آموزش‌ مهارت‌های زندگی

روانشناسی چیست ؟ ضرورت مراجعه به روانشناس

روانشناسی چیست ؟ درواقع روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسان ها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت  رفتارها می‌پردازد. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش می‌آید. روانشناسی در واقع علم مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان است.

روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرآیندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد. این رشته رشته کاربردی است که تمام جنبه‌های زندگی انسان را در بر می‌گیرد و به علت پیچیده تر شدن زندگی انسان هم نیاز به حضور این رشته بسیار محسوس شده است.

روانشناسی چیست

روانشناسی چیست؟

از یک سو رفتارهای انسان متفاوت است و از طرف دیگر این رفتارها در سنین مختلف و در زمان های مختلف به صورت متفاوتی نمایان میشود و برای شناخت انسان ها در سنین و زمانهای مختلف، نیازمند آگاهی از روان آن ها ست. روانشناسی معادل واژه انگلیسی Psychology می باشد و از دو کلمه روان و شناس تشکیل شده است. کلمه روان اشاره به بعد روحی انسان دارد و شناس به مطالعه و شناخت روان اشاره دارد.

تسط به زبان بدن یا Body language یکی از بهترین راهکارها در روانشناسی است. به این معنی که از حرکات و رفتار فرد می توان فهمید چه در ذهن شخص می گذرد. همچنین تسلط به مهارت های ارتباطی تاثیر بسیار بالایی در کسب و جذب نظرات مثبت نسبت به خود دارد. با دانستن مهارت های ارتباطی بواسطه علم روانشناسی می توانیم در یک موقعیت و جایگاه مناسب قرار بگیریم.

انواع روانشناسی :

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی مشاوره
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی خانوادگی
  • روانشناسی تحصیلی
  • روانشناسی شخصیت
  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی آنلاین (برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.)

ضرورت مراجعه به روانشناس :

بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم. در ادامه به چند مشکل رایج در روانشناسی می پردازیم.

استرس و اضطراب در روانشناسی چیست:

خیلی از مردم در مراحل مختلفی از زندگی خود استرس و اضطراب را تجربه کرده ‌اند. در واقع اضطراب واکنشی بسیار عادی نسبت به رویدادهای استرس‌ زای زندگی مانند تغییر محل زندگی، تغییر شغل یا مشکلات مالی می باشد. برای کاهش استرس و اضطراب خود کاری کرده اید ؟ ما به شما دوره مدیریت اضطراب و مدیریت استرس را توصیه می کنیم.

افسردگی در روانشناسی چیست:

افسردگی مانند حس های دیگری چون استرس علائمی دارد که براساس داشتن یا نداشتن آن علائم مشخص می شود فرد به افسردگی دچار شده یا خیر یکی از علائم افسردگی احساس ناراحتی و غم است.

مسائل و مشکلات خانوادگی :

خانواده ها امروزه با مسائل و مشکلات ناخوشایندی مواجه می شوند درحالی که خیلی اوقات برای آن آماده نیستند. تسلط رسانه ها و ورود بی نظیر از امواج مختلف به فضای خانواده و ذهن کودکان به گونه ای است که سلامت ذهنی و حتی فیزیکی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حل مسائل خانوادگی، مقاله چگونه با مشکلات خانوادگی کنار بیاییم را مطالعه کنید به این منظور برروی لینک کلیک کنید.

اختلالات وسواسی در روانشناسی چیست:

در اختلال وسواس، فکری استرس ‌زا، ناخوشایند و بی ‌ربط دائم سراغ فرد می‌آید و فرد درنتیجه‌ رنج ناشی از این فکر و عدم توانایی در بیان این رنج، احساس نیاز می‌کند که یک رفتار خاص را دائماً تکرار کند. افکار استرس‌زا، ناخواسته و بی‌ربط که مداوم به ذهن خطور می‌نماید را «وسواس فکری» و زمانی که فرد احساس نیاز می‌کند تا یک رفتار خاص را مداوم تکرار نماید «وسواس عملی» می ‌گویند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *