آموزش‌ مهارت‌های زندگی

نشانه های خانواده موفق

نشانه های خانواده موفق – راه داشتن خانواده موفق

چگونه می توانید تشخیص دهید که خانواده شما واقعا یک خانواده خوشبخت و موفق است؟ برای دریافت نشانه های خانواده موفق به موارد زیر توجه کنید. درواقع داشتن یک خانواده موفق به نوعی تضمینی بر سلامت و آرامش تمامی افراد آن خانواده محسوب می‌شود و همین موضوع منجر می شود تا افراد برای حفظ سلامت خانواده خود از مشاوره های روانشناسی و دوره های مرتبط روانشناسی استفاده کنند.

نشانه های خانواده موفق

از نشانه های خانواده موفق به موارد زیر توجه کنید :

کودکان شما احساس امنیت می کنند و با شما صادق هستند :

اگر بچه ها و همسرتان احساس صداقت کنند ، شما یک خانواده موفق دارید.

از نشانه های خانواده موفق تشویق یکدیگر است :

این خانواده ها تک تک اعضای خانواده را تشویق کرده و به این ترتیب احترام، حمایت و تقدیر خود را به هم نشان می دهند. خانواده های قوی همیشه از ویژگی های منحصربه فرد و خاص تک تک اعضا سپاسگزار بوده و احساس یکی بودن جمع خانوادگی را به هم منتقل می کنند. ساختار این خانواده ها به نحوی است که همه اعضای آن احساس حمایت و امنیت می کنند.

داشتن اتحاد در خانواده :

اعضا با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف، با گفتگو و مشورت به تفاهم می‌رسند و سعی می‌کنند اگر سوء تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون این که کسی بفهمد حل کنند.

فرزندان شما دارای هویت خانوادگی قوی هستند :

خانواده های خوشبخت و موفق حس هویت قوی خانوادگی را دارا هستند. شما می دانید که خانواده شما یک خانواده خوشبخت و موفق هستند وقتی می شنوید که بچه ها و شریک زندگی شما جملاتی مانند “ما از کمی سخت گیری نمی ترسیم” یا “خانواده ما عاشق پیتزا هستند” . دکتر برمن می گوید ، با شنیدن این حرف ، می دانید که بچه های شما از هویت خانوادگی خود خوشحال هستند و این بسیار عظیم است.

در خانواده های موفق، منافع یکدیگر را در نظر می‌گیرند :

«با دیگران همان ‌گونه رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار کنند» خانواده‌ های موفق، نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا این قانون طلایی را در زندگی‌ شان به‌کار ببرند. افراد خانواده در هنگام تصمیم گیری‌ های مهم، به این نکته توجه می‌کنند که تصمیم‌شان چه تأثیری بر دیگران خواهد گذاشت. آنها قبل از صحبت کردن، به این فکر می‌کنند که آیا اگر به‌ جای طرف مقابل باشند، از آن صحبت‌ ها ناراحت خواهند شد یا نه.

وقتی با دیگران، مخصوصا اعضای خانواده ‌مان این‌گونه رفتار کنیم، می‌توانیم از ثمرات داشتن یک خانواده موفق بهره‌مند شویم. هدف هر خانواده باید ایجاد فضایی باشد که در آن، هر عضو خانواده احساس کند بقیه او را دوست دارند و انگیزه بگیرد تا برای اهداف مشترک خانواده، فعالیت کند.

وجود حل مسئله در خانواده های موفق :

اعضای یک خانواده موفق در برابر زندگی و مشکلات آن رویکرد حل مسئله را اتخاذ می‌کنند. این موضوع به این معنی است که آن‌ها در احساسات منفی غرق نمی‌شوند بلکه هنگام مواجهه با هرگونه مشکل یا بحران تلاش می‌کنند راه حلی برای برطرف کردن آن پیدا کنند.

خانواده های موفق ارتباطی موثر باهم دارند :

وجود ارتباط موثر یکی از رایج ترین خصوصیات خانواده های موفق است. ارتباط آنها صادقانه، شفاف و راحت است و به این طریق نشان می دهند، دیگری برای آنها مهم است و در عین حال به شیوه سالم، درگیری های احتمالی و پیش آمده را مدیریت می کنند.

راه داشتن خانواده موفق :

برای داشتن خانواده ای موفق، لازم است خانواده‌ ها این خصوصیات را در خود واکاوی کرده و برای رسیدن به آرامش و موفقیت در خانواده با یکدیگر صحبت کنند و سعی در ایجاد این خصوصیات در محیط خانواده برآیند. شما می بایست دوره های روانشناسی زیر که مربوط به آموزش اصول گفتگو در خانواده و داشتن ارتباط موثر بین اعضاست را بگذرانید.

دوره سبک های فرزند پروری

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره سبک‌ های ارتباطی در خانواده سالم

دوره اصول گفتگو

دوره عزت نفس

دوره اصول تغییر

دوره کنترل خشم

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *