آموزش‌ مهارت‌های زندگی

طلاق توافقی

طلاق توافقی چست و بررسی مراحل طلاق توافقی

ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق ، طلاق توافقی است که این روزها به دلیل زمان بر نبودن مراحل رسیدگی که برای انجام آن لازم است ، تبدیل به طلاقی رایج شده است. فرآیند طلاق پروسه ای طولانی است که به دلیل تنش‌های بین زوجین و عدم سازش نهایی زن و مرد، جرقه‌های اولیه آن زده می‌شود و تا زمانی که به طلاق عاطفی، دادخواست طلاق، حضور مرتب در دادگاه و جدایی کامل منجر شود، به طول می ‌کشد. طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که طی آن لازم است زوجین برای آخرین بار در تمام مراحل طلاق توافقی و رسیدگی به پرونده با یکدیگر به تفاهم برسند و در دادگاه حضور داشته باشند.

توجه : کاربر گرامی درصورتی که می خواهید رابطه ای سالم و صمیمی داشته باشید و از طلاق خود با همسر جلوگیری کنید، دوره هایی چون طلاق عاطفی، رابطه بدون خیانت ، جذابیت در رابطه و عزت نفس به شما کمک شایانی خواهد کرد. (کافیست برروی لینک دلخواه خود کلیک کنید)

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوج و زوجه (زن و شوهر) بنا به هر دلیلی به این نتیجه و قطعیت می‌رسند که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست و تصمیم به جدایی و طلاق می‌ گیرند و در ارتباط با کلیه مسائل مربوط به زندگی مشترک و دیون و تکالیف آن با یکدیگر به تفاهم و توافق می ‌رسند.

مراحل طلاق توافقی :

ثبت دادخواست طلاق
مشاوره اجباری
مشخص شدن مهریه و جهیزیه
بررسی حضانت، نفقه و ملاقات فرزندان در طلاق توافقی

طلاق توافقی

چگونگی جلوگیری از طلاق و نجات زندگی مشترک :

خونسردی خود را حفظ کنید
رفتار خود را اصلاح کنید
تنها خودتان می توانید به حفظ زندگیتان کمک کنید
به روابط زناشویی اهمیت دهید
صحبت کنید
برای ممانعت از طلاق مصمم باشید
مشکل را مطرح کنید
لجبازی کردن ممنوع
احترام بگذارید
به زندگی زناشوییتان بیش از هرچیزی اهمیت بدهید
از مشکلات دوری کنید

برای جلوگیری از طلاق بالغ باشید :

یک انسان بالغ در هر بحرانی که پیش می ‌آید ابتدا خونسردی خود را حفظ می‌کند و به خودش اجازه می‌دهد وضعیت را ارزیابی کند. پیش از آن که تصمیم به جدایی و طلاق بگیرید، عواملی که منجر به این اتفاق می‌شود را بسنجید.

تغییر کنید :

چطور می‌توانید همسر بهتری باشید؟ در بیشتر مواقع لازم است کمی انعطاف‌پذیر باشید زمانی که خودتان را تغییر می‌دهید و عادت‌ها و تفکرات اشتباهتان را کنار می‌گذارید نتیجه‌اش را در تغییر رفتار همسرتان خواهید دید. گاهی شما تلاش می‌کنید با اجبار همسرتان را تغییر بدهید غافل از اینکه خودتان باید عوض شوید.

برای پیشگیری از طلاق نباید به همسرتان احساس گناه دهید :

اگر با دادن احساس گناه به همسرتان باعث شوید او به زندگی برگردد، مطمئن باشید که پس از بازگشت، دائما این احساس را خواهد داشت: از اینکه با تو زندگی می کنم بیزارم. پس این کار برای جلوگیری از طلاق راه خوبی محسوب نمی شود. برای اینکه خار نشوید، باید کمی احساس غرور داشته باشید.

اخلاق مداری در رابطه:

به طور کلی اخلاق مداری را می توان به دو بخش فردی و جمعی تقسیم کرد. اخلاق مداری در بعد اجتماعی، رعایت اصول اخلاقی در برخورد با دیگران است. از مهم ترین این اصول می توان به مهرورزی و احسان و عدالت اشاره کرد. برای داشتن یک خانواده موفق، داشتن روحیه اخلاق محوری، مدارا و سازگاری ضروری می باشد.

 

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *