آموزش‌ مهارت‌های زندگی

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس – بالا بردن اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس به ما کمک می کند تا درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می ‌ریزد، می ‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات ‌تان قوی باشید. بزرگ ‌ترین و موفق ‌ترین آدم‌ هایی که می ‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. بالا بردن اعتماد به نفس در همه شرایط حساس زندگی به کمکتان می آید. کافیست بخواهید و تمرین کنید. دورهایی مانند عزت نفس، رهایی از ترس و هوش هیجانی به شما در این خصوص کمک میکند.

اعتماد به نفس چیست؟

اول از همه و قبل از شمردن راه های افزایش اعتماد به نفس ، لازم است که تعریف درستی از آن داشته باشیم. تعاریف زیادی برای اعتماد به نفس ارائه کرده اند اما تعریف ما این است: داشتن باورهای ذهنی درست نسبت به توانایی و مهارت های خودمان. یعنی باور کنیم که ما توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام کاری را داریم. ممکن است فردی هنگام رانندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اما همان شخص وقتی می‌خواهد در جمع صحبتی بکند، دچار استرس و اضطراب می‌شود. پس امکان دارد که در زمینه ای دچار اعتماد به نفس بالایی باشیم و در زمینه ای دیگر دقیقا برعکس آن باشیم.

افزایش اعتماد به نفس در خانم ها :

با اینکه بسیاری از خانم ها از چهره زیبا و توانایی های بارز و بالایی برخوردارند اما باز هم عدم داشتن اعتماد به نفس آن ها را درگیر مسائلی کرده است که برایشان بسیار آزار دهنده است و مانع پیشرفتشان شده است. قرار نیست کارهای پیچیده و سختی برای بالا بردن اعتماد به نفس انجام شود کافیست راه های ساده بدست آوردن آن را برای تقویت خود بکار برید تا فردی موفق و مفید در جامعه و زندگی شخصی خود باشید.

افزایش اعتماد به نفس

راه های بالا بردن اعتماد به نفس در خانم ها:

در مرتب و تمیز بودن کیف پولتان دقت کنید : حتما زمان مشخصی را برای تمیز کردن کیف پول خود صرف کنید کرت ویزیت،رسیدها و کاغذهای به درد نخور را از کیف خارج کرده و دور بیندازید چرا که مدیریت همین کارهای جزئی باعث می شود که شما با اعتماد بالا احساس خوشایندی جهت کنترل زندگی خود داشته باشید.
به پوست رنگ پریده خود رنگ بدهید: با کرم های برنزه رنگ و ظاهر سالم تری به پوست رنگ پریده خود بدهید (به این نکته توجه کنید که برنزه کردن کامل و واقعی خود عامل به خطر انداختن سلامتی است).مالیدن کرم مرطوب کننده و چند قطره کرم برنزه پوستتان را رنگی و بهتر می کند.
برای انجام یک کار جدید اول نقشه ای طراحی کنید و بعد آن را دنبال نمایید : این راهی که در این بخش معرفی شد یکی از موثرترین و مهم ترین روش هایی است که منجر به اعتماد به نفس بالا می شود چراکه وقتی تصمیم به انجام کاری میگیرید و با عقب کشیدنش آن را پیش می برید و به نوعی خود را برای خودتان اثبات می کنید نهایت اعتماد به نفس در وجودتان رخ می دهد.

راه های افزایش اعتماد به نفس :

  •  الگوهای فکری را که باعث می‌شوند به خودتان شک کنید یا بیش از حد به خودتان سخت بگیرید پیدا کنید. حالا تصور کنید دوست صمیمیتان دقیقا چنین مسیری را رفته و اکنون پا پس کشیده است. به وی چه خواهید گفت؟
  • اگر مجرد هستید،‌ دختر یا پسر مورد علاقه‌تان را به بیرون دعوت کنید.
  • همیشه باید ذهنتان را تغذیه کنید، پس فهرستی تهیه کیند از ۲۰ چیزی که ذهنتان را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد و حتما از آنها در زندگیتان استفاده کنید.
  • از بازی کردن چند نقش مختلف و قرار دادن خودتان در موقعیتی‌هایی که فکر می‌کنید دیگران از شما انتظار دارند، دست بردارید.
  • سعی کنید هر بار که به خودتان می‌گویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ی کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید، جلوی این افکار را بگیرید.
  • از تصمیم‌های بدون اراده اجتناب کنید. بر اساس آنچه واقعا برایتان اهمیت دارد، تصمیمات سنجیده بگیرید.
  •  باید با اعتماد به نفس بالا رفتار کنید سعی کنید با تمرین و ممارست راست ایستادن را تمرین کنید برای راست ایستادن سعی داشته باشید ناف خود را به طرف ستون فقراتتان عقب بکشید و شانه ها را به سمت عقب کشیده و سینه را به طرف جلو بیاورید.

درصورتی که در حال زندگی کنید و تمام انرژی خویش را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد گردید. به دلیل آن که فردای شما محصول عملکرد درست امروز شما است. درصورتی که عمر خویش را در حسرت روز قبل با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا هم میباشد.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *