آموزش‌ مهارت‌های زندگی

چگونه با مشکلات برخورد کنیم

روش برخورد با مشکلات – چگونه با مشکلات برخورد کنیم

روش برخورد با مشکلات برای هر فردی متفاوت است اینکه بدانیم چگونه با مشکلات برخورد کنیم مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین و ممارست دارد. در طول مدت زندگی، تغییرات جزو اجتناب ناپذیر آن محسوب می شوند. این شمایید که باید با آنها کنار بیایید. همه ما در طول مدت زندگیمان کم و بیش با چالش های متفاوتی روبرو می شویم. اغلب افراد در مقابله با مشکلات زندگی سردرگم می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند یا دچار استرس و اضطراب می شویم. راهی برای شما داریم تا بتوانید اضطراب خود را مدیریت کنید. با کلیک برروی لینک مدیریت اضطراب و مدیریت استرس می توانید از این دوره های ارزشمند استفاده کنید.

گاهی بهترین کاری که از دست ‌مان بر می ‌آید این است که هیچ کاری نکنیم. گاهی بهترین کار این است که یک تلفن بزنیم. هنگام مشکلات، تمرکز بر بهترین کاری که از دست‌ تان ساخته است به شما کمک می‌کند تا متمرکز بمانید و اعصاب ‌تان آرام شود. به علاوه این کار اعتماد به نفس ‌تان را بالا می ‌برد و به شما این حس را القا می‌کند که از پس این مشکل برمی ‌آیید. پیشرفت، پیشرفت است؛ هر چند کوچک باشد و پیشرفت در حل یک مشکل، خود باوری شما را بالا می‌برد.

مشکلات یعنی چه و چه انواعی دارد؟

هرچیز دشوار و سختی که در اثر شرایطی خاص به وجود می آید و گاها از حل آن عاجز می شویم را مشکل می گویند. مشکلات به طور کلی دو دسته هستند : بعضی مشکلات طبیعی و از فطرت می ایند مانند مرگ و بعضی دیگر مشکلاتی که خدا برای توانا ساختن انسان قرار داده است. بعضی از این مشکلات انسان را از نظر جسمانی محکم می‏سازد و بعضی‏ ها از نظر معنوی و البته همه آدم ها می توانند این نوع از مشکلات را با راه حل های مناسب برطرف کنند.

روش برخورد با مشکلات

روش برخورد با مشکلات عبارتند از :

  • شناسایی مشکل
  • واکنش نشان ندادن بیش از حد
  • پذیرش تغییرات
  • همدلی داشتن
  • پذیرفتن واقعیت زمان حال
  • سبک زندگیتان را با دیگران مقایسه نکنید
  • داشتن اراده

پیش از برخورد با مشکلات، مواظب خودتان باشید :

مدارک علمی زیادی هستند که نشان می‌دهند استرس تأثیر ویرانگری بر سلامتی فیزیکی ما دارد. همچنین مدارک زیادی هست که اثبات می‌کند سلامت فیزیکی بر سلامت ذهنی تأثیر مستقیم دارد. وقتی با یک چالش رو به ‌رو می‌شویم کارهایی که معمولا انجام می‌دهیم اینها هستند: کمتر می‌خوابیم، کمتر می‌خوریم و فعالیت فیزیکی ‌مان کم می‌شود. چالش ‌های کمرشکن دوست دارند ما را کاملا از پا در بیاورند. نگذارید این کار را بکنند.

قربانی کردن سلامتی فیزیکی خودتان باعث نمی‌شود مشکل شما دمش را روی کولش بگذارد و برود. در واقع این حقیقت که شما تبدیل به یک انسان درهم شکسته شده ‌اید، شاید اوضاع را بدتر کند. خواب طبیعی ‌تان را حفظ کنید. غذاهای سالم بخورید. به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. حفظ سلامت جسمی‌تان کلید حفظ سلامت ذهنی و رسیدن به یک حالت پایدار احساسی است.

اراده و صبر در برخورد با مشکلات زندگی چه کمکی به ما می کند؟

برای مقابله با مشکلات لازم است که اراده محکم باشد. کسانی که عزم و اراده ‏شان سست است، از سختی ‏ها فرار می‏کنند ولی کسانی که عزم‏شان محکم است، مشکلات از آنها فرار می‏کند. کسی که اراده‏اش قوی باشد، شداید و گرفتاری‏ها را به فرصت‏ها تبدیل می‏کند و آنها را پله‏ای برای پیشرفت قرار می‏دهد. انسان بعد از شناسایی مشکل و شناسایی راه حل، باید با استقامت آن راهکار را اجرا کند وقتی ما زندگی انسان‏های بزرگ را می‏خوانیم می‏بینیم که آنها در نتیجه همین صبر و استقامت بر قله عظمت رسیدند.

مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران چه نقشی در روش برخورد با مشکلات دارد؟

یکی از کارهای مشکلی که پیش رو دارید، مقایسه نکردن خودتان با دیگران است. ولی هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، از زندگی بیشتر نا امید خواهید شد. افراد زیادی هستند که از شما موفق تر بوده اند و کارهای بهتری در زندگی شان انجام داده اند. ولی این شمایید که داستان زندگی و موفقیت خودتان را رقم می زنید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *