آموزش‌ مهارت‌های زندگی

فراموش کردن خاطرات بد

چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم و راه فراموش کردن خاطرات بد چیست؟

برای فراموش کردن خاطرات بد یا درواقع وقتی افکار منفی به سراغ شما می آیند باید از پر و بال دادن به آن ها خود داری کنید و آن ها را به حال خودشان رها کنید. بعضی از ما عادت داریم با ذره بین به جان خاطرات بدمان بیافتیم و شروع به گفتن ای کاش فلان کار را نمی کردم و ای کاش فلان کار را انجام می دادم، بکنیم. بهتر است ذره بین تان را کنار گذاشته و سعی کنید ذهن تان را به سمت دیگری ببرید.

گذشته قابل تغییر نیست؛ پس بهتر است حواسمان باشد زمان حال و آینده مان را از دست ندهیم. از دوره هایی که برای فراموشی خاطرات بد و منفی به شما کمک میکند، می توان به تفکر عقلانی، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، رهایی از ترس اشاره کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برروی لینک کلیک کنید.

فراموش کردن خاطرات بد یعنی چه؟

مرور دائم خاطرات تلخ گذشته سبب می شود ما از زندگی حالمان غافل شویم و فقط خود را سرزنش کنیم و بدین صورت آن چنان که زندگی گذشته مان تلخ است زندگی حال و آینده مان نیز تلخ می شود. فراموش کردن گذشته یعنی اینکه قبول کنید در گذشته در مواجهه با مشکلتان بهترین عکس العمل را داشته اید و اگر به عقب نیز برگردید همان واکنش را از خود نشان خواهید داد. دوره ها و مقاله هایی که در خصوص فراموش کردن خاطرات بد کمک میکند عارتند از : تغییر باور منفی که کافیست برروی لینک کلیک کنید.

فراموش کردن خاطرات بد

راه های فراموش کردن خاطرات بد :

یکی از بهترین راه هایی که به شما کمک می کند تا دست از مرور خاطرات بد بردارید این است که برای خودتان تنبیه در نظر بگیرید. مثلا تصمیم بگیرید اگر به این اتفاقات بد فکر کردید، حتما باید تنبیه شوید. این تنبیه می تواند نخوردن غذای محبوب تان یا تماشا نکردن برنامه ی مورد علاقه یا هر چیز دیگری باشد.

من خودم وقتی منفی فکر می کنم یا به اندازه کافی تلاش نمی کنم، با نخوردن بادام زمینی خودم را تنبیه می کنم. علاقه ی زیاد من به بادام زمینی باعث شده تا حد امکان تلاش کنم که اشتباه نکنم و لذت خوردن بادام زمینی را از دست ندهم. اگر سفت و سخت چند بار خودتان را تنبیه کنید به زودی دست از افکار منفی بر می دارید. این راهکار در ترک عادت های بد دیگر نیز مفید است.

  • روی خاطرات بد تمرکز نکنید
  • تنظیم احساسات و واکنش های خود نسبت به حافظه
  • خاطرات بد را با خاطرات جدید جایگزین کنید
  • تکنیک های کمک به خود را امتحان کنید
  • کارهای جدید و تازه را تجربه کنید
  • برای فراموش کردن گذشته ، به خاطراتتان احترام بگذارید ، آن ها را بنویسید ، نقاشی بکشید و درموردشان صحبت کنید.
  • برای فراموش کردن گذشته ،احساسات و عواطف مربوط به خاطرات بدتان را دور بریزید
  • برای فراموش کردن گذشته ، با کسانی که در خاطرات گذشته با شما همراه بودند ، صحبت کنید.
  • برای فراموش کردن گذشته ، احساسات واقعی خود را پیش دوست صمیمیتان بازگو کنید
  • برای فراموش کردن گذشته ، به اشتباهات گذشته تان اعتراف کنید و آن ها را گردن بگیرید و با آن ها کنار بیایید.
  • افکارتان را مدیریت کنید

برای خودتان هدف مشخصی تعیین کنید :

یکی از مهم‌ترین روش ‌های فراموش کردن خاطرات بد گذشته، مشخص کردن یک هدف خاص برای آینده است. باید با این حقیقت آشنا باشید که بروز حوادث ناگوار یا تجارب بد در گذشته به معنای رسیدن به آخر خط نیست.

شما پتانسیل کافی برای دسترسی به نقاط بزرگ در زندگی را دارید. تصور کنید در آینده کار بسیار بزرگی انجام داده‌اید، به دانشگاه رفته‌اید، شغل جدیدی کسب کرده‌اید و به رویای همیشگی خود دست یافته‌اید. همیشه به تصورات و رویاهای مثبت خود بها دهید و به فکر رشد و پرورش آن‌ها باشید. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید و برای رسیدن به آن‌ها از برنامه ریزی‌های درست و مشورت افراد با تجربه کمک بگیرید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *