آموزش‌ مهارت‌های زندگی

می خواهم موفق شوم

می خواهم موفق شوم – رسیدن به موفقیت

همه آدم ها حداقل یک بار این جمله که می خواهم موفق شوم را به خودشان گفته اند باید بدانید که لازمه رسیدن به موفقیت در درجه اول خود باوری است. تنها موردی که در موفقیت افراد اثر شگرفی دارد پشتکار آنهاست. افراد موفق بارها و بارها شکست خورده و با تجربه بیشتری کار را از نو شروع می کنند.  ما به شما دوره هایی چون مدیریت استرس و مدیریت اضطراب و تجسم خلاق را در این خصوص پیشنهاد می کنیم.

در اولین قدم، از خود بپرسید من از زندگیم چی می خوام؟؟

بسیاری از ما نمی دانیم بطور دقیق از زندگیمان چه می خواهیم؟ شاید در پاسخ به سوال بالا بگویید من: خونه،ماشین پول ،مسافرت،همسر خوب و… می خواهم اما در حقیقت ما بدنبال ارزش های حقیقی تری هستیم مثلا اکثر این خواسته ها برای رسیدن به آرامش و امنیت و شادی است، برای هرکس این خواسته ها یک جور بدست می آید. مثلا عده ای از مسافرت با هواپیما لذت میبرند و عده ای از مسافرت با ماشین شخصی برای بعضی ها حس خوب یعنی رفتن به اماکن مذهبی و برای بعضی اماکن تاریخی.

اولین قدم ما این است که خودمان را بشناسیم و خواسته های درونی خودمان را کشف کنیم که ما از چه کاری خوشمان می آید؟ کسانی که انتخاب هایشان بر اساس ایده آل های خودشان یا جامعه شکل میگیرد بعد از طی مسیر زیاد و رسیدن به خواسته هایشان احساس می کنند به آن چیزی که می خواهند نرسیدن و لذتی که باید ببرند را نمیبرند و متاسفانه این افراد طعم حقیقی لذت را نمی چشند.

می خواهم موفق شوم

داشتن باور مناسب :

باور همان پی و لازمه یک شخصیت موفق می باشد که در قدم اول شخص را برای خود ارزشمند و توانمند نشان می دهد. فرد هرچقدر خود را ارزشمند بشناسد به یادگیری خود هم بیشتر بها می دهد. استقامت و استحکام باور تعیین کننده کوچک یا بزرگی ساختمان است. باور هر انسانی براساس عزت نفس، مهارت ها، اعتماد به نفس و … ساخته می شود.

مثبت فکر کردن در رسیدن به موفقیت خیلی موثر است :

سعی کنید افکارتان را با واژه ‌هایی بیان کنید که باعث می‌شوند احساس قدرت و شادی داشته باشید و حس کنید زندگی ‌تان تحت کنترل خودتان است. سعی کنید به جای واژه‌ هایی که به شما احساس شکست یا بی‌ کفایتی می ‌دهند، روی واژه‌ های مثبت تمرکز کنید.

چند کاری که همیشه افراد موفق انجام می شوند:

  • صبح زود بیدار شوید
  • دورنمایی از روزتان داشته باشید
  • در وضعیت روحی درست قرار بگیرید
  • صبحانه‌ سالم بخورید
  • آماده شوید
  • از جایتان تکان بخورید
  • محرکی برای ادامه‌ حرکت پیدا کنید
  • منبع الهام پیدا کنید

اگر به خودتان گفته اید : می خواهم موفق شوم پس باید به خودتان اعتماد کنید

اکثر اوقات زمانی که احساس ناامیدی و ناراحتی می‌کنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده ‌ایم به خودمان اعتماد کنیم، تنها روی مسائل منفی و اشتباهاتی که مرتکب شده‌ ایم تمرکز می‌کنیم. حتی اگر بعضی کارها را خراب کرده‌اید، برای کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده ‌اید به خودتان اعتماد کنید.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید :

باید اهداف ‌تان را، کوتاه‌ مدت یا بلند مدت، بنویسید. صرف چند دقیقه برای مرور این چشم‌ انداز شما را در مسیر درست قرار می‌دهد. با مرور هرروزه‌ی اهداف بلند مدت ‌تان، همیشه به آنها فکر خواهید کرد. اگر هر روز به آنها فکر کنید و روزتان را در جهت رسیدن به آنها سپری کنید، اهداف‌تان محقق خواهند شد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *