آموزش‌ مهارت‌های زندگی

تفکر مثبت

چگونه تفکر مثبت ایجاد کنیم ؟

” قدرت تفکر مثبت ” یک مفهوم مشهور است و گاهی اوقات می تواند کمی کلیشه احساس شود. در این مقاله می خواهیم درخصوص چگونه تفکر مثبت ایجاد کنیم برای شما توضیحات مفصلی بدهیم همچنین باید بدانید که فواید جسمی و ذهنی تفکر مثبت با مطالعات علمی متعدد نشان داده و ثابت شده است. یک ذهنیت مثبت می تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد ، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و حتی احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، افسردگی و سایر اختلالات مرتبط با استرس را کاهش دهد.

توجه : کاربر گرامی برای داشتن تفکر مثبت می توانید از دوره هایی چون رهایی از ترس ، تفکر عقلانی ، مدیریت استرس و مدیریت اضطراب استفاده کنید کافیست برروی لینک هر دوره کلیک کنید.

چگونه تفکر مثبت ایجاد کنیم

چگونه تفکر مثبت ایجاد کنیم ؟

روز را با یک تأیید مثبت شروع کنید:

نحوه شروع صبح صدا را برای بقیه روز تعیین می کند. آیا تا به حال دیر از خواب بیدار شده اید ، وحشت کرده اید و احساس کرده اید که بقیه روز اتفاق خوبی رخ نداده است؟ این احتمالاً به این دلیل است که شما روز خود را با احساسات منفی و یک دید بدبینانه شروع کرده اید و در هر رویداد دیگری که تجربه کرده اید ، نقش دارد. به جای اینکه اجازه دهید این بر شما مسلط شود ، روز خود را با تأییدهای مثبت شروع کنید. با خود در آینه صحبت کنید ، حتی اگر احمقانه باشید ، با جملاتی مانند “امروز روز خوبی خواهد بود” یا “امروز عالی خواهم بود” شگفت زده خواهید شد که روز شما چقدر پیشرفت می کند.

روی چیزهای خوب هرچند کوچک تمرکز کنید:

تقریبا همیشه در طول روز با موانعی روبرو خواهید شد، چیزی به نام یک روز عالی وجود ندارد. به عنوان مثال ، اگر در ترافیک گیر افتاده اید ، به این فکر کنید که چگونه اکنون وقت دارید که به بقیه پادکست های مورد علاقه خود گوش دهید. اگر فروشگاه از غذایی که می خواهید تهیه کنید خارج است ، به هیجان امتحان چیز جدید فکر کنید.

در موقعیت های بد طنز پیدا کنید:

به خودتان اجازه دهید حتی در تاریک ترین یا سخت ترین موقعیت ها شوخ طبعی را تجربه کنید. به خود یادآوری کنید که بعداً این وضعیت باعث ایجاد یک داستان خوب می شود و سعی کنید یک شوخی در مورد آن ایجاد کنید.

شکست ها را به درس تبدیل کنید:

شما کامل نیستید شما در چندین زمینه ، در چندین شغل و با چندین نفر اشتباه خواهید کرد و شکست را تجربه خواهید کرد. به جای تمرکز بر چگونگی شکست خود ، به آنچه قرار است دفعه بعد انجام دهید، فکر کنید، شکست خود را به یک درس تبدیل کنید.

خود گفتاری منفی را به خودگویی مثبت تبدیل کنید:

گفتگوی منفی با خود می تواند به راحتی خزش کند و معمولا متوجه نمی شود. ممکن است فکر کنید من از این نظر خیلی بد هستم یا نباید آن را امتحان می کردم. اما این افکار به احساساتی درونی تبدیل می شوند و ممکن است برداشت شما از خودتان را تقویت کنند بنابراین می بایست پیام های منفی را با پیام های مثبت جایگزین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص  خودگویی منفی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

به زمان حال تمرکز کنید:

من در مورد زمان حال صحبت می کنم، نه امروز و نه این ساعت، فقط این لحظه دقیق. وقتی به تلاش ‌هایتان برای مبارزه با اضطراب فکر می‌کنید، می ‌بینید که بیش از حد در آینده سیر می‌کنید. اینکه تا چه حد نگران چیزهایی می‌شوید که اتفاق نیفتاده و احتمالا هرگز رخ نخواهد داد، دیوانه‌کننده است. زندگی در زمان حال برای برخی از ما نیاز به تمرین دارد.

دوستان ، مربیان و همکاران مثبت پیدا کنید:

وقتی خود را با افراد مثبت محاصره می کنید ، چشم اندازهای مثبت ، داستان های مثبت و تأییدهای مثبت را می شنوید. یافتن افراد مثبت برای پر کردن زندگی شما ممکن است دشوار باشد اما شما باید افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید و اجازه دهید که افراد مثبت برروی زندگیتان تاثیر خوبی بگذارند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *