توانید برروی لینک به دلخواه خود کلیک کنید.

داشتن یک زندگی سالم لازم به پیروی از چند قانون می‌باشد، البته باید بدانید این قوانین نسبی می‌باشند و در همه‌ افراد به یک شکل نمی‌باشد اما به طور کلی این قوانین برای داشتن یک زندگی سالم مفید هستند.

زندگی سالم با ذهن سالم رابطه مستقیم دارد برای اینکه بتوانیم وضعیت زندگیمان را نسبت به آن چه که ما را ارضا می کند بهبود بخشبم، باید به ذهنمان رجوع کنیم و برای رسیدن به آن خواسته ها تلاش کنیم. زندگی سالم به خودی خود برایمان شکل نخواهد گرفت بلکه خودمان آنرا بوجود می آوریم یا حتی باعث از بین رفتن آن می شویم.

زندگی سالم فقط خوردن سالاد و هر غذایی که فکر می کنیم سالم است نیست؛ زندگی سالم فقط به تفکرات موجود در ذهن خودمان نیست بلکه باید مطالعه کنیم و جویای حقیقت شویم. چراکه عوامل بسیار مهم دیگری را نیز شامل می شود و در ادامه به آن ها خواهم پرداخت.

راه کار هایی برای داشتن زندگی سالم :

  • بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید
  • سیگار نکشید
  • قدردان و شاکر باشید
  • مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنید
  • تمرینات مدیتیشن داشته باشید
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید
  • خواب کافی داشته باشید
  • همیشه یک برنامه پشتیبان داشته باشید
  • به مسافرت بروید
  • سماجت و پشتکار داشته باشید
  • مواظب خودتان باشید و خودتان را دوست داشته باشید

داشتن زندگی سالم

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی چگونه باعث می شود زندگی سالمی داشته باشیم؟

معمولا افرادی که بین کار و زندگی، مرزی قائل نمی‌شوند، با گذشت زمان دچار فرسودگی شده و دیگر زندگی برای آن‌ها لذت بخش نخواهد بود. این نیاز طبیعی هر شخص است که برای مدتی از کار دور باشد و به استراحت بپردازد که بتواند با انرژی بیشتری کار خود را شروع کند. اگر بتوانید در کار و زندگی خود انعطاف داشته باشید، زندگی سالم‌تری در پیش رو خواهید داشت.

سیگار کشیدن برای داشتن زندگی سالم، ممنوع :

سیگار را کنار بگذارید و در معرض دود سیگار نیز قرار نگیرید. سیگار شما را به شدت در معرض خطر سرطان ریه، سرطان کلیه، سرطان پستان و حمله قلبی قرار می‌دهد. حتی کم سیگار کشیدن نیز خطرات آن را کاهش نمی‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، همین حالا ترک کنید. این کار را نه تنها برای خودتان، که برای خانواده و دوستانتان انجام دهید.
دخانیات در همه حالی خطرناک است. حتی میزان مختصر قرار گیری در معرض دود دخانیات کشنده است. در صورت امکان از سیگاری‌ها و دود سیگار دور بمانید. بهترین روش ترک سیگار را پیدا کنید و از همین حالا شروع کنید.

مدیتیشن و مراقبه برای داشتن سبک زندگی سالم ضروری است :

مراقبه ذهن را ساکت و روح را آرام می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند در زندگی خود استرس را مدیریت کنید. اگر نمی‌دانید چگونه مراقبه کنید، آموزش مدیتیشن و شگرد‌های مراقبه را مطالعه نمایید. برای آشنایی بیشتر از انواع مدیتیشن و دوره مدیتیشن جذب می توانید برروی لینک کلیک کنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *