آموزش‌ مهارت‌های زندگی

پاکسازی ذهن از افکار منفی

پاکسازی ذهن از افکار منفی

پاکسازی ذهن از افکار منفی وقتی که ذهن شما پر شده از تفکرات منفی، می تواند کار سختی باشد اما غیر ممکن نیست، به همین خاطر دست از تلاش و اراده برای از بین بردن افکار منفی برندارید. تفکر منفی می تواند به یک عادت خطرناک تبدیل شود. افکار در ذهن فرو می روند و در آنجا باقی می مانند تا زمانی که برای خلاص شدن از آنها اقدام کنید.

وقتی شروع به فکر کردن منفی می کنید، تلاش برای انجام این افکار در ذهن شما وسوسه انگیز است. سعی کنید آنها را ناپدید کنید و برای همیشه بیرون کنید. اما این رویکرد غالبا نتیجه معکوس دارد. برای خلاص شدن از افکار منفی، باید روش دیگری را امتحان کنید، چیزی که به شما کمک می کند ذهن خود را یک بار و برای همیشه پاک کنید. دوره هایی از جمله مدیریت اضطراب، مدیریت استرس و رهایی از ترس برای شما به صورت غیر حضوری قرار داده ایم تا با کمک این دوره های بتوانید از افکار بد و منفی خلاصی پیدا کنید.

پاکسازی ذهن از افکار منفی

راه های پاکسازی ذهن از افکار منفی :

زبان بدن خود را تغییر دهید:

لحظه ای وقت بگذارید و زبان بدن خود را مشاهده کنید. آیا قوز کرده اید یا حالت بسته ای دارید؟ اخم میکنید؟ در این صورت ، احتمال اینکه فکر منفی داشته باشید بیشتر است. زبان نامناسب بدن می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و منجر به عدم اعتماد به نفس شود. در آن حالت عاطفی ، طبیعی است که شروع به داشتن افکار بد کنید.

برای احساس امنیت باید حالت خود را باز کرده و لبخند بیشتری بزنید. زبان بدن خود را اصلاح کنید و احساس بهتری خواهید داشت. این می تواند فقط همان چیزی باشد که شما برای پاک کردن این افکار منفی نیاز دارید. برای پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم کافیست کلیک کنید.

در مورد موضوع و مشکل خود صحبت کنید:

گاهی اوقات تفکر منفی به سراغتان می آید زیرا مشکلات یا احساساتی وجود دارد که شما به برقراری ارتباط نیاز دارید تا درخصوص این مشکل صحبت کنید. اگر موردی وجود دارد که باید درباره آن صحبت شود ، باید آن را انجام دهید. قرار دادن افکار در قالب کلمات باعث شکل دهی و قابل مشاهده بودن آنها می شود و این به شما کمک می کند تا بتوانید به طور موثرتری با آنها کنار بیایید.

هر آنچه در زندگی شما ارزشمند است را لیست کنید:

آیا همه خوبی های اطراف خود را فراموش کرده اید؟ بعضی اوقات در کارهای روزمره، تمرکز خود را برروی چیزهای منطقی و خوبی که در زندگی ما وجود دارد، از دست می دهیم. شما باید ذهن خود را آموزش دهید تا برگردد و به تمام چیزهای خوبی که در اطراف شما اتفاق می افتد تمرکز کند. هر یک از مواردی را که باید قدردان آنها باشید، مهم نیست چقدر کوچک به نظر برسند باید به آنها توجه کنید و برروی موارد مثبت و ارزشمند زندگیتان تمرکز کنید.

سعی کنید ذهن خود را خالی کنید:

وقتی ذهن شما با سرعت زیادی در حال فکر های منفی است، حفظ آرامش دشوار است. از این طریق کنترل افکار به ویژه افکار منفی پیچیده تر است. یک دقیقه آرامش اغلب کافی می باشد و مراقبه می تواند بسیار در این زمینه مفید باشد. بدانید وقتی ذهن خالی شد می توانید آن را با فکرهای مثبت تری پر کنید.

با نظر مثبت به مشکلات نگاه کنید:

بعضی اوقات تفکر منفی نتیجه یک نظر بد است. به نظری که قبل از اتفاقات دارید، توجه داشته باشید. برای مثال شما ممکن است فکر کنید “من دوران سختی را پشت سر می گذارم و مشکلاتی دارم” یا “من فکر می کنم با برخی از چالش ها روبرو هستم ، اما برای یافتن راه حل مناسب تلاش می کنم.”

اصولا شما همین حرف را می زنید ، با این تفاوت که شکل دوم نظر مثبت تری دارد. غالبا این تغییر کوچک طرز نگاه به مسائل، می تواند تفاوت زیادی در الگوهای تفکر شما ایجاد کند.

دور شدن از محیط های منفی:

این تصور ممکن است برای خیلی از افراد وجود داشته باشد که تفکرات از ذهن نشات می گیرند درحالی که بعضی اوقات افکار ما محصول محیط ماست. برای مثال اگر اطراف شما با افراد منفی محاصره شده باشد ، احتمالا فکر منفی نیز خواهید داشت. دور شدن از این محیط منفی می تواند کمک قابل توجهی کند. کمی پیاده روی در محیط هایی مانند پارک و … فضایی آرام را برای شما فراهم می کند. برای رهایی از احساسات منفی کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *