آموزش‌ مهارت‌های زندگی

ریشه طلاق عاطفی

ریشه طلاق عاطفی و راه حل پیشگیری از آن

دلایل مختلفی می تواند ریشه رسیدن به طلاق عاطفی ببین زوجین باشد. طلاق عاطفی زمانی اتفاق می افتد که همسر و شوهر در جنب هم به بیتوجهی زندگی می کنند ولی تقاضای جدایی رسمی نمی کنند.داشتن اولاد یا چشمانداز منفی اجتماع به طلاق می تواند دلیل عدم طلاق قانونی باشد. برخی از افراد تصور می کنند بعد از ازدواج باید به همه چیزهایی که در رویا و خیالشان دارند، محقق شود لذا این تصور اشتباه بوده و مبنایی برای ایجاد شکاف در زندگی مشترک می شود.

نکته: کاربر گرامی دوره هایی چون طلاق عاطفی ، رابطه بدون خیانت و اصول گفتگو به شما در داشتن رابطه ای صمیمی و محترمانه با همسرتان کمک شایانی خواهد کرد.

طلاق عاطفی

مرحله آغازین طلاق عاطفی :

طلاق عاطفی معمولا از شکایت و گله گذاری زوج ها نسبت به هم شروع می شود، انتظاراتی که به زبان آورده می شود ولی تحقق نمی یابد. در واقع طرفین این رابطه به نیازها و خواسته های دیگری اهمیت نمی دهند طوری که انگار زن و شوهر یکدیگر را می بینند ولی صدای هم را نمی شوند و به وجود یکدیگر تنها عادت کرده اند. مانند کتابی که بارها آن را خوانده اند و دیگر از خواندن آن لذت نمی برند. این مرحله آغازین شروع طلاق عاطفی است.

ریشه طلاق عاطفی

علل رسیدن به طلاق عاطفی :

  • نداشتن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر
  • نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل
  • بی ‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی
  • فاصله سنی خیلی زیاد
  • نداشتن مهارت ‌های زندگی

ازدواج ‌های احساسی و هیجانی که در جامعه کنونی افزایش یافته، از ریشه طلاق عاطفی می باشد؛ به طوری که پسر با مشاهده یک موضوع مورد علاقه در دختر با او ازدواج کرده و به هیچ مسئله دیگری توجه نمی ‌کند.

طلاق عاطفی شکل امروزی و شیک بسوز و بساز قدیم :

شاید بتوان گفت طلاق عاطفی شکل امروزی و شیک بسوز و بساز قدیم است. در طلاق عاطفی هرچند زن و شوهر ممکن است با هم بودن را مانند یک گروه اجتماعی ادامه دهند، اما جاذبه و اعتماد آنها نسبت به یکدیگر از بین رفته است.

ریشه طلاق عاطفی در چیست؟

عدم آموزش مهارت های زندگی به جوانان را به عنوان مهم ترین ریشه فاصله عاطفی بین زن و شوهر می باشد. برخی از افراد نمی  توانند در کنار هم زندگی کنند و لذا طلاق رسمی یا عاطفی صورت می گیرد. در واقع برخی از زوجین زیر یک سقف زندگی می کنند، اما هیچ احساس و جذبه ای برای یکدیگر ندارند. زن و شوهری که دچار طلاق عاطفی هستند به اوج بی تفاوتی نسبت به هم می رسند و بی تفاوتی آخرین مرحله بی احساس بودن انسان است.

زن و مرد مانند دو قطب مثبت و منفی یک باتری هستند، یعنی ویژگی‌های کاملا متفاوت دارند و لذا لازم است زن ویژگی های مردان و مرد ویژگی های زنان را بشناسند تا مشکلات به حداقل برسد.

راه های های پیشگیری از طلاق عاطفی :

  • برداشت  های منفی از یکدیگر را کنار بگذارید و درک متقابل داشته باشید
  •  پیش از بیان دلخوری به همسر، اول کل جریان را روی کاغذ بنویسید. زیرا نوشتن، هم سبب آسودگی شما می شود، هم سهم خودتان از دلخوری آشکار می شود.
  • احترام گذاشتن و وقت صرف کردن برای همسر قبل از تماس فیزیکی اهمیت دارد
  • محبت کردن
  • به اشتباهات خود اشاره کنید و از همسرتان عذرخواهی نمایید
  • توجه به جنبه  های مثبت زندگی
  • استفاده از کلمات تایید آمیز

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *