آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تعریف اعتماد به نفس یا همان Self-Confidence

تعریف اعتماد به نفس که در لاتین Self-Confidence می باشد؛ شاید در نگاه اول کمی سخت و دشوار به نظر برسد. خیلی از مواقع پیش آمده که از عبارت اعتماد به نفس استفاده می کنیم و درارتباط با بالا یا پایین بودن آن اظهار نظر می کنیم. درواقع در تعریف اعتماد به نفس می توان گفت که وقتی یک نفر به توانمندی های خودش باور و اعتماد داشته باشد.

هیچ کس با اعتماد به نفس بی حد و حصر متولد نمی شود. اگر به نظر می رسد کسی اعتماد به نفس باورنکردنی دارد ، به این دلیل است که او سالها در ساختن آن کار کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می گیرید در آن ایجاد کنید زیرا دنیای چالش برانگیز تجارت و زندگی به طور کلی می تواند باعث از بین رفتن آن شود.

مجموعه دکتر فلاح درخصوص افزایش عزت نفس، مدیریت استرس و مدیریت اضطراب که به شما درخصوص داشتن شخصیتی بااعتماد به نفس کمک میکند، دوره هایی ارائه می دهد تنها کافیست کلیک کنید.

تعریف اعتماد به نفس

راه های افزایش اعتماد به تفس :

به خودتان برسید : به نظر می رسد این یک مورد کاملا واضح است ، اما شگفت آور است که دوش گرفتن و اصلاح می تواند تا چه اندازه در احساس اعتماد به نفس و تصویر از خود تفاوت ایجاد کند.

زیبا لباس بپوشید : نتیجه اولین مورد بالا. اگر لباس زیبایی بپوشید ، احساس خوبی در مورد خود خواهید داشت. احساس موفقیت و ارائه می کنید و برای مقابله با جهان آماده هستید.

مثبت فکر کنید : دور ریختن افکار منفی و به جای آن تفکر مثبت به شما در داشتن اعتماد به نفس بالا کمک شایانی خواهد کرد.

نوشتن افکار به خصوص افکار منفی : شما باید یاد بگیرید که از خود گفتاری ، افکاری که درباره خود دارید و آنچه انجام می دهید آگاه باشید.

وقتی می نشینید قوز نکنید : قوز نکردن را صرفا جهت درست نشستن انجام ندهید چراکه طبق پژوهش های انجام شده در دانشگاه دولتی اوهایو قوز کردن باعث می شود که افکار مثبتی در مورد خودتان نکنید.

خودتان را بشناسید : هنگام رفتن به جنگ ، عاقل ترین ژنرال یاد می گیرد دشمن خود را خیلی خیلی خوب بشناسد. شما نمی توانید دشمن را بدون شناختن او شکست دهید. و وقتی می خواهید بر یک تصویر منفی از خود غلبه کنید و اعتماد به نفس را جایگزین آن کنید ، دشمن شما خودتان هستید. خود را به خوبی بشناسید. شروع به گوش دادن به افکار خود کنید. شروع به نوشتن یک ژورنال در مورد خودتان ، و درباره افکاری که درباره خود دارید و تحلیل اینکه چرا چنین افکار منفی دارید ، کنید. و سپس به چیزهای خوب خودتان ، چیزهایی که می توانید به خوبی انجام دهید ، چیزهایی که دوست دارید فکر کنید.

آرام صحبت کنید : این موضوع ساده به نظر می رسد اما می تواند تفاوت زیادی در نحوه درک دیگران از شما داشته باشد. یک فرد با اقتدار ، آرام صحبت می کند که این موضوع اعتماد به نفس بالا را نشان می دهد. شخصی که احساس کند ارزش شنیدن را ندارد سریع صحبت خواهد کرد ، زیرا نمی خواهد دیگران را منتظر چیزی بماند که شایسته گوش دادن به آن نیست.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *