آموزش‌ مهارت‌های زندگی

کاهش استرس

کاهش استرس – راه کارهای کاهش استرس

کاهش استرس و پبدا کردن راه کارهای کاهش اضطراب کار ساده ای نیست اما ارزش اینکه شما برای آن وقت بگذارید و روی خودتان کار کنید را دارد. استرس و اضطراب جزو احساسات رایجی است که شاید در طول زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج شود، می‌تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. به همین دلیل یافتن راه‌ های کاهش استرس و اضطراب برای بازگرداندن آرامش روحی و سلامت جسمی لازم است. ولی پیدا کردن یک داروی ضد استرس که در هر شرایطی برای شما مناسب باشد، آسان نیست.

ما همه استرس را به طور منظم تجربه می کنیم، نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های بزرگ متفاوت باشد. زمانی که استرس بیش از حد فشرده، مزمن و مدیریت نشده باشد، می تواند بر سلامت و حال خوب ما تاثیر بگذارد به همین دلیل است که در احیای آرامش درونی و سلامت جسمی، رهایی استرس ضروری است. برای شما دوره هایی چون مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، رهایی از ترس و تفکر عقلانی را تهبه کرده ایم تا با کمک این دوره ها بتوانید آرامش خود را افزایش دهید کافیست کلیک کنید.

علائم استرس :

استرس با از بین رفتن خطر بعد از مدت کوتاهی از بین می ‌رود و در صورتی که علائم استرس از بین نرود به عنوان اختلال اضطرابی ادامه پیدا می‌کند. نشانه‌ هایی که فرد در هنگام استرس و اضطراب نشان می ‌دهد، قابل تفکیک نیست. حمله پانیک، اضطراب اجتماعی، ترس‌های موقعیتی و وسواس از جمله اختلالات اضطرابی هستند که با استرس متفاوت می ‌باشند.

  • برانگیختگی و آشفتگی مداوم
  • احساس بیقراری
  • نگرانی مفرط
  • دشواری تمرکز
  • خستگی
  • سفت ‌شدن عضلات
  • وحشت ‌زدگی
  • ترس ‌های نا معقول

کاهش استرس

راه کار های عملی برای کم شدن استرس و اضطراب :

  1. خودآموزی به شما این امکان را می دهد که فیزیولوژی خود را با ذهنتان تغییر دهید و واکنش استرس را به راحتی معکوس کنید.یاد بگیرید که چگونه می توان با استرس مبارزه کرد و این یک ابزار عالی برای مبارزه با استرس خواهد بود.
  2. نوشتن می تواند به روش های مختلفی استفاده شود، که همه آن ها می توانند استرس را کاهش دهند.از آنجا که نوشتن توسط تحقیقات انجام شده فواید سلامتی متعددی علاوه بر امدادرسانی استرس نیز دارد، پس این مسکن استرس به شدت توصیه می شود.
  3. ورزش باعث کاهش هورمون‌های استرس‌ بدن مثل کورتیزول (Cortisol) می‌شود. ورزش همچنین به تولید هورمون اندورفین (Endorphin) کمک می‌کند. اندورفین نوعی ماده شیمیایی در بدن است که باعث بهبود روحیه می‌شود و مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.
  4. یکی از راههای کاهش استرس این است که همواره سعی کنید با یکی از دوستان خود درباره مشکلات، موانع و راه هایی که برای رفع آنها وجود دارد، مشورت کنید. به یاد داشته باشید که اوضاع را برای خود پیچیده نکنید زیرا این کار تنها سبب افزایش فشار روانی شما خواهد شد.
  5. عمل فیزیکی خندیدن، تنش را آزاد می کند و تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی ایجاد می کند. پیدا کردن راه هایی برای خنده بیشتر در روز شما می تواند یک مسیر موثر برای کاهش استرس باشد.
  6. گوش دادن به موسیقی می ‌تواند تاثیرات ضد استرسی زیادی در بدن داشته باشد. موسیقی آرام و ملایم می‌تواند با ترغیب کردن مغز به آرامش، به کاهش فشار خون کمک کند و به همان اندازه تپش قلب و هورمون‌های استرس را کاهش دهد. برخی از موسیقی‌ های کلاسیک و فولک می‌تواند مشخصا آرامش‌بخش باشد اما گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان به هر سبک و ژانری که باشد نیز می ‌تواند موثر باشد.

روش های خانگی برای درمان استرس :

به یک مسافرت کوتاه بروید:

بسیاری از روزهای تعطیل توسط افرادی که فکر می کنند زمان یا پول سفر بزرگ تر را ندارند، بی استفاده می گذرد. خوشبختانه، تعطیلاتی کوتاه می تواند لذت بخش باشد.

حیوان خانگی تان را بیرون ببرید :

بیرون رفتن در نور خورشید (یا بارانی) با سگتان می تواند هم ورزش باشد و هم زمان برقراری اتصالی که شایستگی آن را دارید و می توانید استرس خود را در این فرآیند کاهش دهید.

با موسیقی مورد علاقه خود برقصید:

اگر از خواندن به همراه موسیقی خوشتان می آید، بهتر است این را هم انجام دهید.

روی خوش بینی خود کار کنید:

افراد خوش بین تمایل دارند زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند، که احتمالا به این معنی است که آن ها استرس کمتری دارند. خوشبختانه، شما می توانید تمایل خود نسبت به خوش بینی و توجه به چیزهای خوب در زندگی را بیشتر کنید.

نقاشی بکشید:

لذت بردن از خلاقیتتان می تواند یک روش عالی برای تسکین استرس باشد و این فقط یک فعالیت برای هنرمندان نیست. ثابت شده است که نقاشی و رنگ کردن می تواند به طور موثری استرس را کاهش دهد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *