آموزش‌ مهارت‌های زندگی

مبارزه با اضطراب و استرس

مبارزه با اضطراب و استرس

برای مبارزه با اضطراب و استرس راه های زیادی وجود دارد. استرس و اضطراب مانند همه احساسات دیگر توسط همه انسان ها تجربه می شود. در طی تحقیقاتی در کشور های ارویایی و آمریکا،  70 درصد بزرگسالان در ایالات متحده می گویند که روزانه احساس استرس یا اضطراب می کنند. در این مقاله راه های ساده ای برای مقابله با اضطراب و استرس به شما ارائه می دهیم. دوره هایی چون مدیریت اضطراب، مدیریت استرس و رهایی از ترس میتواند شما را در کاهش استرس کمک شایانی کند.

راه های مبارزه با اضطراب و استرس :

برای مبارزه با اضطراب و استرس، ورزش کنید :

ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای مقابله با استرس انجام دهید. ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما قرار دادن استرس جسمی بر روی بدن از طریق ورزش می تواند استرس روحی را از بین ببرد. هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید فواید آن قوی ترین است. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند کمتر دچار اضطراب می شوند.

سعی کنید یک تمرین ورزشی یا فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید ، مانند پیاده روی ، رقص ، سنگ نوردی یا یوگا.
فعالیت هایی مانند پیاده روی یا دویدن آهسته که شامل حرکات تکراری گروه های بزرگ عضلانی می شود، به ویژه می تواند استرس را کاهش دهد.

ورزش در طولانی مدت هورمون های استرس بدن مانند کورتیزول را کاهش می دهد. همچنین به ترشح اندورفین ، مواد شیمیایی که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند و به عنوان مسکن طبیعی عمل می کنند ، کمک می کند.

برای مبارزه با اضطراب و استرس، مصرف کافئین خود را کاهش دهید :

کافئین محرکی است که در قهوه، چای، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. دوزهای بالا می توانند اضطراب را افزایش دهند. افراد آستانه های مختلفی برای میزان تحمل کافئین دارند. اگر مشاهده کردید که کافئین شما را عصبی یا مضطرب می کند ، کاهش آن را در نظر بگیرید. اگرچه بسیاری از مطالعات نشان می دهد که قهوه می تواند در حد متوسط ​​سالم باشد ، اما برای همه مناسب نیست.

مبارزه با اضطراب و استرس

نوشتن برای مبارزه با استرس و اضطراب :

یکی از راه های مبارزه با استرس، نوشتن مطالب است. نوشتن مطالبی که در مورد آن تحت فشار قرار گرفته اید یا نوشتن آنچه شما برای آن سپاسگزار هستید، فرقی نمی کند هردو استرس شما را کاهش می دهد. قدردانی ممکن است با تمرکز افکار شما در مورد موارد مثبت زندگی شما ، به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

وقت خود را با دوستان و خانواده خود بگذرانید :

حمایت اجتماعی از طرف دوستان و خانواده می تواند به شما کمک کند تا اوقات پرتنش را پشت سر بگذارید. عضویت در یک شبکه دوست به شما احساس تعلق و ارزش شخصی می دهد، که می تواند در شرایط سخت به شما کمک کند. یک مطالعه نشان داد که به ویژه برای خانم ها، وقت گذرانی با دوستان و فرزندان به آزادسازی اکسی توسین ، یک مسکن طبیعی استرس کمک می کند.

خندیدن :

وقتی می خندید احساس اضطراب خیلی کاهش می یابد. خندیدن برای سلامتی شما مفید است و باعث از بین بردن تنش با شل شدن عضلات در دراز مدت می شود همچنین می تواند به بهبود سیستم ایمنی و خلق و خوی شما کمک کند.

نه گفتن را بیاموزید :

همه عوامل استرس زا تحت کنترل شما نیستند ، اما برخی از آنها هستند. بخش هایی از زندگی خود را که می توانید تغییر دهید و باعث استرس شما می شوند کنترل کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که بیشتر اوقات “نه” بگویید. انتخاب درباره آنچه که به عهده می گیرید و نه گفتن به چیزهایی که بی دلیل به بار شما اضافه می کنند می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *