آموزش‌ مهارت‌های زندگی

مدیریت استرس کرونا

مدیریت استرس کرونا – سهم روانشناسان در مهار استرس کرونا

مدیریت استرس کرونا در شیوع این ویروس موذی وظیفه هرفردی است. روانشناسان در مهار استرس کرونا سهم قابل توجه ای دارند به این صورت که با ارائه روش ها و راه های مختلف، مهار استرس را یاد بگیرید. دوره هایی چون مدیریت استرس، مدیریت اضطراب به شما در خصوص مهار استرس کمک میکند، کافیست برروی لینک کلیک کنید.

استرس چیست؟

استرس کنش ذهنی، عاطفی و فیزیکی ما به احساس خطر از عوامل بیرونی یا درونی است. یعنی یا ذهن ما از درون برایمان استرس ایجاد کرده و یا عوامل بیرونی باعث بروز آن می‌شوند. مشکل بزرگ خیلی از افراد این است که نمی‌دانند چطور باید با استرسی که بر آن ‌ها وارد شده مبارزه کنند و یا آن را از درون از بین ببرند.

در واقع استرس نوعی حالت روحی است که زمانی در افراد ایجاد می‌شود که برآورده کردن یک درخواست از توانایی ‌های شخصی و اجتماعی آن‌ها خارج باشد. نخستین گام برای مدیریت استرس این است که درک شود این احساس از کجا ناشی شده و عوامل استرس زا را شناسایی و آن را مدیریت کرد تا فرد از عوارض منفی استرس و نگرانی مصون بماند. برای کسب اطلاعات بیشتر از مدیریت اضطراب می توانید کلیک کنید.

وقتی استرس کرونا به سراغمان می آید چه حالت هایی به همراه دارد؟

  • تغییر در الگوی خواب یا تغذیه
  • ترس و نگرانی برای سلامتی خودتان و عزیزان تان
  • افزایش مصرف الکل، دخانیات یا سایر مواد مخدر
  • مشکل در خوابیدن یا تمرکز کردن
  • وخیم تر شدن مشکلات سلامتی مزمن

مدیریت استرس کرونا

هر کسی نسبت به موقعیت های استرس ‌زا، واکنش متفاوتی از خود نشان می‌دهد:

نحوه پاسخگویی شما به شیوع بیماری می تواند به گذشته ی شما بستگی داشته باشد، چیزهایی که شما را از افراد دیگر و جامعه‌ای که در آن زندگی می کنید، متمایز کرده است. افرادی که ممکن است شدیدتر نسبت به استرس یک بحران واکنش نشان دهند، عبارتند از:

  • کودکان و نوجوانان
  • افرادی که بخاطر مسئولیت‌شان نسبت به COVID-19 به دیگران کمک می کنند، مانند پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت‌ های بهداشتی یا امدادگران.
  • افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن که در معرض خطر بیشتری در اثر بیماری COVID-19 قرار دارند

شایع ترین علائم کرونا :

شایع ترین علائم 19‐COVID تب، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است درد، احتقان بینی، آبریزش بینی،گلودرد یا اسهال داشته باشند. این علائم معمولا خفیف است و به تدریج شروع می شود. برخی از افراد آلوده می شوند اما علائمی ندارند و احساس ناخوشی نمی ‎کنند. بیشتر افراد “حدود 80 درصد” بدون نیاز به درمان خاص، از این بیماری بهبود می ‌یابند.

چگونه در زمان طولانی شدن بحران کرونا استرس را مدیریت کنیم؟

شیوع کرونا هم به دلیل ترس از ابتلا به ویروس و هم به دلیل عدم اطمینان در مورد چگونگی شیوع این بیماری و چگونگی تأثیرات آینده اجتماعی و اقتصادی بحران بر شما، احتمالا استرس و اضطرابتان را افزایش میدهد. در این مدت حس عدم اطمینان و احساس از دست دادن کنترل بر شرایط وجود دارد. یک اقدام بسیار موثر در زمانهایی که نمیتوانید موقعیت را کنترل کنید، کسب اطلاعات صحیح در مورد بیماری و نیز کنترل اثرات آن بر خودتان است که با از بین بردن ترس از ناشناخته ها، میتواند به شما احساس قدرت دهد.

به خاطر داشته باشید که الکل یک ماده افسردگیزا است و واکنش های منفی را که پس از بحران کرونا تجربه میشود، تشدید میکند. کافئین اضطراب را افزایش داده و بر خواب شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. از این مواد با احتیاط استفاده کنید و از اثرات آنها آگاه باشید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *