آموزش‌ مهارت‌های زندگی

وسواس بیماری کرونا

وسواس بیماری کرونا چیست و ارائه راه هایی برای مقابله با استرس کرونا

درخصوص وسواس بیماری کرونا باید بدانید که در دوران شیوع بیماری برخی افراد دچار عارضه وسواس اجباری می شوند و موارد بهداشتی را بیش از حد معمول و استاندارد رعایت می کنند که انجام این اعمال تکراری موجب تسکین اضطراب آنان می شود. اینگونه افراد عملکرد معمول شان دچار اختلال می شود و  به خود آسیب می رسانند.

باید بدانید که در شرایط کنونی و با توجه به توصیه‌ های بهداشتی مبنی بر پرهیز از تماس فیزیکی با دیگران، شستن مداوم دست ‌ها، ماندن در منزل و خودداری از حضور در اجتماعات، ممکن است اضطراب و فکرهای وسواس ‌گونه بیشتر بروز پیدا کنند. شما می توانید برای مدیریت اضطراب ، مدیریت استرس و رهایی از ترس ناشی از کرونا و هر چیز دیگری برروی لینک ها کلیک کنید.

وسواس بیماری کرونا

وسواس بیماری کرونا یعنی :

اضطراب ناشی از مبتلا نشدن به ویروس کرونا علاوه بر ایجاد وسواس بیماری کووید 19 همچنین باعث ایجاد حملات پانیک در افراد می شود چراکه مسئله مرگ و زندگی در میان می باشد و هر لحظه امکان دارد خبر فوت عزیز خود را بشنویم بنابراین ناخودآگاه فشار روانی شدیدی بر ما تحمیل می ‌شود و این فشار گاها در غالب بیماری وسواس در می آید. در مقاله وسواس فکری کرونا به طور کامل درخصوص چیستی وسواس شرح داده ایم کافیست برروی لینک کلیک کنید.

داشتن استرس کرونا چه تاثیری بر ما می گذارد؟

بدن سالم و ذهن آرام، غلبه بر ویروس کرونا و عفونت ناشی از آن را ممکن می‌ سازد و در صورت ابتلا به عفونت، مقاومت بیشتری را مهیا می ‌کند. از سوی دیگر، استرس و تنش‌ های بدنی و فکری ناشی از آن، بدن را از حالت تعادل خارج می ‌نماید. بنابراین نباید بگذاریم استرس کرونا برما غالب شود.

تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با استرس کرونا :

تقویت سیستم ایمنی، مصرف غذاهایی که ویتامین دارند، استفاده از مایعات گرم از جمله سوپ در کنار رعایت اصول پیش ‌گیری و شست و شوی دست‌ ها به مدت حداقل بیست ثانیه با صابون بسیار مفید می باشد.

ایجاد سرگرمی برای مقابله با استرس کرونا :

با ایجاد سرگرمی برای خودتان میزان اضطراب را به حداقل برسانید مانند کارهایی که در ایام عید در خانه انجام می‌ دهید تا گذر زمان را برای خود راحت کنید الان هم می ‌توانید انواع و اقسام سرگرمی ‌ها را تدارک ببینید تا ذهن خود را آزاد کنید و از میزان اضطرابتان بکاهید.

در زمان حال باشیم برای مقابله با استرس کرونا :

یکی از روش های مقابله با استرس کرونا این است که در زمان حال زندگی کنیم و از روش “”اکنون و اینجا”” استفاده نماییم به این معنا که ذهن ‌مان را بر آنچه لازم است در این محل و در این لحظه انجام شود، مانند خوردن غذا، ورزش کردن و انجام کارهای روزمره متمرکز کنیم. با روال عادی و انجام فعالیت ‌های روزمره، ذهن ‌مان را از تمرکز بر عفونت و ویروس کرونا دور کنیم.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *