آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با همسر خود صحبت کنیم

چگونه با همسر خود صحبت کنیم – فن بیان صحبت کردن با همسر

اینکه چگونه با همسر خود صحبت کنیم اغلب چالش ‌هایی را برای زوجین به همراه دارد. نداشتن مهارت ‌های ارتباطی مناسب یکی از دلایل اختلافات بین زن و شوهر است. شیوه صحبت کردن صحیح با همسر از تنش های زندگی مشترک می کاهد و به حلاوت زندگی می افزاید. دوره هایی چون اصول گفتگو، رابطه بدون خیانت، شناخت قبل از ازدواج به شما کمک میکند.

در ارتباط کلامی نوع صحبت، لحن بیان، کلمات و اصلاحات به کار گرفته شده و حتی تن صدا حائز اهمیت است. به عبارتی اگر ارتباط کلامی بین زوجین با چهره ‌ای گشاده و خندان، توام با محبت و عباراتی مثبت به کار گرفته شود باعث آرامش و دلگرمی و رضایت در طرف مقابل می‌گردد.

یکی از مهم ترین نهادهای اجتماع که تاثیر زیادی در جامعه دارد، خانواده است پس لازمه ی داشتن جامعه سالم، در درجه اول داشتن خانواده سالم و پر از آرامش است. بنابراین برای داشتن خانواده ای سالم باید مهارت های ارتباط همسران و یا ارتباط والد- فرزندی را یاد بگیریم. یکی از مهم ترین مهارت ها، مهارت گفت و گو است که در ادامه به آن می پردازیم.

چگونه با همسر خود صحبت کنیم ؟

  • مهارت گوش دادن
  • صمیمیت داشته باشید
  • احترام بگذارید
  • اعتماد کنید
  • صداقت داشته باشید
  • در حین صحبت با همسر خود از تهمت زدن و متهم کردن همسر خود بپرهیزید
  • دست روی نقاط ضعف و قوت همسر نذارید
  • از زبان بدن خود کمک بگیرید
  • اصلاح لحن بیان در صحبت با همسر
  • خط قرمز ها رعایت شود
  • بدون قضاوت باشید
  • ارتباط چشمی داشته باشید

چگونه با همسر خود صحبت کنیم

طرز صحبت کردن با مردان باید چگونه باشد؟

بهترین طرز صحبت کردن با مردان به کار نبردن کلمات بی‌معنی است که مکث‌های سکوت را پوشش می‌دهند. از این اصوات هنگامی استفاده می‌کنید که در حال فکر کردن برای به زبان آوردن جمله یا کلمه بعدی هستید. کلمات بی‌معنی زیادی وجود دارند، اما سه کلمه ‌ای که رایج ‌تر از بقیه است، عبارتند از:
مثلا: برای مثال: «آیا می‌خواهید این اتفاق، مثلا رخ بدهد؟»

برای مثال: «اوم… فکر می‌کنم بهتر است….»

واقعا برای مثال: «واقعا می‌خواهیم این اتفاق رخ بدهد»

بهتر است از سکوت برای اثرگذاری بیشتر جملات بعدی ‌تان بهره ببرید. از قدرت مکث و سکوت برای چگونگی طرز صحبت کردن با مردان استفاده کنید لازم نیست هر لحظه از زمانی که برای حرف زدن به شما داده شده را با کلمه یا صوتی پر کنید.

یکی از موارد فن بیان صحبت با همسر این است که موضوعات را با هم قاطی نکنید :

سعی کنید در صحبت کردن، از ارجاع دادن صحبت‌ها به مطالب یا مشکلات قبلی پرهیز کنید. شما بازجو نیستید که از حرف‌های همسرتان علیه او استفاده کنید. در مورد هر مشکلی که حرف می ‌زنید، وارد مسائل دیگر نشوید و آن ‌ها را به هم ربط ندهید. مثلا همسری که سیگار می‌کشد و مرتب لباس هایش پاره می‌شود را نباید با جملاتی مثل «از بس سیگار کشیده ‌ای غذا خوردن یادت رفته» یا موارد این چنین آزار دهید.

یکی دیگر از موانعی که باعث می شود حرف های همسرمان را نشنویم استفاده از موبایل و گشتن در شبکه های اجتماعی ، دیدن تلویزیون و خواندن مجله در حین صحبت همسر است. با انجام این کارها نه تنها شما به درستی متوجه حرف های همسرتان نمی شوید بلکه به شعور او نیز توهین می کنید.

مهارت گوش دادن چه تاثیری در صحبت کردن با همسر دارد؟

مهارت گوش دادن از مهارت هایی است که همسران باید بیاموزند زیرا گوش دادن به حرف های یکدیگر سبب می شود که نیاز یکدیگر را بشناسید و برآورده نمایید. هنگامی که همسران به حرف های یکدیگر گوش بدهند، به هم می فهمانند که برای هم مهم هستند و بسیار صمیمی خواهند شد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *