آموزش‌ مهارت‌های زندگی

پشیمانی بعد از طلاق

پشیمانی بعد از طلاق و بررسی دلایل آن

بعد از طلاق احساس افراد متفاوت است بعضی از افراد بعد از طلاق دچار احساس پشیمانی می شوند. درواقع برخی اشتباهات بعد از طلاق و جدایی وجود دارد که مردان و زنان نسبت به آن احساس پشیمانی کرده و آرزو می‌کنند ای کاش در ازدواج به‌طور متفاوتی عمل می‌کردند. تشخیص مشکلات و یافتن راه حل وقتی‌که در یک رابطه شکست‌خورده قرار دارید، کاری دشوار است. اما به مرور بعد از طلاق و فاصله گرفتن زن و شوهر از هم، حقایق آشکار می‌شود.

توجه : کاربر گرامی برای رهایی از پشیمانی بعد از طلاق کافیست از دوره هایی چون مدیریت اضطراب، مدیریت استرس، عزت نفس، جذابیت در رابطه و حل اختلافات زناشویی استفاده کنید.

زنان مطلقه نسبت به مردان شرایط سخت تری دارند

طبق بررسی ‌های موجود چنین به نظر می‌رسد که افزایش طلاق در مجموع برای زنان سنگین‌تر است و به همین دلیل پذیرش جدایی و شرایطی که پس از ان پیش می‌آید برای زنان دشوار‌تر می‌شود. به اعتقاد جامعه‌شناسان زنان مطلقه نسبت به مردان مطلقه به دلایل فرهنگی شرایط سخت تری دارند و با مشکلات عدیده‌ای مانند ترس و تنهایی، افسردگی، مشکلات ناشی از حضانت فرزندان، مشکلات مالی و مهم‌تر از همه برچسب مطلقه از سوی جامعه و نگاه دست دومی مواجه هستند.
در حالی که ۹۰ درصد از مردان پس از طلاق مجددا ازدواج می‌کنند ۹۰ درصد زنان پس از طلاق، مجرد می مانند. از سوی دیگر کاهش آمار‌های ازدواج نیز نشان می‌دهد آمار دختران مجرد سه برابر پسران مجرد است و همین مسئله موضوع طلاق را برای زنان حساستر کرده است.
پشیمانی بعد از طلاق

علت پشیمانی بعد از طلاق :

  • نگاه بد جامعه به فرد مطلقه به خصوص زنان مطلقه
  • اثر جدایی والدین بر روی فرزندان
  • اثر طلاق بر رابطه بعدی
  • تغییر نظر به مرور زمان
  • تاثیر طلاق بر روی وضعیت اقتصادی

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل پشیمانی بعد از طلاق، احساس دلتنگی است. زنان و مردان به دلایل متعددی دچار دلتنگی بعد از طلاق می‌شوند. علاقه به همسر سابق، مرور خاطرات گذشته و… از دلایل دلتنگی است. اگر هنوز نتوانسته‌ اید همسر سابق خود را فراموش کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از یک روانشناس، مشکلات خود در زندگی سابق را ریشه یابی و برطرف کرده و سپس برای ازدواج مجدد اقدام کنید.

دیگر علل حس پشیمانی پس از طلاق عبارتند از:

  • ترس از تاثیرات منفی آن بر فرزندان و نگرانی برای روحیه فرزند
  • تنهایی (شما می توانید ترس های خود را با استفاده از دوره رهایی از ترس، از بین ببرید کافیست برروی لینک کلیک کنید.)
  • مشکلات اقتصادی و ترس از هزینه های زندگی بعد از طلاق
  • دلتنگی برای استقلال قبلی
  • عجله در طلاق و عدم دریافت مشاوره
  • ترس از شروع دوباره (شروع از صفر)
  • خبردار شدن از خوشبختی همسر سابق با یک نفر دیگر
  • فراموش کردن سختی های گذشته و پررنگ تر شدن خوشی ها کنار همسر سابق
  • ترس از اثرات طلاق بر ازدواج مجدد

 

باید بدانید بخشی از این پشیمانی بعد از طلاق، طبیعی است :

شرایط طلاق هرچه که باشد، مواقعی پیش می ‌آید که از قرار دادن خود و دیگران در این موقعیت زجرآور پشیمان می‌شوید. حتی اگر شما مقصر اصلی طلاق نباشید، باز هم خودتان را با پرسیدن سوال ‌های بی‌پایان آزار می‌دهید، از خودتان می‌پرسید که “آیا برای نجات زندگیمان کوتاهی کرده‌ام؟” و بعد این فکر حسرت ‌بار ذهن‌ تان را اشغال می‌کند که “ای کاش بیشتر تلاش کرده بودم.” البته باید بدانید که پشیمانی بعد از طلاق تاحدی طبیعی و قابل درک است، ازآنجایی که طلاق درد طاقت ‌فرسایی را به افراد بسیاری، شامل خودتان، همسر سابقتان و فرزندانتان، تحمیل می‌کند و چون طلاق وادارتان می‌کند که همه چیز را از صفر شروع کنید، بدیهی است که این حجم از فشار باعث شود از پا دربیابید.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *