آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تربیت فرزندان موفق

تربیت فرزندان موفق در جامعه – چگونه فرزندان موفقی داشته باشیم؟

تربیت فرزندان موفق از مهمترین دغدغه‌ های والدین است. کدام پدر و مادری هست که دلش نخواهد فرزندش آینده‌ای سرشار از موفقیت و خوشبختی داشته باشد؟ موفقیت فرزندان با اصول تربیتی والدین رابطه‌ ای مستقیم دارد. همه افراد دوست دارند فرزندانشان فوق‌العاده باشند و هر شخص بسته به شخصیت و اصول خود، راه و روشی را برای تربیت صحیح فرزندانش انتخاب می‌کند. دوره اصول گفتگو ، شیوه برخورد با افراد پرخاشگر می تواند به شما در این خصوص کمک کند.

چند ویژگی والدین موفق عبارتند از:

  • در قوانین و مقررات تربیتی خانواده ثبات دارند
  • سلامتی و نشاط فرزندان برایشان مهم است
  • خودشان درست رفتار می‌کنند و فقط حرف نمی‌زنند
  • به مهرورزی به فرزندان و ارتباط حسی و فیزیکی اهمیت می‌دهند
  • موفق بودن را تمرین می‌کنند و به فرزندان نشان می‌دهند

راه های تربیت فرزندان موفق در جامعه :

به فرزندتان گوش کنید و به زبان او عادت کنید اگر فرزند شما نمی تواند شما را درک کند، نمی تواند از شما چیزی یاد بگیرد ، بر روی پیامی که می خواهید به فرزندتان انتقال دهید تمرکز کنید، و سپس بهترین راهش را انتخاب کنید نه پیچیده ترین راه و یا روش های فنی برای انتقال این پیام.

اجازه ندهید فرزند شما در حالی رشد کند و فکر کند که خوشبختی به پیروزی وابسته است ، اگر فرزند شما اینگونه فکر کند، از خود متنفر خواهد شد و در زمان شکست ناراحت خواهد بود. پس چگونه بسیاری از بچه ها این ایده را دارند که برنده شدن همه چیز است؟ قطعا از طرف پدر و مادرشان. اگر شما در هنگام بازی، توپتان را از دست دهید، زمانی که شکست می خورید سر کودکتان فریاد می زنید، در این صورت به او یاد می دهید که برنده شدن از همه چیز مهم تر است. بعضی از والدین معتقدند که این اشتباه است.

تربیت فرزندان موفق

ویژگی والدین موفق و روش آنها در تربیت فرزندان :

  1. پند و اندرزهای خود را ابتدا، خود تمرین می کنند
  2. استقامت و پایداری دارند
  3. درباره ارتباطات فیزیکی بسیار آگاه و محتاط هستند
  4. تهاجمی نیستند ، اهل منطق و متقاعد هستند
  5. به فرزندانشان اهمیت خواب کافی را می آموزند
  6. گوش می دهند پس گوش دهید ، گوش دهید
  7. به فرزندانشان اهمیت خواب کافی را می آموزند

اعتماد به نفس کودک شما تحت تأثیر کیفیت اوقاتی است که شما با او صرف می کنید، نه مقدار و زیادی این زمان! در زندگی های بسیار شلوغ این زمانه اکثر ما در فکر کارهای بعدی یا عقب افتاده و مشغله های روزمره هستیم و در حالیکه فرزندمان با ما صحبت می کند صد درصد حواسمان متوجه او نیست. اکثرا وانمود می کنیم که گوش می دهیم! خیلی اوقات هم تلاش فرزندان را که سعی می کنند با ما ارتباط برقرار کنند نادیده می گیریم. اگر اوقات مفیدی را هر روزه به کودک اختصاص ندهیم (اوقاتی که فقط متوجه او باشیم) کم کم ناهنجاری های رفتاری در او بروز خواهد کرد. از نظر کودک، اگر به او عکس العمل (حتی) منفی نشان دهیم بهتر از آن است که به او بی توجهی کنیم.

مهم است که به درستی احساسات کودک را درک کنیم و این گونه مسئله را نبینیم که آیا احساسات او درست هستند یا غلط. وقتی کودک می گوید: “مامان، تو هیچ وقت به من توجه نداری” (در حالی که شما تازه با او بازی کرده اید) او فقط احساسش را بیان کرده. در این موقع بهتر است به احساسش ارزش دهید و بگویید: ” بله، احساس می کنم خیلی وقت است که با هم بازی نکرده ایم”.

در دوره والدین موثر فرزندان موفق چه می آموزیم:

در دوره والدین موثر، فرزندان موفق الگوهای رفتاری والدینی که به شکل موثر با فرزندانشان رفتار می کنند را یاد می گیریم. اینکه آنها چه رفتارهایی دارند، چه عادتهایی دارند، نقاط ضعف را چگونه مدیریت می کنند.

با یادگیری مهارتهای فرزندپروری و سبک های فرزندپروری شما می توانید موثرتر، با فرزندتان مخصوصا فرزند نوجوانتان برخورد کنید، رابطه برقرار کنید، تا جاذبه های ارتباطی شما و فرزندتان آنقدر بالا باشد که جاذبه های محیط اجتماع و گروه همسن نتواند او را به شکل نامطلوبی تغییر دهد، بلکه در آن محیط ها بتواند نقش یک رهبر اثرگذار را داشته باشد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *