آموزش‌ مهارت‌های زندگی

دلایل بدبینی زن نسبت به شوهر

دلایل بدبینی زن نسبت به شوهر – راه های رفع بدبینی

در این مقاله به بررسی دلایل بدبینی زن نسبت به شوهر و راه های رفع بدبینی می پردازیم پس با ما همراه باشید. شک و بدبینی از بیماری ها و اختلالاتی است که اگر در بین زوج ها عمیق شود می تواند سبب برهم زدن بهداشت روان و سلامت اعضای خانواده شود. دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه ‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌ و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملا از بین برود.

بدبینی یک بیماری است که در صورت تشدید، به شک و سوء ظن و توهم‌ های آسیب زا منجر می‌شود. بسیاری از جدایی ‌ها، مشکلات شغلی، حتی نزاع ‌ها و درگیری ‌ها به دلیل بها دادن زیاد به بدبینی است.

دلایل بدبینی زن نسبت به شوهر

بدبینی چیست ؟

بدبینی یعنی تمایل به داشتن افکار منفی و منفی فکر کردن. فرد بدبین در بیشتر موارد روی جنبه ‌های منفی هر موضوعی تمرکز می‌کند و همیشه منتظر بدترین ‌ها است. فرد بدبین بیشتر جنبه ‌های تاریک یک اتفاق را می ‌بیند.

از دلایل بدبینی زن نسبت به شوهر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اعتماد نداشتن به همسر
  • تحقیقات نشان می ‌دهد که بدبینی می‌ تواند از ساختارهای ژنتیک ناشی شود و افراد آن را به ارث برده باشند. (استفاده از مشاوره های روانشناسی در این خصوص می تواند به شما کمک کند)
  • ترس از دست دادن
  • پایین بودن اعتماد به نفس
  • پایین بودن عزت نفس

برای بالا بردن عزت نفس کافیست دوره آن را بگذرانید

راه های رفع بدبینی به همسر :

اگر فرد شکاک و بدبینی هستید باید از ذهن خوانی و تفسیر و تعبیر کارهای شوهرتان دست بردارید و دلیل کارهای او را از خودش بپرسید و همیشه به یاد داشته باشید که آدم زنده وکیل و وصی نمی خواهد و خودش می تواند دلیل کارهایش را توضیح دهد. مثلا وقتی دیر به خانه م ی‌آید اینگونه به او بگویید که : من از دیر کردن تو بسیار دلواپس و نگران شدم، و هیچ گاه موضع یک بازپرس را بخود نگیرید زیرا این لحن بدترین تخریب‌گر روابط زناشویی است. مثلا نگویید که چرا دیر کردی و یا … پس به جای رفتار ناشایست با شوهر خود تان باید با او ارتباط عاطفی برقرار کنید. باید حدس زدن و پیش داوری را کنار بگذارید و به جای آن دلیل کارش را از خودش، آن هم با مهربانی بپرسید.

حساسیت های یکدیگر را بشناسید

بی‌شک هریک از ما نسبت به برخی رفتار و عکس‌العمل‌ها حساسیت بسیاری داریم و حتی آنها را نشانه‌ ای بر بی ‌وفایی می‌بینیم. برای اجتناب از شک و تردید، بهتر است حساسیت ‌های یکدیگر را شناسایی کنید و برای اصلاح و یا حذف آنان از خزانه رفتاری و گفتاری خود تمامی تلاش‌تان را به کار گیرید. البته شایان ذکر است که فقط حساسیت ‌ها را بشناسید اما هرگز آنها را به رخ طرف مقابل ‌تان نکشید و یا با دستاویز شدن بر آنها، در جهت تحریک همسرتان گام برندارید.

فاجعه سازی نکنید

از کوچکترین مسائل، بحران و مصیبت درست نکنید. ممکن است بر سر یک مسئله کوچک با یکی از نزدیکانتان به مشکل بربخورید. اینقدر به این موضوع منفی نگاه کردید و آن را بزرگ کردید که به یک بحران غیر قابل حل تبدیل شده است. درباره مشکلاتتان صحبت کنید و به دنبال راه حل باشید. برای داشتن تجربه گفتگوی درست و اصولی با همسرتان کافیست دوره اصول گفتگو را بگذرانید.

برای از بین بردن حس ترس روی خودتان کار کنید و عزت نفس خود را بالا ببرید

در حقیقت پشت رفتارهای کنترل ‌گر و سوء ظن ‌آمیز، ترس از دست‌ دادن وجود دارد. این افراد انگار در وجودشان چیزی را کم دارند و جای چیزی برایشان خالی است و می‌خواهند به نوعی این جای خالی را پر کنند. عزت نفس بالا عاملی محافظت کننده در برابر حس ترس از دست دادن می باشد. اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع به کنترل همسرتان بکنید از ترس اینکه مبادا او روزی نسبت به شما غیر متعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می ‌دهید. برای رهایی از ترس برروی لینک کلیک کنید.

مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشی و افکار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. پس با دوستان و آشنایانی معاشرت کنید که مثبت اندیش هستند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید. همچنین اجازه ندهید افکار منفی بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف کند. وقتی از انجام دادن کاری خوشحال می شوید و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. بنابراین بدون اینکه افکر منفی به ذهن راه دهید برای کسب موفقیت یک سرگرمی جدید یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید.

در نهایت اگر نتوانستید برروی افکار منفی تان غلبه کنید و بدبینی را از خود دور کنید کافیست از مشاوره های روانشناسی استفاده کنید و در خصوص مشکلتان از یک متخصص راهنمایی بگیرید.

برای داشتن رابطه ای صمیمی و باکیفیت بدور از احساس های منفی و بدبینی، استفاده از دوره های روانشناسی زیر را به شما پیشنهاد می دهیم :

دوره حل اختلافات زناشویی

دوره سبک‌ های ارتباطی در خانواده سالم

دوره اصول گفتگو

دوره عزت نفس

دوره اصول تغییر

دوره کنترل خشم

دوره مدیریت اضطراب

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

دکتر ویدا فلاح در اینستاگرامدکتر ویدا فلاح در تلگرامدکتر ویدا فلاح در آپاراتدکتر ویدا فلاح در یوتیوبدکتر ویدا فلاح در فیسبوک

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp
Email
Facebook
Print
به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

یک پاسخ

  1. * اعتماد نداشتن به همسر
    وقتی مثلا بسیاری از سایتهای روانشناسی و یا پیجهای روانشاسها پر از حرفهای غلط روانشاسی و فریبنده دهنده علیه مردان است. این نوع حرفها به این کمی نیست، و مسئله به این سادگی ها هم نیست. و مثلا بسیاری از زنان شنیدن عیب و ایراد و.. مردان خوششون میاد و تشویق میکنند و مثلا اموجی های خوشحالی و کف زدن سند میکنن. بسیاری از روانشاسان زن که این همه روی عیوب مردان زوم میکنن و… چرا هیچی درباره عیب و ایرادهای زنان نمیگن؟! و کلا در روانشناسی بر زنان عیب و ایرادی نیست، مگر منافع شخصی فقط مربوط به خوده خانم. مثل اعتماد بنفس و…. این مسئله به این سادگی ها نیست و فقط بخشی از سیاه چاله های روانشناسی است.

    افکار بیهوده و منفی حتما میدونید چه عوارضی داره. مثلا خانمی میانسال و مطلقه جایی کامنت گذاشته بود که قبل از ازدواجم مادرم میگفت که نباید شوهرت رو پر رو کنی، و بعد از ازدواج این فکرهام کم کم باعث شد کارمون به اختلاف و طلاق بکشه.
    یک خصوصیت فکری زنان اینه که کلا زنان، بیشتر به دلایل ذاتی، دنبال شکار کردن و زوم روی عیوب مردان هستند. و یا علاقه دارن و ازش لذت میبرن.
    یه مثال که چند هفته پیش دیدم: الان که نت هست گاهی میبینم بعضی خانم های معمولی، انگار از بی غمی شون در بعضی مردان عیب هایی میبینن و شکار میکنن!!!! و فقط از روی ذهنیات خودشون تهمت میزنن. این فکر عفونت میکنه و چند نفر هم میخونن و یادشون میاد و تایید میکنن و میگن، فکر تشدید میشه و کم کم این فکر و حرف هم مثل ویروس بین زنان پخش میشه. برای چی؟!!!
    و فقط برای دیدن عیوب و… نیست. تا توضیح ندم و مثال هایی نزنم فکر نکنم متوجه بشید. مدار فکری زنان برای این چیزا خیلی قوی و سریع است.

    مطالب و اموزشهای روانشناسی… خیلی حرفهای که ظاهرش شاید منطقی به نظر بیاد اما منطقی نیست و همش فیلتری و کلا همش علیه مردان و ضد مردان هست. و یا غیرمنطقی و پراکنده و بی هدف هست. (زنان بیشتر حرفهای پراکنده میزنند)
    دقت کردید در دنیا زنان هرچه بیشتر دارن به آزادی و حقوق و قدرت میرسن تشنه تر میشن. و مظلوم تر! (مثلا خانمهای بازیگر یا… و جوون و معروف در اروپا امریکا)
    و البته زنان، مثلا روانشناس اصلا کاری به…

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *