آموزش‌ مهارت‌های زندگی

هدف مردان از ازدواج

هدف مردان از ازدواج چیست / انگیزه مردان از ازدواج

شاید یکی از مهمترین دلایل هدف مردان از ازدواج ، نیازهای جسمانی باشد و انگیزه ازدواج در برخی افراد شاید تنها همین برآورده شدن نیاز جنسی ‌باشد اما باید بدانید که نیاز جنسی فقط بخشی از ازدواج بوده و برای ورود به زندگی مشترک اگر دیگر مسائل نادیده گرفته شوند، یک ازدواج موفق نخواهید داشت. در ادامه به بررسی اهداف مردان از ازدواج کردن می پردازیم.

انسان مجموعه ‌ای از نیازهای روحی و جسمی‌ است. نیازهایی که برآورده نشدن‌‌شان موجب می‌گردد انسان از حالت عادی خارج و دچار انحراف گردد و نتواند مسیر سعادت و خوشبختی خود را طی کند. به هر میزان که این برآورده نشدن‌ها بیشتر و بیشتر باشند، انحرافِ انسان نیز بیشتر شده و حتی زمانی فرا می‌رسد که بازگشت به مسیر سعادت ناممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود. همچنین از آنجا که خداوند برای برطرف نمودن تمامی نیازهای انسان، مناسب‌ترین شیوه‌ را تعیین کرده است، در خصوص تأمین بخش عمده ای از نیازهای روحی و جسمی؛ ازدواج را پیشنهاد می کند.

زندگی مشترک می‌تواند به رشد فکری، روانشناختی و اجتماعی، شغلی و ارتباطی بینجامد و بیشترین هدف جوانان 20 تا 30 ساله از ازدواج، یافتن یک همسر، بدون توجه به میزان تشابه نظر‌ها و باورهای خودش با اوست. این رویکرد دلایلی مانند فشار خانواده، ترس از تنها ماندن، تکیه به همسر از نظر اقتصادی و چشم و هم‌چشمی دارد.

توجه : کاربر گرامی دوره هایی چون عزت نفس، مدیریت اضطراب، شناخت قبل از ازدواج، رابطه بدون خیانت، جذابیت در رابطه برای قبل از ازدواج و دوره هایی چون طلاق عاطفی، حل اختلافات زناشویی و تفکر عقلانی برای بعد از ازدواج شما را در داشتن زندگیه هدفمند با اهداف والا و داشتن رابطه ای موفق کمک خواهد کرد برای بررسی دوره مد نظرتان کافیست برروی لینک دوره دلخواه کلیک کنید.

هدف مردان از ازدواج

نگاه مردان به ازدواج :

نگاه زن و مرد نسبت به ازدواج تفاوت بسیاری با هم دارد. ازدواج برای زنان به معنی یک زندگی مشترک همه جانبه است که باید همه مراحل آن حفظ شود اما در مقابل مردها فکر می‌‌کنند بعد از ازدواج باید از محیط تنهایی خودشان بیرون بیایند و دیگر محیط امن تنهایی خود را ندارند. عده ‌ای نیز جایگاه اجتماعی و روابط اجتماعی خانم ‌ها برایشان مهم است.

هدف مردان از ازدواج :

مردان انگیزه‌ های متعددی برای ازدواج دارند، این انگیزه‌ ها ممکن است در بعضی افراد متفاوت باشند ولی به طور کلی چند انگیزه اصلی برای ازدواج مردان وجود دارد که عبارتند از :

  • رفع کردن نیازهای جسمی : یکی از دلایل اصلی که مردان ازدواج می‌کنند رفع‌ نیازهای جسمی و غریزی است که در وجود آن‌ها بسیار پررنگ است و این نیاز می‌تواند بدون ازدواج کردن هم برطرف شود اما در جوامع ما پذیرفته شده نیست.
  • داشتن همدم و تکیه گاه در زمان پیری : در دوران پیری توانایی افراد تا حدی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل مردان در درجه اول، در آن سنین نیاز به یک همدم برای خود دارند که همسر بهترین همدم برای هرکسی می ‌باشد.
  • ایجاد تعادل در زندگی : اگر روحیه منطقی و خشک مرد با روحیه احساسی، فعال و عاطفی زن درآمیخته شود کمی لطیف‌تر و منعطف‌تر می‌شود که تعادل خاصی را در رفتار او نمایان می‌کند.
  • رفع احساس تنهایی : مردان نیاز به فردی دارند که خیلی به آن‌ها نزدیک باشد. پیدا کردن یک شریک برای زندگی و از بین بردن احساس تنهایی یکی از انگیزه‌ های مردان برای ازدواج است.
  • استقلال و اعمال قدرت در زندگی : از علاقه های بارز مردان داشتن قدرت و مدیریت کردن می باشد. ازدواج به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند زندگی خود را متناسب با افکار، نگرش و معیارهای خود مدیریت کنند.
  • نیاز به حمایت کردن : یکی از ویژگی های بارز مردان داشتن علاقه به حمایت کردن دیگران به خصوص همسر و در واقع یک پناهگاه باشند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *